{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Momsfri. hvad det?
  • #1   18. nov 2007 en momsfri bil er vel en bil der er fri for moms?
    altså KUN til firmakørsel / erhvervskørsel..

    sådan ser jeg det ihvertfald...


  • #2   18. nov 2007 Naa det er vel når momsen er betalt fri på bilen?

  • #3   18. nov 2007 Momsfri er biler der er betalt moms af. momsfri = ingen moms. Det er dog ikke ensbetyde med at der er betalt den lille bitte afgift så den kan bruges til privat kørsel.

    Men 98% af alle momsfri biler må gerne bruges til privat kørsel


  • #4   18. nov 2007 Magnussen : Den lille bitte afgift, jeg mener det er 25.000 kr,- årligt hvis man vil bruge sin firma bil til privatkørsel! Kan det ikke passe?

  • #5   18. nov 2007 Ja det hvis den står i firmaets navn, så undgår man momsen, og så må man lidt mere end normalt, men ikke alt hvad man må når moms er betalt... Mesters sportsvan køre med dette...

    Hvis du betaler moms af den, og skal bruge den til normalt privat bil, så er der en lille afgift (Mener bare det sådan et admin. gebyr) Og efter 97 (tror jeg det er) så skal du betale 5000 kr om året i afgift...

    Noget min mester undersøgte. Da mester og mig kiggede så lidt på hvidplade afgifter af hans sportsvan fra 2002, så kunne det faktisk på længere sigt betale sig at få den lavet om til hvidplade bil, dog stadige med varerum i den.

    Penge messigt var det en fordel over længere tid, PLUS han så kan køre lige så tosset som han vil...


  • #6   18. nov 2007 Alt dette gælder KUN gulplade biler og IKKE hvidplade biler, fkes. taxa og lignene...

  • #7   18. nov 2007 Mange tak for svarne:)

Kommentér på:
Momsfri. hvad det?

Annonce