{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

SKAL man skifte støddæmper? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have en noget hårdere undervogn i min 306'er men derfor ville jeg høre om det var muligt bare at købe nogle meget hårde fjedre eller om jeg er tvunget til at køber nye støddæmpere?

Hvis nogen kender en hård undervogn som også er sænket så send gerne link smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SKAL man skifte støddæmper?
  • #1   15. jan 2008 tja... det vil jeg ikke tro.. MEN sænker du den er det en rigtig god ide at skifte dæmperne også... når den sænkes kommer der ekstra tryk på dæmperne i og med den bliver lavere... derved er der en stor fare for, at originale dæmpere ikke kan holde til... det er derfor en rigtig god ide at skifte til specielle sænkningsdæmpere når nu du alligevel har de gamle halvt afmonteret i forbindelse med nye fjedre.

• #2   15. jan 2008 Okay.. det er fordi hvis jeg har nogen bagi nu og drejer rundt i et sving så skraber den på i skærm kasserne.. så skulle man jo umiddelbart tro at det ikke ville gå at sænke den men har hørt at hvis man bare sætter nogle meget hårde fjedre i så går det uden problemer smiley

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #3   15. jan 2008 Kristian

så skal du huske at når du kører over en 1-krone inde i byen vil du kunne mærke om den ligger med PLAT eller KRONE opad smiley

især hvis du har lavprofil på samtidig

• #4   15. jan 2008 Ja det er altså en dårlig løsning at smide hårde fjedre i.

De skal denondenlyneme være hårde, hvis bilen bliver 40mm lavere og den ikke skal gå på, hvis den allerede gør det nu!

Du får en bil som både får mindre komfort og dårligere køreegenskaber, den vil jo hoppe over ujævnhederne og stort set miste kontakt med asfalten...

• #5   15. jan 2008 Jeg er tvunget til at sætte hårdere fjedre i, fordi det fungere ikke at den skraber på! Men nu er det ikke fordi jeg ligger og køre ræs i den!
    Skal bare bruge den til at køre i skole i, men vil jo gerne have det ser godt ud smiley

Men i præncippet - så ville det være muligt at sætte nogle hårde fjedre i så den ikke rammer på?

• #6   15. jan 2008 Men det vil sige at jeg heller skal smide nogle andre støddæmpere i? og ikke kun fjedrene?

• #7   15. jan 2008 Hvad med i stedet at få gjort noget ved dine fælge eller skærmkanter så den ikke støder på.

Hvis det er dækket der støber på skærmkanten, kan man enten skære lidt af ombukket på skærmkanten væk, eller få rullet skærmkanterne så ombukket bliver bukket noget mere opad.

• #8   15. jan 2008 Har tjekket inde i kassen og der er ingen kant? men undervognen er også MEGET blød! og det var også kun da jeg havde andre med bag i bilen - men der er ingen kanter som kan bukkes eller noget smiley

• #9   15. jan 2008 OK, man kan vist også få noget der hedder bumpstopper.

Det er vist egentlig bare nogle gummiklodser som du skubber ned over stemplet på støddæmperen, som simpelthen bare forhindrer støddæmperen i at blive presset helt sammen.

Så i det daglige vil den være blød, men hvis du kører med ekstrem vægt i bilen, vil den måske stå permanent på disse klodser, dermed vil den nok blive meget hård at køre i med vægt i, men det forhindrer i det mindste at dækkene skraber på.

• #10   15. jan 2008 hmmm.. tror nu du i første omgang skal finde ud af hvor den går i mod når du kører... sæt evt. et par fede kammier ind bagi og se hvor den går i mod... alt efter hvor de er, kan det godt redes :o))

• #11   15. jan 2008 Jaa.. det er self rigtigt - det har jeg hørt noget om dette, men syntes bare det lød som sådan en halv løsning, men hvis i ser bilen ville det jo også pynte lidt hvis den blev sænket ! den er jo meget høj og det var derfor jeg gerne ville have det ordnet + at den ikke skulle ramme på inde i kasserne.

• #12   15. jan 2008 Jeg tror også du skal finde ud af hvad der støder på, og så fikse det.

For hvis den allerede støder på nu, bliver det vel endnu værre når du først sænker den, ellers skal fjedrene i hvert fald være super hårde

• #13   15. jan 2008 Jaa - men syntes også det er en fed fornemmelse med en hård undervogn.. men bliver måske træt af det..

Kommentér på:
SKAL man skifte støddæmper?

Annonce