{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Temp på VW TSI motor {{forumTopicSubject}}

Jeg går og undrer mig lidt over en ting.
Når jeg starter min bil skal jeg køre omkring 8km før motoren er varm, og hvis den bare står i tomgang går der næsten 20 minutter før den er oppe på fuld temp.
Er der andre med en tsi motor som skal bruge lige så lang tid?
For har sammenlignet både med en alm. golf 5 1,6, en golf 4 1,8, og en golf 3 1,8, og de tar alle ca. 2km og så er de oppe på fuld temperatur.

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Temp på VW TSI motor
  • #1   24. dec 2007 Ja jeg synes nemlig også det er underligt, og egentlig også ret irriterende, for man sidder altid en en mega kold bil her om vinteren, for ikke at tale om benzinøkonomi når den slet ikke når at blive varm.
    Autochoker virker fint. Den ligger på onkring 1200 omdr. når man starter den og så går der ca 1½ minut så går den ned på 6-700 omdr. Så der er ikke noget galt der.


  • #3   24. dec 2007 Ja har også overvejet lidt om det er pga. det er en turbo motor den skal bruge så lang tid. Generelt er TDI motorer lang tid om at blive varme...

  • #4   24. dec 2007 sad i sidste uge og ventede i de gamles volvo i 30 min i tomgang, motoren blev ikke varm nok til at den flyttede sig en streg på instrumenteringen, en der begyndte da at komme lidt varme ind i bilen.. men altså den blev heller ikk varm ved tomgang, så det skal de nok heller ikke

  • #5   24. dec 2007 Jo længere motore kører pr liter, desto længere tid er den om at blive varm smiley
    Det handler om spildvarme fra forbrændingen, som bliver omsat ud i kølervæsken.
    I en motor, hvor brændstoffet bruges mere optimalt, er der mindre varme udvikling - så det er ganske normalt!

    For TDi motore eller andre diesel maskiner, gælder det samme. Fiat Doblo 1.9 JTD er ca. 20 km om at blive varm her i det kolde vejr, og den helt nye Fiat Bravo 1.9 MultiJet (diesel) har elektrisk tilskudsvarmer i kabinen smiley


  • #6   24. dec 2007 tjaaa. Det kan vel godt være det er normalt at den skal bruge så lang tid på at blive varm...

  • #7   24. dec 2007 min vr6 er da os knap 10km om at få motor temp op på de 80 grader den kører med... og det er ved konstant rolig kørsel på landevejen.. men kører jeg by kørsel går der jo ikke nær så lang tid..

  • #8   24. dec 2007 Martin J > Der er en vand temp. måler på 140hk modellen. Det er 170hk som ikke har temp måler.

Kommentér på:
Temp på VW TSI motor

Annonce