{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
444 visninger | Oprettet:

Aut til manuel gear {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har længe gået med lysten til at købe en 200SX. Dog har det økønomiske holdt mig tilbage, men nu er det ved at vende.
Jeg har set flere steder hvor man kan få en til omkring 20.000kr, men de er alle med automatgear. Og det gider jeg da godt nok ikke. Der skal være mulighed for at brænde koblinger af! smiley

Så er det muligt at købe en manuel gearkasse og smide på istedet for en automat? eller er der andre ting der skal tages hensyn til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aut til manuel gear
  • #1   17. jan 2008 Og et lille bonusspørgsmål, hvad vil en gearkasse koste? Og er det lovligt at skifte den ud.

• #2   17. jan 2008 Automatgear er da dejligt...

Jeg tror det er et stort indgreb i sådan en tekninsk bil som den. Eller rettere sagt er det et større indgreb på nyere biler. Ledningsnet, styrebog osv...

• #3   17. jan 2008 *styrebox

• #4   17. jan 2008 Legend > Automatgear er sgu kedeligt i sådan en bil. Havde selv en Mercedes SLK med automatgear og det var som om det bare ikke var helt så sjovt, når man ikke kunne lege med koblingen.

Men ok... smag og behag smiley

Jakob > Tror heller ikke det vil være særlig overskueligt at skifte til manuelt gear, for det overvejede jeg også med merceren og kom hurtigt fra det da jeg undersøgte hvad hvor meget det egentlig ville kræve.

Har du prøvet at kigge på noget fra udlandet du evt. kunne importere med manuelt gear?

• #5   17. jan 2008 Amir K
    Ja, jeg har kigget lidt på mobile.de. Og alle de billige er lige præcis med automatgear. Og jeg er godtnok ikke så meget for at købe en bil dernede da jeg kan bruge en weekend på at køre derned, se på bilen. Og hvis det er noget lort, så har jeg brugt en weekend på ingenting. Så derfor vil jeg selvfølgelig gerne finde noget mere "lokalt". Og har også overvejet at få importeret en bil fra england men jeg er ikke så vild med højrestyrede biler.

• #6   17. jan 2008 Hvis du skal hente en i Tyskland, er det altid en god idé, at finde to-tre stykker, der ikke står så langt fra hinanden. Så kører man nemlig ikke forgæves smiley

• #7   17. jan 2008 Mr. B - OMS
    Hvor finder man så venstrestyrede 200SX med manuelgear og så lidt rust som muligt?

Kasper S
    Det er selvfølgelig en idé. Sjovt jeg ikke tænkte på det smiley

• #8   17. jan 2008 Der skal da bare en converter til med et ordentligt stall-speed + en røvfuld hk - så er aut gear ikke kedeligt mere smiley

Meeen med 100 hk og et stallspeed nær tomgang sutter det max...

• #9   17. jan 2008 Hent i Shweiz så går du ikke galt i byen smiley

• #10   17. jan 2008 Nu er Spasseren godt nok ikke SÅ teknisk, men der skiftede jeg nu selv sammen med en kammi gearkasse så den fik manuelt istedet for aut.

Men der er mange dele der skal medover, pedalerne (sjovt nok) ophæng til gearkasse, og køleren (pga plads-ændringer) Men ledningsnettet var INTET problem, Jeg skulle bare lige luse stikket der før sad på gearkassen, så boksen tror at bilen står i N/P. Styreboksene var identiske. Men kører man med omdr tæller, så skal man også lige lægge en ledning fra gearkassen ind i det gamle stik så det signal blir overført.

• #11   17. jan 2008 Så det burde være muligt hvis man har adgang til et værksted, en kammerat eller 3 og en god røvfuld bajere?

Og selvfølgelig en manuel gearkasse.

Men hvad er en ca. pris på sådan en gearkasse?

Kommentér på:
Aut til manuel gear

Annonce