{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.893 visninger | Oprettet:

Hvorfor Mercedes-Audi-BMW-Porsche osv? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Er ved at lave en opgave og er stødt på spørgsmålet:

Giv et bud på hvad det er sælger mercedes, audi bmw porsche osv. og hvad får folk til at købe disse mærker. og hvad synes du/i om sammenhæng mellem pris og kvalitet ?

Spændende spørgsmål, der har startet en debat i klassen. Hvad siger i ? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor Mercedes-Audi-BMW-Porsche osv?
  • #1   29. jan 2008 luksus...

anderkendelse...

opmærksomhed...

Komfort...

fart....

eksklusiv

POTENS FORLÆNGER..

• #2   29. jan 2008 Det vel kun fordi man forbinder det med luxus og præcision.

• #3   29. jan 2008 da jeg trillede gennem Silkeborg stille og roligt i min bmw, så kiggede folk (Læs piger) efter den. Når den fik gas, så man rigtig kunne høre dens 6 cyllindre, og den buldrede mellem husene, så kiggede folk (Læs alle). Det gør de sgu også når jeg gør det i min corolla med 3 farver og rust. Alligevel var det sjovest i bmw'en. Hvorfor mon?

• #4   29. jan 2008 Det kan siges med et ord: Prestige. Det vil folk generelt gerne betale lidt mere for. At flere af bilerne så også er af bedre kvalitet, har jo også meget at sige.

• #5   29. jan 2008 Det skal nok siges, at folk er ved at brække sig af grin når de ser en gammel sløv, pisse grim corolla blive banket ud i gearne, og den ikke rigtig flytter sig en skid..

• #6   29. jan 2008 Det er også min holding.. smiley

Men er der evt nogle der har en holding der er "modsat" dette ?

Der netop ikke synes "Mercedes" er så meget bedre end f.eks. Toyota - Honda - Suzuki ? osv osv ? smiley

• #7   29. jan 2008 Det jo som regel de dyre mærker der laver de sjoveste biler...

Kunne jeg fx få en, lad os sige Honda, med baghjulstræk og 300hk, fedt design og stor køreglæde for 600.000 mindre end en Porsche så gjorde jeg det.
    Men folk med penge pungen i orden skal self' altid have det bedste. Ellers var der ingen grund til at knokle for pengene

• #8   29. jan 2008 Mit valg var simpelt, da jeg skulle købe ny bil. Den skulle have turbo motor, have 4 hjulstræk og have over 300 hk...Mit budget var omkring 600 kilo og i den kategori var der 3 biler. Mitsubishi Lancer EVO, Subaru Impreza STI og Audi S3. De 2 første er hardcore rallybiler og finishen synes jeg ikke var i top, i forhold til Audien. Desuden holder Audien prisen bedst af de 3 og der er stadigvæk lidt komfort tilbage. Den skriger heller ikke race med en stor vinge, men er noget diskret og det passede mig fint.
    Kvaliteten er til gengæld helt i top og det kan man mærke, når man sætter sig ind i bilen og mærker på kontakter. Bare sådan noget som alu indvendig er rigtig alu og ikke plastic....der er ingen knirkelyde eller noget. Meget balanceret og harmonisk bil.

Mvh
    Jawad

• #9   29. jan 2008 Det er kun deres image der gør forskellen, forbrugerne gør mærkerne til det de står for.

• #10   29. jan 2008 Nappe

Nixen bixen.

Her handler det lige så meget om kvalitet.

Mercedes og BMW bliver altså spyttet ud fra fabrikken i betydlig bedre kvalitet. I forhold til mange andre bil mærker.

smiley smiley

• #11   29. jan 2008 Jeg købte min Audi fordi jeg synes at kvaliteten er helt i top selv på en bil fra 97 ingen knirke eller knage lyde...
    Og man kan sige at audi´er er dyere biler men man for oftest hva man betaler for
    men til sagen så er de mærke du nævner er nok

de bilermærker viser jo på en måde at man ikke mangler penge og at man har sans for kvalitet og det er jo ikke alle der køre rundt i sådanne biler

Men jeg købte selv min audi for jeg er vild med designet havde der været et andet mærke på istedet for audi havde jeg sku købt den alligevel jeg har så fundet ud af at audi går meget op i kvalitet og køreglæde

MVH Daniel D

• #12   29. jan 2008 Nu mener jeg der er rimelig stor forskel på de tre mærker.

Rent statistisk skiller BMW sig ud blandt de to andre, ved at lave nogle af de mest fejlfri biler i verden, hvor køberne er blandt de gladeste og mest tilfredse ejere.

Audi har hentet godt op på de senere års problemer, og er på deres nye modeller godt med igen. Desværre er de lidt mærket af deres billige linjer, som VW, Seat, Skoda, som de deler mange komponenter med.

Mercedes er i dag mest af alt status symbol da de rent teknisk absolut ikke regnes for værende i den bedste ende. Ejerene er heller ikke specielt tilfredse.

BMW leverer også ano 2008 de mest innovative diesel motore på markedet, og har ingen "billig" serie. Enten betaler man og får, eller også får man intet.

Naturligvis er der en sammenhæng mellem pris og kvalitet. Du kan dog godt finde mærker, der kan sammenlignes med B&O, som feks Ferrari, hvor du betaler enormt mange penge for prestige, men ikke får en særlig solig teknologi.

Porsche der imod er igen i en særskildt kategori, da de er kendt som en af de få sportsvogne der kan holde til at blive brugt, og ikke koster en arm at holde kørende. Men da det er en sportsvogn appelerer de til feks en anden mål gruppe end Audi og BMW kørere.

Audi og BMW henvender sig også til to forskellige målgrupper. Det er sjældent at det er samme type person der køber begge mærker. BMW`en er kendt som en drivers car, en sports vogn, kræfter, fart (der af de høje forsikringer) hvor Audi er en klassisk smuk bil, der lugter mere af liebhaver, og nok også har markedets mest kritiske ejere.
    Luksus og elegance er nøglen, hvor BMW ejerne typisk er yngre, og fokuserer mere på køreegenskaber, og køre glæde.

• #13   29. jan 2008 Tysk finmekanik!

• #14   29. jan 2008 Hvad er det for en skole du går på? - Det ku godt lyde til, det er handelsskolen !?

Det er et behov der bliver dækket, når man køber disse biler..

Du kan læse meget mere om det her..
    http://www.mettelise.dk/question/maslow.html

• #15   29. jan 2008 det er jo det samme med tøj osv.. hvorfor købe et par levis, diesel osv, istedet for at et par i føtex..

hvis man har budget til det, går man også efter lidt dyre vare..

• #16   29. jan 2008 Vejle teknisk skole... smiley

Såå

• #17   29. jan 2008 Nicolai L - Meget sjovt du nævner det med bmw's diesel motorer. Så vidt jeg husker er det ikke engang bmw selv der fremstiller dem. Jeg ved, at Toyota har lavet nogle af dem. En skam for dem, at bmw får æren for det.

Der er så meget indavl i bilbrachen. Honda er det eneste uafhængige bilmærke i verden. Alle andre mærker ejer enten flere bilmærker, eller samarbejder med andre producenter. Derfor ser så mange komponenter ens ud. Selv bmw, audi og porsche.

• #18   29. jan 2008 Tak for alle svarende.

Blev da meget spændende at læse! smiley

• #19   29. jan 2008 Dan > Ikke korrekt. Toyota, Psa Og BMW har lavet en lille diesel motor i samarbejde. Det samarbejde er ophørt. De store diesel motore har Toyota intet med at gøre. I så fald forstår jeg ikke hvorfor Toyota ikke selv bruger dem (0;

• #20   29. jan 2008 Nicolai L: Mercedes er i dag mest af alt status symbol da de rent teknisk absolut ikke regnes for værende i den bedste ende. Ejerene er heller ikke specielt tilfredse.

Rent teknisk ikke i den bedste ende? Okay, så find du lige en bil med lige så mange tekniske innovationer som f.eks. en Mercedes w221 eller en w211 for den sags skyld? Og ja, de havde problemer i kundeundersøgelser få år tilbage, men det er gået stærkt fremad igen smiley Tror næppe du finder et bilmærke i hele verden med flere tekniske nyudviklinger en Mercedes-Benz. De kommer også med den nye Diesotto motor om et par år. Og motorer uden knastaksler er også under udvikling. Så kan vi nævne at det var Mercedes-Benz der opfandt BlueTec, verdens reneste dieselteknologi. Det er først bagefter at det koncept er SOLGT videre til andre mærker som VW.

• #21   29. jan 2008 Det Diesel samarbejde du taler om er ophørt (som sagt) for længe siden

http://findarticles.com/p/articles/mi_hb4893/is_200405/ai_n17958780

• #22   29. jan 2008 Nicolai L - "Mercedes er i dag mest af alt status symbol da de rent teknisk absolut ikke regnes for værende i den bedste ende. Ejerene er heller ikke specielt tilfredse."

Ja man kan sku tydeligt høre du har bmw, og tror det er det bedste..

• #23   29. jan 2008 Søren > Jeg skrev tydeligt at der var tale om kvalitet, ikke om innovation. der er næppe tvivl om at Mercedes er blandt dem der har lavet flest ny opfindelser i Bil Branchen. Men de er altså ikke, ano 2008 blandt dem der har færrest fejl.

Ligeledes er deres diesel motor teknologi noget tilbagestående i forhold til andres. Forstået sådan at de har høj ydelse (effekt) men ikke er specielt økonomiske. (I forhold til andre)

Min anke var på kvaliteten, ikke på innovationen.

Jeg har selv fornylig lånt en ML 500 årgang 2006, og jeg har aldrig kørt en bil med så mange sindsyge (og genialt fede) funktioner. Og så med en Kleemann kompressor som den havde, og 450hk, så kører bussen.

• #24   29. jan 2008 Morten > Sludder. Rent statistik er der mange fejl på Mercedes. Ejerne er ikke blandt de mest tilfredse. Tværtimod.

Jeg har selv haft Mercedes, og har kørt flere . Bemærk feks hvordan den danske Taxa Park har forandret sig de senere år. For 5 år siden så du stort set kun Mercedes. I dag vil jeg mene det er noget mere broget. Af gode grunde.

• #25   29. jan 2008 Der er næppe nogen tvivl om at hvis folk udelukkende valgte bil ud fra driftsikkerhed, så kørte de Toyota. (Jo Mazda klarer sig godt, men set lidt mere objektivt, , så er Toyota stadig statistisk bedre) . Men der ud over er der også aspekter som innovation, design, køre glæde, køre egenskaber. Og når disse ting tages med ellimineres de japanske biler (IMO)

• #26   29. jan 2008 Det er fint nok det alle skriver men essensen i dit spørgsmål er:

"hvorfor vælge den samme bilmærke fremfor et andet"

svaret er:

Brugeren (konsumenten) har præferencer til det bestemte mærke og ved at blive ved med at bruge det samme mærke = tryghed for man ved hvad man får. En bil koster jo typisk ret mange knaster smiley

• #27   29. jan 2008 så svaret er "konsumentens præferencegrad" til det enkelte bilmærke

• #28   29. jan 2008 Nicolai L - Men ligefrem at skrive "specielt tilfredse", den holder ikke.

Men du må da kunne nævne et par af de fejl de har?

• #29   29. jan 2008 Fordi VAG/BMW/Mercedes bare tit er 2 skridt foran de andre bilmærker

• #30   29. jan 2008 Nicolai L: Arbejder selv hos Mercedes-Benz, de fejl der var førhen på w211'erne er udbedrede. Efter faceliftet af den, og faceliftet af den tidligere c-klasse (w203) er kundetilfredsheden steget betydeligt igen. Det er yderst sjældent at vi har tekniske problemer med bilerne hos os. Angående taxaerne tror jeg ikke det er muligt at finde mere stabil en vogn end Mercedes. De få vi havde der skiftede til volvo og vw for et par år siden er ved at vende tilbage igen, da de netop ikke holdt så godt som mercedes'erne, og at kundeservicen de andre steder ikke var i top. Vi yder 24-timers service og har næsten alle reservedele morgenen efter de er bestilt. Det kan de andre ikke, ihvertfald hvad jeg ved af.

• #31   29. jan 2008 Korrekt søren...

Den klarer Honda desværre ikke til næste dag! smiley hehe

• #32   29. jan 2008 Morten > Plade kvalitet har været og er et tilbagevendende stort problem. Servicen hos forhandlerne er også noget af det der bliver angrebet i de skandinaviske undersøgelser.

Jeg har ikke listen over fejl, men de statistiker der bliver lavet på baggrund af bruger erfaringer.

Søren > Ja mit indtryk er også at på de nye E og C klasser er kvaliteten igen kommet med. Men det tager tid at ryste dårlige leverancer af sig. Så mon ikke tilfredsheden stiger igen i løbet af 3-5år. Sådan plejer det at være.

• #33   29. jan 2008 Har prøvet de forskellige japanske mærker.

Men når jeg sætter mig ind bag rattet i min egen, så er jeg ikke i tvivl om, at der oser af kvalitet, sjæl, og bare de 2 ting ekstra gør, at jeg får en helt anden køreglæde (Swift reklamen, kan de stikke op, hvor solen aldrig skinner).

Ulempen er dog bare den, at der til tider er de typer, der absolut skal være trodsige, og ikke vil flytte sig ind til siden (ved motorvejskørsel), når de ser den, da det netop er en BMW, og så skal jeg endelig ikke tro jeg er noget. Misundelse er en grim ting.

Jeg tror næppe, at jeg foreløbig (de næste mange år) skifter fra BMW.

Kommentér på:
Hvorfor Mercedes-Audi-BMW-Porsche osv?

Annonce