{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Køb af bil snydt? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Har netop købt en GTD

Den er rigtig fin osv.

Da jeg købte den kunne den ikke køre. Sælger sagde det kunne være pumpen eller dysserne. Det viser sig så at motoren manglede et leje så krumtappen er gået til og stemplerne er også skæve. Jeg har efterfølgende skrevet til sælger og forsøgt at ringe til ham uden held.

Har nu bestilt en komplet motor, men føler mig godt nok snydt.

Nogen som har stået i lignende situation?

God weekend BG.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil snydt?
  • #1   19. okt 2007 NEDTUR

    HELD OG LYKKE


  • #2   19. okt 2007 der er intet at gøre du har købt den privat desværre smiley



  • #3   19. okt 2007 hvis du har det hele skrevet ned på en købskontrakt ville jeg tage en privat retsag

  • #4   19. okt 2007 Man køber da aldrig en bil i den stand uden at det kan overraske... Vend kritikken mod dig selv. Du er snydt måske, men det er af dig selv.

  • #5   19. okt 2007 Den er vel købt som beset..

    Dig der står med lortet.. Desværre..


  • #6   19. okt 2007 Bilen er købt som beset der gives ingen garanti eller returret. (Har oplevet det 3 gange) Så nu køber jeg kun fra forhandler.

  • #7   19. okt 2007 Kig på din købskontrakt.

    Hvis der står "købt som beset" - så er der intet at gøre.

    Hvis der IKKE står det - så er det skjulte fejl og mangler - og så er det bare i retten med manden.


  • #8   19. okt 2007 du har en hance for at få handle annuleret og få dine penge tilbage hvis:
    1: slutsedlen ikke er udfyldt korrekt
    2: hvis sælger har oplyst forkerte fejl eller mangler
    3: hvis sælger ikke har oplyst om fejl eller mangler
    4: hvis sælger har glemt og notere om den er købt som beset.

    og da du ikke har haft mulighed for prøvekørsel skulle det vidst også være en lille chance der


  • #9   19. okt 2007 købeloven gælder - uanset om det er ved privat eller ved forhandler...

    den gælder ISÆR når sælger har givet urigtige oplysninger... hvis det var man måtte give urigtige oplysninger ville jeg sq til at sælge flere biler.

    Har du en købsaftale på skrift med sælger? har du det, og står der deri at fejlen ved bilen bare skyldes pumpe eller dysse, så skal sælger bringe bilen i orden, eller købet hæves og du får pengene retur.

    Har du ingen skriftlig købsaftale, så er det værre... så skal DU bevise at sælger har fremsagt urigtige oplysninger.. det er svært... kan du ikke påvise bevis for sælgers uritige oplysninger, vil man rent juritisk sige, at du har købt bilen som beset, og at du inden handlens afslutning skulle have sørget for at efterse bilen ordentligt da fejlen allerede var tilstede da du købte bilen...

    At sælge en bil med rust i undervognen eller med defekt motor er der i og for sig intet galt i... det ulovlige består i endten at opgive forkerte oplysninger ( som det er tilfældet her) eller forsøge at skjule fejlen.. fx ved at tvære undervognen til i tjære..


    alt i alt.. har du en SKRIFTLIG købsaftale, hvor der står at fejlen iflg. sælger bare er pumpe eller dysser, så er det afsted og få sælger til at rette fejlen eller hæve købet..

    har du INGEN skriftlig købsaftale, bliver enden på det nok, at man vil sige at du selv skulle have teste og undersøgt bilen inden handlen blev afsluttet.

    Sørg i fremtiden for ALTID at få en skriftlig købsaftale, så du slipper for sådan noget her igen...

    Føler med dig.. det er sq ikke rart at blive snyt... hvilket du helt tydeligt er blevet... desværre er det skide svært at bevise uden skriftlig købsaftale.. men... tag da en snak med sælger.. det kan jo være han ikke kender købeloven og gerne vil slå halv skade på motoren...

    Held med det.


  • #10   19. okt 2007 hvem fanden finder også på at købe en bil der ik kan køre? jøses.. spænd hatten kammerat.. den går sku for din egen regning

  • #11   19. okt 2007 Han har netop svaret så vil lukke tråden og afvente situationen. Man skulle tro det hjalp med en tråd herinde smiley

  • #12   19. okt 2007 hvad var svaret så?

  • #13   19. okt 2007 At han selv var blevet snydt osv osv osv så. Motoren skulle været lavet på et autoriseret værksted så han vil ovre og høre hvad de havde at sige til det. Så venter spændt på et svar.

  • #14   19. okt 2007 snakker vi om den blå GTD med scoop i hjelmen ??

  • #15   19. okt 2007 Det kender jeg selv alt alt alt for godt.....
    Da jeg købte min første bil (en golf 2'er) fik jeg også afvide af sælger at det bare var en ventilblok der var slidt ned (og han var selv mekaniker) men da jeg fik skiftet dem var lyden der stadig og det viste sig at stemplet i den ene cylinder var fuldstændigt ødelagt, men ringede straks til at og så enten fik jeg noget tilbage ellers skulle købet anulleres, han var så flink at jeg fik nogle af mine penge tilbage men det er bare så sur røv....

    Men så har du vist også lært at næste gang køber du ikke en bil der ikke kan starte eller sådanne mislyde (når den kan starte) det gjorde jeg ihvertfald


  • #16   19. okt 2007 tja hvis manden ikke har præciseret hvad der helt nøjagtigt er galt, men istedet hvad der kunne være galt har ham jo ikke lovet dig noget, og du har dermed selv taget chancen ... tror ikke der er noget at komme efter.

  • #18   19. okt 2007 Denko jo, da han har oplyst FORKERTE FEJL OG MANGLER

  • #20   19. okt 2007 Thomas

    vis sælgeren er i tvivl så skal man jo ikke begynde og udtale sig om fejl og mangler, andet end og sige det nok bedst og få den tjekket på et værksted, ellers kunne sælger sige at han gerne vil sælger køberen bil og hvis det ikke er pumpe eller andet lige til og skifte så vil han være villig til enten give lidt tilbage fra købssummen, eller lade handlen gå tilbage.


  • #22   19. okt 2007 ja det er så en anden side, han føler sig snydt af at sælgeren ikke har sagt aty han troede det var en pumpe eller lign.

  • #23   20. okt 2007 Løgn betyder INTET bare folk får penge for lortet !
    Lær det !


  • #24   20. okt 2007 BARE for at få sat det fast Opel Omega B>> JO købeloven gælder også for private... ellers tror jeg sq jeg vil til at sælge flere biler... "Gammelt lort købes - fine brugte biler sælges"

    Købelovens paragraf 1 herunder:

    § 1 a. Loven gælder for alle køb, bortset fra køb af fast ejendom.

    bemærk der står ALLE KØB - deri også to privatpersoner i mellem.


    Dog er der i købeloven omtalt FORBRUGERKØB - ja.. der findes særlige regler for handel mellem privatperson og virksomhed.
    Særlige regler i købeloven der henviser sig til FORBRUGERKØB er:

    §§ 72-87


    Særligt for IKKE-FORBRUGERKØB gælder (dvs. handler privatpersoner imellem):

    §§ 5, 10 og 11, § 17, stk. 2, § 42, § 43, stk. 1 og 2, § 44, §§ 47-49 og 52-54


    jeg kan især nævne § 47 som passer godt i dette eksempel:

    § 47. Har køberen før købets afslutning undersøgt salgsgenstanden eller uden skellig grund undladt at efterkomme sælgerens opfordring til at undersøge den, eller er der før købets afslutning givet ham lejlighed til at undersøge en prøve af salgsgenstanden, kan han ikke påberåbe sig mangler, der ved sådan undersøgelse burde være opdaget af ham, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt.

    At give urigtige oplysninger går ind under svigagtighed.


    -----


    Så det der med, at købeloven IKKE gælder for private er IKKE rigtigt, jf købeloven! I kan selv læse den, det er sq ikke noget jeg har fundet på.


  • #25   20. okt 2007 Du er ikke blevet snydt,du har bare snydt dig selv..desværre.
    Du har købt en bil som du på forhånd ved ikke kan køre,og så læner du dig blankt op af hvad sælger siger til dig vedr,defekter på bilen.Hvis han ikke er forhandler,hvordan kan du så tro på at han ved hvad der er galt..
    Det var formentlig din beslutning om at købe bilen,så hvis der ikke står udspesiferet hvad den motor fejler,har du ingenting at komme efter.


  • #26   20. okt 2007 Håndgribelig dokumentation??? hvad kalder du så mine henvisninger til den danske købelov? Måske du skulle tage at læse den?

    Desuden så gik min "kritik" på at du sagde, at købeloven IKKE gælder ved private handler.. det synes jeg da at jeg i den grad har modbevist.

    og hvis du da ellers GIDDER læse mine indlæg inden du skriver igen, så ville du også kunne læse at jeg OGSÅ siger at der ikke gælder de samme regler for handel mellem private og mellem forhandler og private... I bund og grund er vi jo enige i den påstand... der kæden hopper af, er at du påstår at købeloven IKKE gælder for private, hvor jeg har modbevist din påstand ved netop at henvise til købeloven...

    Det link du kommer med omhandler forskellen mellem reklamationsret og garanti - hvilket jo er to forskellige ting...

    Hvad angår civile søgsmål mellem to privatpersoner vedr. handler, ja så er der sq rigeligt med eksempler.. bare spørg FDM... de laver ikke andet end at hjælpe folk med netop det.


Kommentér på:
Køb af bil snydt?

Annonce