{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.785 visninger | Oprettet:

Afgift gulplade bil fra før ´98? {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg overvejer at købe en Golf III VR6 syncro i stedet for min nuværende VR6´er. Var interesseret i at få den på gule plader. Efter hva jeg har målt på min egen, overholdet den mindstmålene på 120x100x60cm varerum. Men kan sådan en Golf komme på gule plader, efter de nuværende regler, eller skal man op i en Variant?
Er også blevet lidt i tvivl vedrørende afgiften. Efter de nye regler er afgiften på gulplade biler 50%, men gælder dette også biler fra før ´98, hvor der ikke pålægges straf-afgift? Eller skal der betales 95% afgift som i gamle dage?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift gulplade bil fra før ´98?
  • #1   21. okt 2007 Du ska betale 95% afgift


  • #2   21. okt 2007 alle biler før 98 koster bare normal vægt afgift eller grøn afgift der er ingen straffe afgift som mange tror men tror sagtens du kan få en alm golf 3'er i gul plade

  • #3   21. okt 2007 Anders B> Er du 100% sikker?

  • #4   21. okt 2007 Ja den gamle 95% afgiftsats er netop blevet genindført

  • #5   21. okt 2007 Altså, hvad jeg har læst mig frem til på skats hjemmeside, så betales der afgift for gulplade biler efter april 07: 0 kr. af de første 15.900 og 50 % af resten, for biler til og med 2 tons. Før var dertale om 0 kr. af de første 15.900 og 95 % af resten.

    Desuden skal der betales privatbenyttelsesafgift som er 900 kr. til og med 2 tons med registrering første gang efter 2. juni 1998, og til og med 24. april 07. - men igen, det er TIL OG MED 2 tons, ikke OVER 2 tons.

    Så jeg vil da mene, at der er tale om en 50 % afgift som du skulle betale for golfen hvis den så selvfølgelig kan indeholde målene, og desuden skal der betales privat benyttelsesafgift som er på 900, når det IGEN er til og med to tons. - over to tons snakker vi misundelsesafgift på 5000 og op efter om året.

    Det er sådan jeg har forstået det. Ret mig hvis jeg er forkert smiley


Kommentér på:
Afgift gulplade bil fra før ´98?

Annonce