{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.165 visninger | Oprettet:

Thansen fælge +dæk? er det noget værd? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Står og vil have nogle rigtigt billige vinteralufælge + vinterdæk og overvejer de raze fælge og vinterdæk til 2999kr. Det er skide billigt. Ellers har jeg nogle 16" sommerfælge jeg kunne sætte vinterdæk på men hvad vil det mon kunne koste? smiley

Mvh
Heinrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Thansen fælge +dæk? er det noget værd?
  • #1   22. okt 2007 ja dækkene er jo de samme som alle ander steder.. smiley bar køb de gode mærker smiley

• #2   22. okt 2007 Alle har hørt noget man satme sjældent du ser nogle som rent faktisk har oplevet det.
    Ville ikke bekymre mig og købe dem.

• #4   22. okt 2007 Lyt til et godt råd fra en der er ansat som dækmontør hos Opel.
    T-Hansen og du får hvad du betaler for, har snakket med og har haft mange kunder inde der kun har haft problemer, selvfølgelig ikke alle, men mange.

• #5   22. okt 2007 stay T---- det er der da ingen fælge der kan, så uanset hvor de kommer fra vil de blive skæve hvis de ikke bliver behandlet ordentligt

• #6   22. okt 2007 Arbejder i Thansen, og efter snart 1 år har jeg endnu aldrig måtte tage nogle tilbage med baggrund på de mange forskellige sjove rygter,. Køb du roligt det sæt til 2999,- det mere end billigt, får ikke engang rabat på det ;(

• #7   22. okt 2007 I har ret, fælgene i sig selv fejler intet, problemet er hjulboltene og hulafstanden der ikke altid er lige gode.
    En af mine kunder har retuneret sine fælge efter 2 gange at have været ved at tabe et hjul selvom han fik dem spændt efter den første gang hos T-Hansen.

• #8   22. okt 2007 fælgene er fine nok men deres dæk er mega ringe...
    og det er derfor de er så billige.. prov og se hva det koster og få kvalidæk på... så er det ikke ret meget billigere end andre steder...
    hvis jeg var dig ville jeg kigge på daekonline.dk efter nogle vinter dæk til de 16"

• #10   22. okt 2007 Du får hvad du betaler for..

Men vil du sikre dig at du ikke køber noget lort, så kig på bagsiden af fælgen, efter hvilket land den er produceret i. Hvis fælgen er fra Italien, eller Tyskland kan du roligt købe dem. Men står der derimod ikke noget, eller der står MADE IN CHINA, så hold fingrene LANGT VÆK..
    De er typisk lavet af noget dårligere aluminium, og du riskikerer at fælgen får store skader hvis du f.eks. kører i et hul eller lignende.. + at fælge fra Kina typisk vejer en del mere end alm. alufælge..
    Samtidig er lakeringen meget tynd, og fælgen vil næppe kunne holde til vinterkørsel i dk med salt osv..

Og ang. dæk.. Hvorfor skal de være BILLIGT??
    Hvad er din selvrisiko på din bilforsikring??
    Mange af de billige vinterdæk har simpelthen ikke et godt nok vejgreb i de farlige situationer (undvige manøvre, hårde opbremsninger osv.) Du oplever måske at de kører godt i det daglige, og ikke støjer, og gør at du kan køre frem i sne...
    MEN.. Det er jo ikke det der er det vigtige, det vigtige er hvordan de reagerer i en fare situation..
    De 4 dæk du smider på bilen, er bilens ENESTE kontakt med vejbanen..
    En fare situation hvor dækkende ikke virker optimalt som dyrere mærker, og BANG..
    Måske slipper du med en bulet bil, og må punge ud til en selvrisiko der sikkert er højere end prisforskellen havde være hvis du havde valgt et god og dyrere/anerkendt mærke fra starten..

Læs evt. fdm´s motor blad, de har lige lavet en test af vinterdæk.. Det gør at jeg ikke sparer på dæk..

• #11   22. okt 2007 Og efter 7 år i dæk/fælg branchen, så ved jeg hvad jeg snakker om..

• #12   22. okt 2007 Ninna C: Det ville være dejligt hvis kunderne kendte deres biler, men det gør de desværre ikke.
    Der er og bliver vort ansvar som faglærte, at vide hvad gevind stigningen og hulafstanden, nav-diameter og ET målet er hvis en kunde ringer og bestiller 4 fælge til en 87'er kadett.
    Men lyt til Michael M, han har tjeck på det.
    Ros herfra......

• #13   22. okt 2007 køre selv med thansen's billigeste fælge\vinter dæk sunny winter på min firma vogn de fejler intet, boltene ruster dog hurtigt men det er vist også det eneste.
    De larmer lidt mere da det jo er et grovere mønster, men jeg må sige at det er de bedste vinterdæk jeg har haft.

• #15   22. okt 2007 Michael M: Hmm har en god forsikring. Giver 2100 i selvrisiko. Og har bare ikke penge til nogle fede vinterdæk. Skal bare have noget der står godt fast til en god pris. Synes de t hansen var så billige at man godt kunne prøve.

• #16   22. okt 2007 Eller hvad med de her Blade fælge men vinterdækkene http://www.thansen.dk/products.asp?c=1349338127&n=-1974883318

• #17   22. okt 2007 Ninna C: Du har ikke læst FDM motors nye vinterdæk test kan jeg høre..
    De har lige præcis testet både de billige og de dyre..
    De billige får 1 - 2 stjerner og frarådes.. Enkelte endda kraftigt.. De dyrere dæk får 4 - 5 stjerner og anbefales..

Kan være du ikke tænker på når du køber dæk, at du kører galt... Men chancen er der for os ALLE..
    Forskellen i din og min situation er så nok bare at kan undvige pga. ordentlige dæk, og du blæser ind i det du forsøgte at undvige..

Helle og Heinrik: 2100,- + 2995,- = 5.095,-
    For de penge kan jeg faktisk lave 4 stk. 15" alufælge (produceret i tyskland, monteret med Bridgestone vinterdæk)

• #18   22. okt 2007 Men læs her, og se at jeg har ret..

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/29AD151E-7189-47E3-80B2-8C9DD86595B3/0/3440.pdf

• #19   22. okt 2007 Jeg har selv investeret i et sæt THansen fælge med vinterdæk..
    Der går mange myter om hvor dårlige deres dæk og fælge er, men det blir' vidst også kun ved det!

Jeg er rigtig godt tilfreds med mine, og et plus er at de ikke larmer!

Så kan kun varmt anbefales!

• #20   22. okt 2007 Men er egentligt ligeglad med alufælge.. I kender ikke et sted hvor man kan få metal fælge med gode vinterdæk? måske brugt? Ved nemlig ikke hvilken hulafstand og sådan noget der er på min bil?

• #21   22. okt 2007 hos ophuggere kan du sikkert fine et sæt metal fælge m. dæk

• #22   22. okt 2007 Helle og Heinrik: Der er i dag faktisk ikke prisforskel på stålfælge og alufælge..
    Du kan dog være heldig at finde et sæt stålfælge billigt hos en hugger.. Men oftest bruger ophuggere stålfælge til at stille biler på.. (ikke monteret, men som bukke under bunden)

• #23   23. okt 2007 jeg har ikke haft problemer med mine endnu. jeg sys de er fine nok.

Kommentér på:
Thansen fælge +dæk? er det noget værd?

Annonce