{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afgift på afdrag
  • #1   3. feb 2008 er der nogen der ved noget om det

• #3   3. feb 2008 diodepusher du siger noget ku være man lige skulle undersøge det

• #4   3. feb 2008 Større fradrag pga. renten, eller hvad? Det kan da i hvert fald aldrig være nogen fordel ...

• #5   3. feb 2008 bay du trækker det jo fra så jo en fordel

• #6   3. feb 2008 Hvis man betaler 100 kr. i rente, så kan man trække 30-40 kr. fra, men har stadig betalt 60-70 ... hvordan kan dét være en fordel?

• #7   3. feb 2008 For det første gik jeg ikke ud fra, der var rente på det fra Skat?

For det andet; hvis der ER renter på Skat's afdragsordning, kan man trække dét fra på lige vilkår med et lån fra banken.

Derfor ...

• #9   3. feb 2008 Øhh, hvor får du den idé fra? Hvis han kan låne 20.000 til måske 7 % i rente og 80.000 rentefrit ... hvordan kan det så være en fordel at betale 7 % i rente af 100.000 i stedet for?

Desuden betaler du så i banken stiftelsesprovision af 100.000 og ikke kun 20.000 kr.

Derudover vil din bank ikke låne dig 100.000 kr. uden at tage pant i bilen - så skal der også lige betales for dét ...

Hvor er fordelen, siger du?

• #10   3. feb 2008 Den eneste fordel kunne være - som du siger - at man kan få lov til at afdrage over længere tid i banken, måske endda springe ydelser over. Men en økonomisk fordel bliver det aldrig smiley

• #11   3. feb 2008 okay men er der nogen der ved om det er muligt skal nemlig låne 35 og betale 45 i afgtift så ville egentligt hellere betale rente af de 35 og så få de 45 rentefrit

• #12   3. feb 2008 hvorfor tror du at skat vil betale for din bil? har da aldrig hørt noget lignende, kan da ikke i min vildeste fantasi forestille mig sådan en ordning

• #13   3. feb 2008 Det forstår jeg godt - hvis det kan lade sig gøre smiley Spørg skat ...

• #15   3. feb 2008 men kan i ikke lige sende et link til hvor der står at man kan låne penge af skat rentefrit , for så skal min næste bil da impoteres ha ha

• #16   3. feb 2008 Vi siger heller ikke, det ER rentefrit ... men blot HVIS det var ... men ellers er renterne jo stadig fradragsberettigede ligesom alle andre lån.

• #17   3. feb 2008 nej du, derimod er jeg sikker på de kun tager bankcheck eller kontant når du skal betale din afgift :o)

• #18   3. feb 2008 synes da bestemt at * Diode Pusheren * skrive noget med rentefrit og skat .o) men lad nu det ligge. det korte af det lange er, at det kan man ikke

• #19   3. feb 2008 Hvis man kan afdrage skattesmæk osv., hvorfor skulle man så ikke kunne afdrage afgift på importbiler? Jeg påstår ingenting - det lyder bare ikke utænkeligt i mine ører ...

• #22   3. feb 2008 der er da også renter på restska,t mig bekendt

• #23   3. feb 2008 Vil i hvert fald nok vove at påstå, jeg ved, hvad jeg snakker om. Jeg arbejder trods alt i en bank til daglig smiley

• #24   3. feb 2008 Det er ikke dét, vi diskuterer, Per ... du siger, der slet ikke FINDES sådan en ordning - rentefri eller ej ... hvordan kan du være så sikker på det?

• #26   3. feb 2008 Det er klart, de vil være billigere. SKAT er jo ikke en forretning i modsætning til bankerne ...

• #27   3. feb 2008 hvorfor en ordning? der findes da ikke en ordning hvor du kan låne til afgift ved skat rentefrit, for som sagt vil jeg da gerne se det på skrift så, kan godt være jeg ikke har formuleret mig korrekt , det er som bare det jeg siger

• #28   3. feb 2008 Har du betalt for lidt i skat, kan du betale tilbage på to forskellige måder: Kontant eller ved at få regnet beløbet ind i næste års skat.

Kontant tilbagebetaling

Hvis du betaler skat tilbage før den 15. marts, kan du stort set undgå at betale renter af gælden, når beløbet er over 40.000 kr. (2007/2008). Det beløb, der er over 40.000 kr., skal du dog betale 2 pct. i rente af.

Er beløbet under denne grænse, skal du betale før den 1. juli 2008 for at undgå renter (ud over de 2 pct.). SKAT sender girokort. Efter den 1. juli stiger renten til syv procent af beløbet.

Tilbagebetaling året efter

Du kan også vælge at betale sin restskat senere, så den restskat, der er under 17.300 kr. (fra indkomståret 2007), kan regnes ind i skatten for det næste år (2008). Ordningen koster 7 pct. i tillæg.

Den del af ens restskat, der er over 17.300 kr., skal betales i tre rater og koster også 7 pct. ekstra. Raterne er normalt 1. september, 1. oktober og 1. november.

så ja, noget er rentefrit og noget skal man betale renter af, så vi har vel alle lidt ret . he he

• #29   3. feb 2008 Nej, forkert. Dét du sagde var, at man ikke kunne afdrage på afgiften! For det er dét, vi diskuterer ...

• #30   3. feb 2008 Hør nu her, Per ... diskussionen har slet ingenting med renter at gøre. Det er kun dig, der snakker om, hvorvidt det er rentefrit eller ej.

• #31   3. feb 2008 ja det siger jeg, ved du om man kan det da, for så lad mig se noget på skrift om det, og kan man det giver jeg da en uforbeholden undskyldning, men er da ret sikker på du ikke finde en sådan ordning

• #32   3. feb 2008 Rasmus A

Skrevet: 03-02-2008 16:13:15

okay men er der nogen der ved om det er muligt skal nemlig låne 35 og betale 45 i afgtift så ville egentligt hellere betale rente af de 35 og så få de 45 rentefrit

det er det jeg svarer på!!!! går ud fra spørgen vil have de 45K rentefrit ved ska, eller hvorfan vil du da ellers forstå det spørgsmål der?

• #34   3. feb 2008 Der er jo for pokker ingen, der har påstået det! Vi siger bare, det er SANDSYNLIGT, da man kan afdrage på restskat - som du selv skriver!

Jeg prøver ikke på at bevise noget over for nogen - det gør de andre herinde heller ikke - vi snakker bare om sandsynlighed, fordi ingen af os GIDER at tage kontakt til SKAT for at finde ud af det ...

• #35   3. feb 2008 Kære, lille Per ... essensen af dét indlæg var ikke, om der var renter på eller ej. Blot om det var billigere end et banklån.

Suk ... mit liv er for kort til at diskutere det her ... hav en god søndag, folkens!

• #36   3. feb 2008 Så Bay, hvad er det du svarer på? selvfølgelig kan du trække dine renter fra hvis du låner penge i en bank, men er da ikke det som spørgsmålet gik ud på, han vil låne 45K hos skat, som jeg forstår det, som han så vil afdrage Rentefrit til skat, eller?

• #37   3. feb 2008 Så har du ikke læst ordentligt efter. Som sagt; jeg gider ikke at spilde mere tid på det...

• #38   3. feb 2008 hold nu op med at tale ned til mig Ik? prøve da bare at svarer på spørgsmålet, og jeg siger jeg TROR ikke på at man kan låne penge af skat og så betale rentefrit tilbage, og er det ikke det som der bliver spurgt om har jeg da godt nok misforstået hele indlægget her ?

• #39   3. feb 2008 Prøv at læse det allerførste spørgsmål i tråden, så vil du vide, hvad vi snakker om ...

• #40   3. feb 2008 Men undskyld min opførsel - lader nogle gange mit temperament løbe af med mig ...

• #41   3. feb 2008 Rasmus A

Skrevet: 03-02-2008 16:13:15

okay men er der nogen der ved om det er muligt skal nemlig låne 35 og betale 45 i afgtift så ville egentligt hellere betale rente af de 35 og så få de 45 rentefrit

Bay, hvordan forstår du så dette spørgsmål?

• #42   3. feb 2008 Det var et indlæg som følge af, at én hentydede, at det ville være enten skattefrit eller til en fordelagtig rente. Der var ingen, der påstod, at det var rentefrit...

• #43   3. feb 2008 men nå er også ude, tror ikke rigtig vi bliver enig om hvad der engtligt bliver spurgt til. he he,

• #44   3. feb 2008 Næ, men fuck dét ... det er sgu også lige meget i sidste ende smiley

Kommentér på:
afgift på afdrag

Annonce