{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
497 visninger | Oprettet:

Garanti ved forhndler? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Min bil er netop ude og få skiftet tankpåfyldningsrøret ved den forhandler hvor bilen er købt, men forhandleren sagde at jeg skulle betale lidt for at få en ny del på når bilen er brugt? kan det være rigtigt, at jeg skal betale for at få en ny del på bilen under garantien? han sagde at ellers kunne han jo bare have hentet en brugt hos en hugger

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garanti ved forhndler?
  • #2   19. okt 2007 Så vidt jeg ved, så har man 6 mdr. fuld garanti, ved køb af brugt bil hos forhandler, og 1½ års reklamationsret.

Garanti = FORHANDLER skal bevise fejlen skyldes DIG
    Reklamationsret = DU skal bevise fejlen er almindelig, og IKKE skyldes dig eller din kørsel.

• #4   19. okt 2007 Stik købeloven i hovedet på ham - for Mailo L har ret...

• #5   19. okt 2007 det kommer jo an på på hvilke dele.. du har jo no en købsaftale.. der erjo nok ikke 6md på dæk osv.. smiley

• #6   19. okt 2007 .... hvis fejlen kan bevises at være tilstede, da du købte bilen, dækker garantien IKKE... så har du - så at sige - købt fejlen.... er fejlen opstået EFTER handlen og skyldes fejlen ikke alm. slid, ælde og din egen dumhed, så dækker garantien... fx vil et punkteret dæk ikke være dækket.

• #7   19. okt 2007 Bare gå til ham og sig det ikke er dit problem. SÅ kan han lære det smiley

• #8   19. okt 2007 Steffen S: Korrekt!! Endelig en der har fattet det... smiley

• #9   19. okt 2007 det er vist en rigtig brugtvognsforhandler du har handlet hos der. købe dele hos hugger hva sker der..

iflg loven har han lov til at sætte brugte dele på blot bilen fungerer optimalt er det godt nok og det skal den i hele reklamationsperioden.

meen man kan jo også sige til ham hvis han skulle have penge sku han have sagt det tidligere end bare at gå ud fra du vil spytte i.

jeg havde sagt til ham at hvis han vil have en utilfreds kunde så fortsætter han bare plus du skal fortælle ham du selvfølgelig fortælle dit netværk om din erfaring med ham..

man må jo gå ud fra at han et ell. andet sted er interreseret i tilfredse kunder da de jo meget lever af mund til mund metoden.

• #10   19. okt 2007 og der skal være pr. lov 6 mdr. fuld garanti og 2 års reklamations ret man kan se det på fdm´s hjemmeside.

medmindre det er en b2b handel. altså 2 firmaer der handler med hinanden så gælder aftale loven istedet;o)

Kommentér på:
Garanti ved forhndler?

Annonce