{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.954 visninger | Oprettet:

Regler omkring Fartbøde med laser? {{forumTopicSubject}}

Var desværre den uheldige/dumme der kom til at kører lidt for stærk en aften kl 21:00 igår.

Jeg er blevet målt til 89km/t hvor man må kører 60km/t

Så det er selvfølgelig et klip i kortet og en bøde på 2000,-

MEN. Jeg mener helt mestemt et jeg slet ikke har været tæt på den fart de har målt mig til. Er det så politiets job at bevise for mig at jeg har kørt så stærkt? eller omvendt?

Jeg mener. Der er vel ikke decideret beviser for at jeg har kørt så stærk når det kun er målt med en laser?

Mvh. Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler omkring Fartbøde med laser?
  • #1   17. jan 2008 du kan vist skrive til dem om hvornår de har fået kalibreret deres laser guns, eller sådan noget lign. er dog ikke helt sikker, noget jeg har hørt.

• #2   17. jan 2008 de siger -3 km/t

• #3   17. jan 2008 men jo.. hvis du nægter... komme du i retten.. også skal politiet.. bevise at du har kørt den fart...

• #4   17. jan 2008 Okay de 89km/t er minus de 3.

Synes bare ikk det kan være rimeligt. De kan jo svinge vilken som helst fart ud til mig.

Var det så en fotovogn var det jo noget helt andet

• #5   17. jan 2008 ja det kan de... og også derfor det er svært for dem at bevise...

men ja.. hvis du taber den sag.. så skal du os betale sagsomkostninger..

• #7   17. jan 2008 Fordi der kommer et foto på med angivelsen af hastigheden, ændrer intet også den måling tage fejl.
    Men det er typisk at politiet foretager målingen et sted og man bliver stoppet et andet sted og ham der stopper en har fået hastigheden af vide over radioen....og inden man er kørt ind til siden er målingen annuleret på radaren og de er igang med nye målinger....så man får aldrig bevist eller dokumenteret man har kørt for stærkt...eller hvad nu hvis ham der foretager målingen melder en forkert hastighed til betjenten som vinker bilen ind til siden.....

• #8   17. jan 2008 hvis det er om natten kan du være heldig,,jeb blev blitzet med 100 km/t.. hvor man må køre 50... men fordi det var om aften / natten... fik jeg aldrig en bøde....

• #9   17. jan 2008 Betjenten skal fortælle dig hvilken afstand på er blevet målt på, i meter.
    ellers skulle det gerne stå på bødeforlæget...

• #10   17. jan 2008 Radaren er ligeglad med om det er nat eller dag...

• #11   17. jan 2008 Jeg mener bare der må være en form for et bevis på jeg har kørt de 89km/t.

Og efter hvad jeg ved. er det Ikke mit job at bevise hvad jeg har kørt. men omvendt.

• #12   17. jan 2008 Han sagde de havde målt mig fra et 250meter mærke.

Men en aften kl 21 på landet hvor det er helt mørkt. Hvordan kan han se det mærke?

• #13   17. jan 2008 nej... men det er ulovligt for dem at blitze om natten... du kan køre galt og alt muligt.. herre farligt.. så hvis de blitzer dig om natten med for høj hastighed.. giver de dig ikk bøde.. for så kan du sagsøge dem for at bringe dit liv i fare :P...

og nej.. som sagt.. det er DEM der skal bevise det... du lader bare være med at betale din bøde.. så blir du indkaldt til retten.. også skal den betjent der gav dig bøden.. bevise du har kørt så stærkt.. hvis han ikke kan det.. så får du ingen bøde..

meget enkelt....

• #14   17. jan 2008 Prøver igen..
    hvad var afstanden du blev målt på??

• #15   17. jan 2008 Se op smiley

Han sagde de havde målt mig fra et 250meter mærke.

• #16   17. jan 2008 min fejl.. er lige igang med at undersøge sagen, et øjeblik..

• #17   17. jan 2008 Johan, det er netop derfor de benytter en rød bitz, for så mener de at det er ok at blitze om natten, for den burde ikke blinde som en hvid flash.

Men hvad der sker den dag en kører galt fordi man påstår man er blevet blændet, ja, den sag venter FDM stadigvæk på...og de vil hellere end gerne køre sådan en sag for en af deres medlemmern skriver de i Motor.

• #18   17. jan 2008 Tak Peter R..

• #19   17. jan 2008 Har lige været inde på politiets hjemmeside og du får sku en bøde.
    De 250 meter er målt fra et kort fast punkt, og en laser er kalibret til at måle melle 70- 600 meter, så alt er lavet efter forskrifterne, men man kan jo altid skrive et brev til politiet, og stille sig meget uforstående overfor hastigheden, det koster kun et frimærke smiley det har jeg gjort med stor succes.
    I færdelses sager er det den "tiltalte" der har bevis byrden, og det er ligemeget om man har forsæt til at begå en "kriminel handling" eller ej, så er du skyldig, næsten altid, politiet har også deres begrænsninger, for hvor meget tid de gider at bruge på en færdelssag.

Hilsen Peter

• #20   17. jan 2008 selv om de har deres begrænsninger.. er det ikk politiets valg.. overhoved... de er en anklage myndighed.. og du er en forsvarsmyndighed.. de har ingen ret til at sige nej... hvis du nægter at betale.. går den videre til retten.. og DER er det sku ikke den tiltalte der har bevis byrden... men politiet.. ligesom alle andre retsager..

men med det sagt.. tror jeg deres udstyr eller ligner.. har optaget nok til at dømme dig... deres sager må være iorden.. ellers ku de ik give bøder på den måde...

det er nemmere hvis det er en politimand der bare har stoppet dig.. fordi han mener du kørte lidt for hurtigt.. eller lign.. så er det hans job og bevise.. og det kan han ik. men når der er brugt måleustyr.. tror jeg den er svær at løbe fra smiley

• #21   17. jan 2008 Ved det af erfaring, kan vi holde det ved det smiley

• #22   17. jan 2008 nej det er da ikke.. så ville politiet ha alt for meget magt i danmark hvis det var sådan.. og det har de sku ikke...

hvis du nægter at betale.. skal betjenten der stoppede dig bevise du kørte for hurtigt.. sådan er det altid.. fra de helt små ting.. til de store ting..

• #23   17. jan 2008 I en retssal vil betjenten komme og sige at Jesper M har kørt for hurtigt, hvilken afstand han blev målt på og laseren vil have været til teknisk undersøgelse, for at få den kalibret den, og så skal Jesper ha bevis på at han ikke kørte for hurtigt.. så ved vi vist alle hvad sagen ender med..

• #24   17. jan 2008 politibetjentens vidneudsagn ville ingen betydning ha.. da det er en sag om dig mod ham.. og derfor er han ikke et troværdigt vidne..

men ja.. som jeg skrev før.. har de sikkert en lang række tekniske ting.. som alle sammen beviser at du kørte for hurtigt.. så du ville nok tabe...

men du kørte jo os for hurtigt ikk... du skal ned under 78 for ikk at ha fået et klip.. ikk...

• #25   17. jan 2008 Din sag lyder lidt som den samme som min..
    Jeg blev i et byområde målt til at have kørt 70 km/t. hvor man må køre 50 km/t. Det var et klip + bøde på 1500,- kr.
    Jeg nægtede på stedet at have kørt 70 km/t. Da vi var 2 i bilen, og begge mente at jeg havde kørt mellem 50 og 60..
    Jeg spottede dem også på LANG afstand, og da jeg slipper speederen kigger jeg ned, der står speedometeret på 60 km/t. (og det viser lidt for meget) Så jeg forventer en bøde på 500 kr. for måske at have kørt omkring 57 - 58 km/t.
    Samtidig har de stoppet så mange biler, at der dårligt er plads til at jeg kan holde der også, og der går ca. 5 min. før der overhovedet kommer en betjent hen til mig..
    Min var også med laser..

Jeg har nægtet min bøde (ringede ind til politiet) så den blev sendt videre til retten fik jeg afvide..
    Jeg har netop fået indkaldelse til byretten engang i Februar..
    Politiet har 100 % bevis byrden, og har sku svært ved at bevise en hastighed målt med laser.. De kan gå tilbage i laseren og se sidste 50 målinger..
    I mit tilfælde holder jeg på at de har byttet om på 2 bøder, eller i farten fået skrevet den forkerte hastighed ned..

Selvom man taber sagen i byretten, koster det ikke en krone..
    Byretten er gratis.. Så der er alt og vinde, og intet at tabe.. (Min mor er tidligere Advokat sekretær, så hun ved det + har en kollega der har været i byretten et par gange = gratis)

• #26   17. jan 2008 Okay. Det ser sort ud for mig.

Holder bare stadigvæk fast i jeg ikke tror på jeg har kørt SÅ stærk.

Kan nemlig huske jeg hørte P3. og lige på det tidpunkt var der en teknisk fejl hos DR radio. Men troede det var min headunit den var galt med.

Så pillede ved den i mens jeg kørte. Og det gør jeg bestemt ikke med 92km/t på en mørk vej.

• #27   17. jan 2008 haha... hvis du siger det til dem.. får du dobbelt bøde for uforsvarlig kørsel.. så det skal du nok ik råbe op med

• #28   17. jan 2008 Man må da godt skifte program. Og prøve at tænde og slukke sin raido mens man kører?

Har jo ikk pillet den ud af rammen og set om sinkringen var gået omme bag i mens jeg kørte smiley

Kommentér på:
Regler omkring Fartbøde med laser?

Annonce