{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.236 visninger | Oprettet:

Dårlige ford dieselmotorer? {{forumTopicSubject}}

hej alle.
Da min kærestes forældre står og skal have en anden ford. var de inde hos en fordforhandler for at høre hvad de havde stående osv.
De hørte bl.a om en 2 år gammel ford mondeo diesel. Sælgeren sagde de skulle holde sig fra den da det var en dårlig motor. der gik i stykker hele tiden. nogle gange skulle den helt skiftes. er dette bare et salgstrik eller er det virkelig sådan en lorte diesel. de har selv en nyere mondeo nu som de er virkelig glade for.

kan man købe en ca 2 år gammel mondeo diesel eller skal man holde sig væk?
evt hvis i selv har en til salg eller kender nogle som har må i gerne skrive.

håber i gider svare.
Hilsen Stefan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlige ford dieselmotorer?
  • #1   3. jan 2008 Jeg ved at bare at de helt nye Mondeo'er er der en diesel motor fra en Ford Sierra, måske ikke dårlig.. Men gammel! Gammel spand af en motor.. Tag hellere og kig på en Toyota Avensis. Det er bare en dejlig bil.

• #2   3. jan 2008 ford er noget lort ...hold kæft hvor har de haft problemer med de biler......var ude og prøve den helt nye mondeo ..den var døren ved at falde af på !!

• #3   3. jan 2008 de må for guds skyld ikke købe en tdci motor fra ford. min far har 3 biler med de motor i i hans firma. og ford har ofret små 200.000 i rep på garantien. og min far har vel snart brugt 50.000 hold jer fra dem.

• #4   3. jan 2008 okay smiley
    De overvejer nemlig at købe den helt nye. det skal de ikke så? hvad med mondeoen fra 05 - 06?

• #5   3. jan 2008 du kan finde nogle rigtig fine mondeo til billige penge ..men de får så heller ikke noget for den, den dag de skal af med den igen

• #6   3. jan 2008 ford er lige til at lukke op at skide i! køb tysk

• #7   3. jan 2008 vil også holde mig fra ford.. laver volvo til daglig, men ford ejer volvo, og efter ford er begyndt at blande deres dele ind i de ellers gode svenskere, er der sgu kommet mange nye problemer vi aldrig har kendt til på en "rigtig" volvo... men det er da mærkeligt at sælgeren står og fraråder dem at købe en bil? eller har jeg læst forkert?

• #8   3. jan 2008 det var det hun sagde til mig at han sagde de ikke skulle købe sådan en grundet deres motorer.

• #9   3. jan 2008 Ford's dielel motore er typisk udviklet sammen med psa(citroen og peugeot) så de køre med de samme motore mere eller mindre og det er sgu fin kval motore...

• #10   3. jan 2008 Jakob M, ford er tysk ??? Mondeo 2.0 Diesel fejler intet. De eneste problemer jeg har erfaret de har er at remstrammer og krumtapshjul skal skiftes engang hver ca. 100k km. I mere sjældne tilfælde soder EGR ventillen til, men det kan undgås med en gang prygl fra tid til anden, tror jeg... Har været ford tekniker i snart 5 år, og det er hidtil de eneste problemer jeg har oplevet.
    Har aldrig, og gentager aldrig nogensinde skiftet motor i en diesel, det er jo i bund og grund den samme som i transit'en, og for at skulle slå den ihjel skal du være dygtig.
    Mvh. Simon Geert

• #11   3. jan 2008 tja min mondeo 1.8TD har kørt 560000km uden at være åbnet op har dog fået ny kobling og alm service
    tandrem osv
    dog skal den skiftes nu pga krumtappen er slidt
    med hvor mange andre køre så langt uden at være åben.

og som gl mercedes mekaniker kan jeg kun sige
    ingen andre kan lave diesel motorer som dem
    de holder bare bedere end alt andet basta

• #12   3. jan 2008 Casper S, og ford 1.8 diesel(lynx) er satme en gammel sag efterhånder. Men alligevel er samme motor blevet brugt mere eller mindre i den nye mondeo, focus/cmax og s max uden problemmer, også en stær motor.

• #13   3. jan 2008 Ford har aldrig været kendt for at lave gode diesel motore.

• #14   3. jan 2008 okay takker for kommentarene men kom endelig med flere. simon den 2.0 diesel mondeo hvornår er den fra den du omtaler?

• #15   3. jan 2008 Jesper ! argggg...... Som sagt udvikler og producere de sammen med psa som ellers altid for ros for deres diesel motore. Så holder vist ikke helt...

• #16   3. jan 2008 Fords !.8Tdci Er en de selv har lavet, men 1.6 og 2.0tdci er lavet i samarbejde emd PSA

• #17   3. jan 2008 Det er modellen fra 2000-2006. Den nye "tror" jeg kører med PSA motoren, hvilket er noget lort i 2.0, men er ikke sikker på at det PSA motoren. Vi har ikke solgt så mange af dem ser du.
    Du kan trygt købe en Mondeo 2000-2006. Det eneste de nogensinde fejler er normalle sliddele så som bremser og lign. Det eneste du skal være opmærksom på er rust i dør sealer. Men det er en baby sygdom så det burde være lavet

• #18   3. jan 2008 Den nye mondeo køre med psa 2.0 som fx en cmax gør... Bortset fra egr ventiler og dyser kan blive utætte ved flammeskiverne er det sgu ellers en fin kværn...

• #19   28. jan 2008 kører rundt med en 2,0 tdci i en c-max, og har da også " hørt " om nogle der har haft problemer, men har aldrig selv oplevet det vilde. Min har drillet 3 gange det sidste år, hvor den ikke har villet tage omdrejninger, men ikke noget et par genstarter ikke har kunnet klare. Derimod ca. 140.000 uden problemer af nogen art. Trækker stadig som en traktor, og får dagligt 150km motorvejs tæsk hver dag... Også 10 år / 240.000 tandrem/kæde skift... Sq ikke mange der kan præsterer. Endvidere er den meget mere lydløs end diverse vag pumpedyse dieselhakkere. Vilel ikke frygte at købe en ford frem for så mange andre mærker. Endvidere er flere fords bygget i tyskland...

Kommentér på:
Dårlige ford dieselmotorer?

Annonce