{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.946 visninger | Oprettet:

fusk med km, hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

hey. håber der er nogen der kan hjælpe lidt her.

kender en der har købt bil men efter nogle uger opdager man at i motorrummet, er et klistermærke med hvornår t-rem er blevet skiftet. og det stemmer slet ikke overens med km. så bliver nysgerrig og får dem til at tjekke aplus sidste syn.

samtale fra msn..

Ronni - says:
Hvad gør vi så nu når vi har fundet ud af at han er blevet snydt?
•••~HOF~••• says:
hey. har i tjekket det som jeg sagde.?
' Ronni - says:
Ja, fandt ud af at da den blev synes sidst ( 26 oktober 2006) havde den kørt 284.000 km
•••~HOF~••• says:
okay, har han en slutseddel på købet hvor der står km?
' Ronni - says:
Ja, det mener jeg nok han har? er sgu egentlig ikke sikker?
•••~HOF~••• says:
prøv lige at finde ud af det.
' Ronni - says:
Ja, det prøver jeg lige ..
•••~HOF~••• says:
eller et eller andet bevis på at han har solgt bilen, med et andet km-tal
' Ronni - says:
Det er skrevet på slutsedlen
•••~HOF~••• says:
hvad står der på den helt præcis med km.?
' Ronni - says:
189xxx, kan få det præcise tal om lidt, hvis det er ?
•••~HOF~••• says:
det er okay.

hvis den havde kørt 284.000km i 06, er der jo blevet fusket meget, når den er solgt som den har kørt 189.000. hvad kan man gøre i denne situation.? det er sgu lidt surt at finde ud af man er blevet røvrendt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fusk med km, hvad gør man?
  • #1   10. jan 2008 Det nemmeste er hvis man er medlem af FDM. Så ringer man til dem, så pudser de en advokat på sælgeren.

Ellers kan man evt. selv gå til en advokat. Enten kan handlen gå tilbage eller også kan der findes et passende afslag.

• #2   10. jan 2008 det må da være en sag fdm kunne rådgive i...

• #3   10. jan 2008 Hvis du kan bevise at sælger var klar over det og bevidst har snydt. Kan du kræve handlen går tilbage, eller måske en form for kompensation.
    Men husk du skal kunne bevise at sælger er indblandet og har handlet i ond tro!

• #4   10. jan 2008 køber er vidst desværre ikke medlem af FDM, men det kunne vel betale sig for ham at blive medlem, hvis de så vil køre sagen for ham.

• #5   10. jan 2008 er den købt privat eller gennem forhandler..?

• #6   10. jan 2008 vi kan jo kun bevise at han har skrevet under på, at den ikke har gået mere end 189.00 som speedo også står på. men at ved sidste syn, er den registreret til 284.000

• #7   10. jan 2008 købt privat.

• #8   10. jan 2008 Hvis sælger var ejer af den ved føromtalte syn er det jo ham der har fusket. Men hvis den havde en anden ejer ved sidste syn kan det jo være ham der har fusket - og dermed også snydt sælger!

• #9   10. jan 2008 hvis han var ejer af den ved sidste syn så er der ikke noget at rafle om, så er han jo klar over det....
    Og så skal han bare æde den!

• #10   10. jan 2008 vi har desværre ikke mulighed for at finde ud af om han var ejer ved sidste syn. men skulle da være underligt hvis gamle ejer aldrig har haft åbnet hjelmen, og selv fundet ud af fusket så. når der nu også står km-tal der, ved sidste tandrems skift.

kan politiet fortælle en om han har været ejer af bilen under syn. eller det er vel ikke muligt at finde ud af..

• #11   10. jan 2008 Politiet må ikke fortælle om andre personer

• #12   10. jan 2008 nej regnede jeg heller ikke med. må prøve at ringe til fdm, hader fuskere der gør dette med km-tal, så de skal sgu kunne mærke det på en eller anden måde.. og håber de vil hjælpe.

• #13   10. jan 2008 Hvis bilen er købt privat er der ikke rigtig noget at gøre da den så formentlig er købt som beset. så hæfter køber selv for bilens stand

• #14   10. jan 2008 ved ikke om du kan finde ud af, hvor bilen er synet henne ?

hvis nu bilen er synet i Odense, og den tidligere ejer er fra Odense, kunne det muligvis tyde på, at han havde bilen da den skulle igennem syn...

men hvis bilen f.eks er synet i nordjylland, så har han nok ikke synet den.... så må det have været en endnu tidliger ejer....

• #15   10. jan 2008 Asger J.

ja bilen er købt som beset med de data man får om den og som sælger har skrevet under på er rigtige. når disse informationer som sælger skriver under på langt fra er rigtige, og som ville forringe bilens værdi. dur den der med beset vist ikke.

• #16   10. jan 2008 Jeg tror du får meget meget svært ved at bevise en evt dommer om det.
    Hvis bilen er købt som beset er der ikke nogen garenti for noget som helst

• #17   10. jan 2008 asger J

FORKERT!!!

da sælger har skrevet under på km standen a bilen hænger sælger på denne. og da sælger har skrevet under har han givet en form for garenti, altså garenti for at den kun har kørt de km som står i papirne. længre er den ikke. og i kan derfor sagsøge ham for det. hvis han så mener at det er tidliger ejer er dette et opgør mellem ham og den person som han købte den a... hvis du går til FDM eller en advokat kan de gå igennem retten og finde ud a hvem der ejede bilen ved sidste syn og fælden kan derfor klappe... længre er den ikke..

har også selv oplevet km fusk.. og skal det gøres skal folk sku da i det mindste gøre det ordenligt og tjekke div. igennem før de endelig gør det så man ikke opdager der..

købte en hvor sælger havde stillet km, men også havde glemt div. service papir på bilen hvor man kunne se at det ikke stemte samt jeg fandt synsrapporter på bilen og fandt frem til den tidliger ejer (var kringlet men fandt ham!) og han sendte mig dukomation på hvad bilen havde kørt da han solgte den (inkl. en kopi af slutseddel med km tal på)...

mit råd er, alt efter hvilken bil det jo self. er (om den er ny eller gammel og hvor meget man kan få ud a at gøre dette) og trække idioten i retten, eller ringe og true ham med det medmindre han betaler XXXX antal kr. som svare til hvad en bil med samme km koster mindre, og måske 1-2K ekstra pga. besværet. hvis ikke han g'ør dette vil du/i gå til advokat/politi med sagen. smiley

• #18   10. jan 2008 Jeg tror stadig ikke på du får noget ud af det da man som privat ikke er bundet af købeloven.

• #19   10. jan 2008 det som sælger skriver under på. eks. km-tal på bilen, går ikke under beset. det som sælger skriver under på hæfter han ved, hvis disse informationer ikke er korrekte. HVIS man kan bevise at de ikke er korrekte. fik jeg lige forklaret af noget famlie advokat-noget..

• #20   10. jan 2008 hmm,, klister mærket sidder ik på en del som sælger kunne ha købt hos en hugger til udskiftning?

• #21   10. jan 2008 Patrick B

fdm's slutseddel skiver du både speedo tal og bilens km-tal, i tilfælde af man har skiftet speedo, så den holder ikke, den med at man kun har skrevet under på hvad speedo står på..

• #22   10. jan 2008 Jamen du må jo en tur om en dommer så finder du jo ud af hvad der er rigtig og hvad der er forkert

• #23   10. jan 2008 Patrick B

jeg har prøvet at være der igennem og snakket med FDM og advokat... så jo der kan sagtens gøres noget! men det er MEGET! besværligt og man skal virkelig have mod på det!

desuden kan man, mens sådan en sag køre, ikke sælge bilen!, så hvis den trækker i langdrag (hvilket den kan) så er der jo altså tale og flere år hvor man ikke må sælge bilen og måske enda ikke bruge den!

• #24   10. jan 2008 dette er dog ikke min bil. men vil da helt sikkert forslå det, da jeg for 5min siden snakkede med en advokat igennem familen.
    hvis man kan finde ud af om han var ejer ved sidste syn. er du sikker på at have dommeren på din side.

• #25   10. jan 2008 DET ER SKU SVINDEL !!! få en advokat på sagen NU med det samme for selv om det er privat er det strafbart og for det næste ka man ik købe noget beset ..der er parpir på en handel og en underskrift så hæfter man for bilen vis en er solgt på falsk vilkår..

Kommentér på:
fusk med km, hvad gør man?

Annonce