{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.650 visninger | Oprettet:

Hva har folk imod franske biler? :) {{forumTopicSubject}}

Goddav smiley

Jeg står og kigger bil smiley Og har fundet en Citroën xsara.

Men ca hele min arbejdsplads er imod generalt franske biler - nogen der kan fortælle mig om det er generalt at folk ikk kan lide fx citroën, renault, peugeot og flere hvis der er - kan ikk dem alle.

Eller er det bare min arbejdsplads der er skudt? smiley
Ved godt man ikk skal høre på hva andre siger. Men når der ligepludselig er så mange der siger det samme "at jeg skal holde mig fra det franske pis" Så begynder jeg da at tænke at der da må være en forklaring. Selvom de ikk vil give en?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hva har folk imod franske biler? :)
  • #1   7. feb 2008 en kendt fejl generalt ved franske biler, de har det ik for godt med deres ledningsnet!

• #2   7. feb 2008 elsker min bil.. og har sku ikke været noget med de to jeg har købt... hvorfor er folk ikke imod skoda mer ?

• #4   7. feb 2008 Kvaliteten ER unægteligt noget ringere end andre europæiske og især japanske biler. Elfejl og andre irriterende småting er hyppigt forekommende. Ejere af franske biler plejer dog at nedtone den slags, og fremhæve bilens øvrige egenskaber. Kan man leve med det, er det sikkert en udemærket bil. Jeg tør bare ikke smiley

• #5   7. feb 2008 Hvis du søger rundt på nettet efter diverse undersøgelser som fx fdm, adac osv. så vil du nemt kunne se at de går oftere i stykker...

Og ja selvfølgelig er der nogle der ingen problemer har, men mon ikke en undersøgelse med flere tusinde biler er mere værd en Pers subjektive mening om hans pug?

Alle jeg kender der har ejet en fransk bil gør det aldrig mere - og det er fakta. (og ja jeg har også mødt folk der har kørt 300K km i en pug uden problemer)

• #6   7. feb 2008 Citronik.dk hvis du du har bruge for at spørge om noget ang citroen

Du får en lækker bil til lav pris

• #7   7. feb 2008 Nå ja, og så beslut dig for om du vil købe bil med hjerte eller hjerne - en alfa 156 har fx væsentlig mere sjæl og køreegenskaber end en mazda 626, den går altså også bare mere i stykker...

• #8   7. feb 2008 Folk snakker for at være "smarte" .....dog tit uden dog engentlig at vide hvad de snakker om.

Tit er problemet med deffekte biler, simpelthen mangel på/forkert vedligeholdelse

• #9   7. feb 2008 Folk snakker som de har forstand til. Ford og fiat ruster, mercedes og citroen har problemer med elektronikken, alfa kan aldrig køre osv. osv.

Generelt har alle bilmærker nogen modeller som er uheldige, specielt første generation.

Dine kammerater giver ikke en forklaring fordi de snakker ud fra fordomme. Prøv at spørg dem om de har haft en fransk bil og se om ikke bare de øh bøher sig ud af noget med at de kendte noget familie som havde nogen venner som var utilfredse.

Jeg har selv haft en Xantia 1 gen. som jo er åh så elendig pga. hydraulikken og elektronikken, men jeg har aldrig haft problemer med min ud over alm. slid. Faktisk var den ualm. pæn, rustede ikke og brokkede sig aldrig i motor eller gear på trods af dens 270000km.

• #10   7. feb 2008 Jeg har en Citroen Saxo og den har jeg snart haft i 2 år og den har kørt upåklageligt ud over de obligatoriske slid dele.. Har aldrig haft nogen probs med elektronikken.

• #11   7. feb 2008 Man bliver hvertfald stor kunde ved sin lokale pære forhandler vis man køber peugeot.

Mine forældre har en citroen picasso grand halløj og den kører da fint, men af en helt ny bil har den dælme mange små fejl, som vacum i tanken så tank klappen ikke kan åbne sig uden man banker og trykker på den en million gange, brændstof måleren kan ikke gå helt op i fuld selvom der ikke er plads til mere i tanken (tør man så stole på hvornår den er tom?) Kabine lys som kun tænder når vinden er i vest osv. samlet en liste på 12 forskellige ting inden for den første måned, rimelig ringe af en bil til over 300000.

• #12   7. feb 2008 Hørte også konstant på det der inden jeg købte min Saxo. Det eneste der har været galt, har været et relæ, som skulle skiftes.. ellers intet...

Så jeg er fuldt tilfreds med min lille franskmand..!!! smiley

• #13   7. feb 2008 xantia her!!

ikke nogle egentlige reparationer, kun sliddele og den kører super dejligt

og rust er der ikke noget at finde

• #14   7. feb 2008 Men er jo også klart med alle de Peugeot'er/Citroen der er solgt, vil der jo altid værer nogen der har dårlige erfaringer med dem

http://www.bilimp.dk/statistics/index.asp

Bestandstal - Personbiler - Pr.mærke: Opgjort pr. 31.12.2006
    Placering Mærke Antal
    1 VOLKSWAGEN 241.501
    2 TOYOTA 201.667
    3 PEUGEOT 198.153
    4 FORD 179.309
    5 OPEL 177.976
    6 CITROEN 129.870
    7 MAZDA 96.880
    8 FIAT 92.916
    9 SKODA 78.890
    10 SUZUKI 72.797
    11 VOLVO 62.858
    12 RENAULT 60.245
    13 NISSAN 59.919
    14 HYUNDAI 50.259
    15 AUDI 50.141
    16 MERCEDES-BENZ 47.404
    17 MITSUBISHI 39.570
    18 BMW 34.558
    19 SEAT 26.672
    20 KIA 23.116
    21 HONDA 20.971

• #15   7. feb 2008 TÜV

http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=587

Motormännen undersøgelse:

http://epn.dk/privatokonomi/article1108473.ece

ADAC

http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=1314

Og sådan kan man finde mange undersøgelser som alle placerer franske og italienske biler i bunden, men det er måske bare løgn?

• #16   7. feb 2008 Min mor f. eks har en Audi a4 fra 96"... Der har været rigtig meget galt med lortet og hun har brugt rigtig mange penge på den... men hun elsker den bill..... Så tyske kampvogne kan også fejle..!!! ;P

• #17   7. feb 2008 Statestikkerne er baseret på %, så det kan være fuldstændig ligegyldigt hvor mange biler der er solgt.

• #18   7. feb 2008 "Snakker uden at vide noget om det..." Tja, det kan du jo insinuere.

Men kig, som en anden nævner, på statistikker fra ADAC, FDM, TÜV osv. De GÅR altså mere i stykker. Min kammerat, som også er herinde, har 2 stk 206´ere, der altid er et eller andet med. En fejllampe der lyser, noget der rasler/banker, en forlygte der igen er sprunget osv. Altså ikke noget alvorligt, bare en masse irriterende småting.

Således har et skift af en støddæmper lige udartet sig tilm, at en sporestang (der er sat i med en torx-skrue?! WTF!) også døde, fordi den åndssvage skrue ikke kunne løsnes, tårnlejerne raslede fra hinanden osv. Og så det samme i den anden side... Det ER altså bare ikke skruet ordentligt sammen.

• #19   7. feb 2008 En ad mine venner købte en Renault Megane Coupe, som han var vildt glad for - i omkring 1 måned eller sådan noget. Så begyndte fejlene også at komme. Eller, dvs. at de var der da han købte den, han vidste det bare ikke. Den startede med at trække dårligt, og det blev værre, og efterhånden kom andre små defekter ind. Han kendte heldigvis en der kunne lave det billigt, men seriøst. Alt var galt med den bil, og han ærger sig så meget over han købte den.
    Man kan selvf. så også sige - det kunne også være sket med andre biler.. Ja, klart.. Men man har en tilbøjelig til at dæmme hårdere, fordi det netop er en fransk bil - og jeg tror nu også det har en del af skylden. Min kammerat har så oven i hatten været super-uheldig.

Jeg har også selv været i praktik på et Citroën-værksted, og jeg husker stortset ikke andre fejl end elektriske - og der var mange af dem og de var dyre.

Men hvis du endelig vil finde en fransk bil, så find en der har kørt lidt kilometer, fået lavet nogle service, og dermed fået repareret alle børnefejlene :). Og sørg så for at køb den af en forhandler, så du har en vis garanti på den. Så er du nogenlunde sikker, i hvert fald

• #20   7. feb 2008 nej, men der er da større chance for du har hørt om en, eller kender en, der har haft dårlige erfaringer med de franske iforhold til foreksembel en Honda, når der er solgt så mange flere af dem, men du har da ret med at det er % vis de tager efter angåenden fejl.

• #21   7. feb 2008 Virkeligt dårligt spørgsmål
    Franske biler ER bare ringere....;-)

• #22   7. feb 2008 "Folk der ikke har en fransk bil snakker ud fra fordomme"

"Folk der har fransk bil er loyale mod deres mærke"

Gælder det egentlig ikke alle/de fleste bilejere.

Men fakta er, i flere undersøgelser hvor bilejere er blevet spurgt:
    "Vil du anbefale din bil til venner/bekendte hvis de skulle købe ny/brugt bil" har en større del af ejerne af franske biler svaret "nej" end ved andre mærker.

Men hvis du syntes at du har fundet den bil der passer dig, så køb den dog!
    Du skal jo ikke købe en bil som din kammerater eller din nabo kan lide, det er jo ikke dem der skal køre i den.

• #23   7. feb 2008 Sjovt med det her indlæg , dem der snakker om fejl "kender" nogen hvor deres bil går i stykker , hvorimod de ejere der udtaler sig her kun siger godt ting om dem, skal man lytte til ejerne eller til dem som kender en som kender en.........

• #24   7. feb 2008 Torbjørn E

sådan er det altid smiley

• #25   7. feb 2008 Torbjørn E

Du har sku fat i noget smiley

Har selv både haft Bmw E30, Toyota Supra, Vw Golf. Fiat Tipo og nu Peugeot 405.......de har ALLE deres svagheder.......det bare med at kende dem

• #26   7. feb 2008 Torbjørn E - Tit og ofte skal man nok lytte til dem på sidelinjen, det er de færreste mennesker som vil indrømme de ting de har er dårlige eller de har begået en fejl, desværre...

• #27   7. feb 2008 Ved sq ikke helt hvorfor folk har noget imod franske biler, men personligt har min familie i mange år kørt citroen c5, de gør det stadig selvom fejlene er mange. De har haft så mange ture på værksted f.eks.:

skiftet sprinkler system x 3, pga det går i i stykker
    skiftet bagrude x 3, pga. den ikke kan åbnes
    lyset blinker (kan ikke reperares)
    Undervognen... ja noget værre lort, ofte i stykker
    Motoren fejler
    Bilen kan ikke spores, hver gang der skal skiftes dæk 10 x sporing og 3 x spinning, så kan man endelig køre i den
    Bremserne slides rigtig hurtigt...
    voldsomt værditab. 130000km = 240.000

Nu er det selv kun c5 jeg lige kender til, men aldrig noget jeg ville sætte mine penge, skønt de er billigt.

• #28   7. feb 2008 Der har været en masse problemer mede noget af de først c5'er... puha

• #29   7. feb 2008 Min Saxo kostede 5000kr i reservedele på 2½ år. Og min storebrors ven som købte en fuldstændig magen til min brugte 30000kr på reservedele på 1 år.. Meget forskelligt.

• #30   7. feb 2008 Kan kun anbefale Peugeot !

• #31   7. feb 2008 Ja som jeg skriver længere oppe er der også mange som har gode oplevelser med deres franske bil, men det rykker jo altså bare ikke ved en undersøgelser hvor der er mange tusinde biler involveret.

• #32   7. feb 2008 Tror det er meget forskelligt. Min havde mange ting der gik i stykker , men har en svaghed for franske biler : / .. Xsara har jeg også kigget lidt på efter jeg har set de ka blive rimelig nice

• #33   7. feb 2008 Jeg havde ingen fejl med min xsara til trods den havde rundet 200 tusind da jeg købte den. der virkede alt i el. det eneste der var træls var kabinen som kig i stykker..

• #34   7. feb 2008 http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=587

De fem bedste:
    Toyota Yaris 1,3
    Mazda Demio 2,1
    Toyota Corolla 2,2
    Toyota Picnic 2,2
    Toyota Avensis 2,3

Ja der har vi så grunden til at vi kører toyota smiley

• #35   7. feb 2008 Jah har nu os altid holdt på at toyota ikk er så tosset:P

• #36   7. feb 2008 noswolf =SSJ= =

Lige præcis..! smiley

• #37   7. feb 2008 Fransk er ikke noget man kører men noget man får..

• #38   7. feb 2008 Nu er en xsara ikke den væreste af de franske biler, bare du tjekker alt el inden du køber den så er den sikkert fin.

• #39   7. feb 2008 Må sige, at jeg kun har positive erfaringer med franske biler i forhold til andre mærker.. Jeg ser mange audier og passater på værksted i min hverdag, og jeg arbejder som uautoriseret.. Franske biler går dog mere i stykker en eksembelvis toyota og lignende mærker, men her har du jo så heller ikke den samme materialekvalitet i kabine, og samling... Franske biler holder ogå rigtig godt rustmæssigt, og det har en del at sige i min verden smiley .. Jeg ville ikke stå tilbage for at købe en xsara.. Synes det er en fin bil til fornuftige penge.. Bare min mening..

• #40   7. feb 2008 Jeg har ingen problemer med min 206

• #41   7. feb 2008 Har det ikke altid være omvendt? opel ruster mere end franske.

• #42   7. feb 2008 Det eneste franske jeg har haft, var en fiat tipo. Den fik utroligt mange tæsk, og blev virkelig varm en del gange... Der var nærmest ingen komfort i den, men den blev ved med at køre, og det er der ingen der forstår... Jeg solgte den så, og ham der købte den kørte i stykker på vej hjem, og har smidt en masse penge på værkstedsregninger. Jeg brugte 200,- på dele til den i den tid jeg havde den.

• #43   7. feb 2008 Jeg kender en mand på 92 som har røget siden han var 15, han har det fint - så burde jeg ikke begynde at ryge?

• #44   7. feb 2008 The Chicken - Good point!

• #45   7. feb 2008 Rigtigt at der følger små irriterende og nogle gange dyre fejl med nogle franske biler, men til gengæld er prisen lav og det er selvom at de for det meste er spækket med udstyr, Rust slipper du også for ved franske biler.

• #46   7. feb 2008 Dennis: En Fiat Tipo er altså ikke lige fransk! smiley

• #48   7. feb 2008 Angående at de har flere fejl end gennemsnittet, så kan jeg ikke benægte dette, men mærker som VW ligger da også hamrende ringe. Forskellen på VW og franske biler er bare, at VW koster 1/3 mere. Dvs. man bliver taget 1/3 mere i røven ved at købe en VW. ALLE biler har deres skavanker. De franske bilers force er, at de ikke ruster lige så meget som f.eks. japanske, italienske eller nogle tyske mærker.
    Husk lige på, at det ikke er ALLE franske bilmodeller der er fejlfyldte. En Clio som min, har ligget på top 3 i en ADAC test som den mest fejlfrie bil i tyskland. FORAN tyske modeller.
    VW og Mercedes lever bestemt ikke op til deres ry længere. De er dyre og fulde af fejl

• #49   7. feb 2008 Jae. Der er en del delte meninger jo.

Problemet ligger i at jeg uheldigvis er meget let påvirkelig smiley Kan ikk gøre for det, og prøver at rette op på det, men sådan er det nu engang.

Og når jeg står som yngste i hele firmaet på godt 40 personer. Og dem jeg snakker med om biler (ca 10-15 af dem) står og siger at citroën bare er en bøsse bil og blah blah blah. Så bliver jeg som en 17 årig knægt uden den mindste erfaring indenfor biler, selvfølgelig påvirket. Og lige pludselig virker den xsara jeg har fundet og "forelsket" mig lidt i, mere uattraktiv. Og ja jeg burde være ligeglad med hva de siger, da det er mig og ikk dem der skal køre i den. Men jeg vil da være træt af de næste mange år at skulle gå at høre folk brokke sig over at jeg køre i en "bøsse" bil.

Sådan noget irritere mig.

• #50   7. feb 2008 alt

grimt design, de går i stykker (det er en selvfølge at vi skal på værksted mindst 1 gang i sydtyskland/italien/frøspiserland osv (i fransk bil)

og så kan jeg generalt ikke li frankrig, hader det sprog!

- Neffi - andifrøspisersk!

• #51   7. feb 2008 Som kører rundt i en gammel trist g2 .

• #52   7. feb 2008 Skovmand ...

Sig dog at de skal tale pænt til dig........eller får de et par på skallen

• #53   7. feb 2008 Ja man kan jo så spørge hvor mange franskmænd du har ejet The chicken O?

Og ja som der nævnes så var den første generation C5 ikke specielt god, men de senere fejler ikke mere end andre biler.

For en upartisk gennemgang kan du også se http://www.reliabilityindex.co.uk/ hvor du kan se hvad biler kommer på værksted for, hvordan de placerer sig i forhold til andre biler mht. fejl og reperationer, hvad det gennemsnitligt har kostet per gang på værksted og hvad der typisk går i stykker.

Xsara har til information et index på ca. 38, hvor Toyota 112% avensis ligger på 80 og gennemsnittet er 112.

Derudover er Xsara den bedst vindende bil i dakar.

Og nej, jeg er ikke citroën fanboy, men jeg har haft en selv i 90000 gode km og er lidt træt af folks fordomsfulde udtalelser. Nogen der har set testen i mellemkategorien i autobild med golf, auris, ceed, 308 osv?

• #54   7. feb 2008 p.s. fuldstændig enig Rene Ø.
    Folk skærer et mærke over én kam desværre og fordi en 307 antænder så er peugoet noget lort.

Sjovt at når en mercedes (igen) holder i nødsporet så er det hændeligt uheld eller en mandagsbil.

Franskmænd og koreanerbiler er desværre moderne at elske at hade.

For ca. 7-10 år siden skulle man høre på "føj, har i set den nye skoda? Den er da meget pæn, men jeg skal ALDRIG eje en skoda!".

• #55   7. feb 2008 rettelse:
    Det var ikke dakar, men WRC mod impreza og evo.

http://www.citroen.com.au/cms/default.asp?action=article&ID=22423

• #56   7. feb 2008

Jeg kører fransk.

Og jeg har sku kun haft 1 problem. det er sæde varmen.
    Et irriterende problem. Men ellers ikke.

er utrolig glad for min lille roland .

• #57   7. feb 2008 Hva har folk imod franske biler?

At de ikke kan følge med i lyskrydset...

• #58   7. feb 2008 Det var da endelig rart med lidt positiv respons smiley Er nemlig stadig ret så intra i sådan en xsara smiley Så må jeg jo bare få tjekket el og sørget for motoren ikke er helt vold bollet.

• #59   7. feb 2008 mine forældres seneste c5 med de fleste problemer er så fra 2003-04 så ikke fordi den var en af de første-

• #60   16. feb 2008 kørte selv C5 fra 05 og den skrottede jeg efter et ´halvt år da hele styr tøjet gik i bilen.

• #61   5. mar 2008 jeg tror det har noget med målgruppen at gøre hvis vi kikker tilbage på sidst i 80,erne var peugeot og ww som jeg tit høre buer af peugeot på samme kant med rappe små biler til den yngre klasse 8 ja der blev lavet nogle nostalgi biler den gang jeg tør ikke tænke på hvor hitech peugeot 405 mi16 har været i folks øjne i 87 da den kom men da skulle den jo også ligge og køre dør mod dør med de gamle golf 2er. som faktisk var en halv bilgeneration ældre den gang. nu om dage har ww helt sikkert groet sig støre over alle andre bil mærker og laver flere rappe biler til de jetset unge mennester hver peugeot mere satser på økonomi og mellemklassebiler og derfor er mere udbræt mellem unge mennesker i dag for det er jo dem der kommer med udsagnet det flanske pis. men ja det franske pis koster 100k-150k mindre end en tilsvarende ww taber mindre verdi i den sidste ende for den var jo billiger i nyindkøb. vil ikke mene peugeot er en pis bil det er bare en anden slags bil. og det siges peugeot det er noget lort at skruge i. måske dem der siger det bare ikke finde ud af at skúge det er jo ikke en gammel simpel ford seirre.

Kommentér på:
Hva har folk imod franske biler? :)

Annonce