{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.466 visninger | Oprettet:

Kompressor, og malerpistol? hjælp. {{forumTopicSubject}}

hey BG..

her til marts ca skal jeg have lakeret min bil. men kun udvendigt og inde i dørene. men dog ikke bagerum og motorrum.. det vil jeg selv gøre da det vil spare mig en del penge..

men hvilket maling skal man købe og hvor henne man kan købe det til en Normal husstand kompressor ? og en normal maler pistol som man kan købe de div. steder ?

hvis jeg har forklaret noget som i ikke forstår så endelig spørg...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kompressor, og malerpistol? hjælp.
  • #1   6. jan 2008 malingen køber du hos en autolaker ...
    sprøjter er noget man køber hos dem der handler med laker koster ca 3500..
    og så en kompressor der kan levere en masse luft .....
    god fornøjelse

• #2   6. jan 2008 Husk at have en vandudskiller på kompressoren.

• #3   6. jan 2008 husk at have varme rum og gerne støv frit smiley

• #4   6. jan 2008 Stones G : hvad er den vandudskiller smiley

• #5   6. jan 2008 Vandudskiller er til det vand der er i luften, som også går igennem kompresser slangen, men det er så der ikke kommer vand i malingen. Ved ikke hvor de kan købes..

• #6   6. jan 2008 måske ender det med at det er lige så billigt hos maleren.. smiley

• #7   6. jan 2008 Det er et filter der skiller, vand fra luft.
    Der kommer kondendensvand i kompresoren, når man bruger den.

• #8   6. jan 2008 du var for hurtig, nicolai

• #9   6. jan 2008 prøv og kigge her www.starpaint.dk

• #10   6. jan 2008 Ja jeg tror nok det er billigere og få malet hos en autolakere... inden du har set dig om med sprøjter kompressor grunder sanding sandpapir spartel base farve og lak så er det vist blevet lige så dyrt som og få malet 2 biler.... og sikkert heller ikke lige så godt som hvis det var er maler der lavede den... ikke at jeg siger du ikke kan male for det ved jeg ikke noget om, men det lyder ikke sådan.... og det er ikke bare noget man gør sådan lige

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #11   6. jan 2008 Skal du først ud og investere i en ordentlig kompressor (de billige fra HN er ikke kraftige nok), en god sprøjtepistol, vandudskiller og til sidst maling, så er det lige inden du kan spare penge ved at lade en lakør sprøjte den efter arbejdstid.

Har netop købt maling til kærestens Mascot, jeg køber til indkøbspris plus moms og alligevel var det de første 2000kr. Og det er enda bare en almindelig 1 ltr rød, ½ ltr hvid og 1 ltr klarlak.
    Hvis det er din Golf du påtænker at male, så skal der nok bruges lidt mere.

Gør dig gode venner med en autolaker, det er nærmest guld værd smiley

• #12   6. jan 2008 nu der flere der skriver han skal bruge en kraftif kompresser.??? hvad dælen mener i med det, arbejdstrykket i pistolen er kun 4bar alligevel så en der laver 8 bar fra HN er vel fin nok

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#13   6. jan 2008 Kim S

Trykket er bedøvendes ligemeget. Det vigtige er antal liter luft i minuttet. Min sprøjtepistol bruger f.eks 220 L/m ved 3,5-4 bar. De billige kompressorer kan kun levere 185-200 L/m.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#14   6. jan 2008 Vil lige indskyde, at laver man sig en stor luftakku, så kan man godt bruge en "for lille" kompressor. Jeg har engang lavet en ud af en 200L ejergasflaske.
    Men det bedste er altså en kompressor der kan levere det luft sprøjtepistolen har brug for.

• #15   6. jan 2008 okay jamen man kan da finde pistoler til 150kr mange steder men de er måse ikke noget værd ? kompressor har jeg. tror den er 24L ?

det måske ikke nok ?

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#16   6. jan 2008 Dennis

Din TANK er på 24 liter. Det er ikke angivelse af hvor mange L/m den kan levere. Det plejer at stå et eller andet sted.

Men det tyder på at det er en billig hobby kompressor.
    De pistoler til 150 kr er fine nok til lidt hobby-leg. Altså hvis du lige skal male et sidespejl eller et cykel-skærm.
    Du skal IKKE begynde at male en bil med en lille kompressor og en billig pistol. Det vil næsten helt sikkert komme til at ligne tis.

Start med at male småtterier, så lærer du løbende hvordan du skal gøre. Opgrader langsomt dit hardware.
    En hel bil vil være alt for meget for en som ikke kan håndværket.

Hvis du finder en flink autolaker, kan du måske få lov til at kigge over skulderen og lure lidt triks.
    Men jeg vil altså råde dig kraftigt til at lade fagfolk om det, til at begynde med.
    Du ville græde snot, hvis du ender med en bil hvor malingen render nedaf siderne fordi du ikke ved hvordan det skal gøres.

• #17   6. jan 2008 Martin K kan da se at HN har flere der leverer 280l/m til små penge så hvorfor er de ik gode nok...

• #19   6. jan 2008 og den har da både vand udskiller osv...

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

#20   6. jan 2008 Der er forskel på slagvolumen, som nok skal være de 280L/m, og effektiv luft som ligger noget under.

Siger bestemt heller ikke de ikke er gode nok. JEG ville bare ikke male en bil, med en kompressor der står og skal tæske løs for at følge med.

De er helt fine til hobby-brug. Jeg har enda selv en bette skid stående i garagen.
    Men en lakering af en bil, der kommer de altså til kort.

• #21   6. jan 2008 Jeg har en airless anlæg til salg der også kan bruges til andre slags malin.

• #22   6. jan 2008 du skal os have en olieudskiller på......
    tror ikke det kan betale sig for dig hvis du skal ud og købe grejet til det .......
    og de billige sprøjter er ikke en skid værd, og de bruger meget luft i forhold til de professionele

• kenneth ø
    kenneth ø Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 206
    #23   27. jan 2008 Den kompressor du snakker om er ALT for lille som nogle også nævner det, og du skal ikke købe de billigste pistoler fra harald nyborg, du skal på den anden side af 500-800 for en billigpistol for at du har en chance for et nogenlunde resultat efter min mening....

Hvad malingen angår så kommer det jo an på hvilken farve bilen skal være.
    skal det være standart farver, så vil jeg tro at du kan købe standox ved NJ handel
    skal det være stylingsfarver så er det jo Customcolors som du kunne prøve.
    du kan også købe dig en sprøjtepistol begge steder.

en rigtig god ide er der hvor du maler er at gøre gulvet vådt, have massere af varme i rummet og så kan en kobeplade på fuld æder med vand i et hjørne være med til at holde vandfugtigheden oppe så der ikke er så mange støv korn i luften da disse bliver våde og falder til jorden

Kommentér på:
Kompressor, og malerpistol? hjælp.

Annonce