{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Budget Ny vs. Gammel Bil
  • #1   13. feb 2008 Lav det selv ??

• #2   13. feb 2008 ja lav det dog selv??

• #3   13. feb 2008 Det kan aldrig gå at købe spritny bil

• #4   13. feb 2008 Det er jo ikke nemt bare lige smide sådan en beregning, den kan svinge meget fra model til model, alt efter brændstof vægt rep lån forsikring

så ville være noget nemmere, hvis du fandt nogen biler også undersøge lidt på nettet, der findes vist en side et sted, hvor de har taget gennemsnittet af de fleste biler, og fundet ud af hvor meget de koster i rep. pr. år eller noget i den stil, men rep af bil kan svinge meget, det samme gælder jo brændstof og forsikring.

• #5   13. feb 2008 Benjamin H..
    gå ind på bilbasen, og vælg en forholdvis ny bil som DIN egen bil..
    og så gå ind og kig på lidt ældre, så kan du se sammenligningerne med værdiforringelse , driftsomkostninger etc.
    det gratis smiley

• #6   13. feb 2008 Har været igang med at undersøge priser og økonomi, men skal bruge noget skabelon over et budget som jeg kan tage med i banken...

• #7   13. feb 2008 det er altså meget nem, du tager alt udgifter til en bil og divider med 12, altså hva hvor meget giver du i måneden, + afgift+ forsikring+benzin+hvor mange km du ca kør i år osv osv....

når du køber en ny bil, taber den en stor del af sin værdi efter et år, så hvis jeg var dig vil jeg købe en bil der er 1 -2 år.. så har den også haft alle de servicer..

• #8   13. feb 2008 Martin B: Det tror jeg lige at jeg vil prøve smiley

• #9   13. feb 2008 Den ka sku svinge meget.

Det er billigt at købe en gammel brugt bil, men kan være dyrt i dele hvis man ikke køber noget ordenligt.

Det koster lidt mere at få en helt ny vogn men så ved du også tingene holder, og du har den såkaldte "nyvogns fornemmelse" og ved hvordan bilen har været behandlet, fordi du er den første ejer.

Du kan som tredje mulighed købe en brugt bil, som har kostet en formue engang, og på den måde både få en brugt bil, og noget som holder dig længe.

Hvad angår udgifter som sådan, kan alt jo gå istykker hvis det ikke bare skal stå til pynt, så må man jo sfinde ud af hvad man har råd til.

• #10   13. feb 2008 jakob N: Det var også med i min overvejelse, men det er lidt svære at låne mange penge til en brugt vs en helt ny

• #11   13. feb 2008 hvor meget kan du da låne ?

hvis du har en go bank kan du da låne hvad du vil

• #12   13. feb 2008 Zentic !: Ja har været ude i det brugt bil en del år nu og hvad det koster at holde en gammel kørende er forholdsvis meget smiley

• #13   13. feb 2008 Benjamin> har været ekstrem heldig på det punkt, har til dato ikke haft en bil på værksted endnu. Alle biler jeg har ejet har kørt fejlfrit. Skiftede så også meget bil, ca hvert år.

• #14   13. feb 2008 jakob N: Ja det er det som jeg vil prøve at lave et budget over...

Men når man er startet i lære som 22 årig er økonomien ikke super smiley

• #15   13. feb 2008 Utrolig heldigt, mine nuværende har allerede kostet 5000,- i rep siden jeg fik den i december

• #16   13. feb 2008 hvis du kan låne 150,000 kr, så kan du sku finde mange nye / fine biler... hvis motor størrelse er lige meget for dig?

jeg ville også have en ny bil engang men da jeg så kunne se hvor meget man egenligt taber på sådan en på et par år valgte jeg en brugt igen,, har kørt i 2 golf2 og en 306 fra 97 i 4½ år, og har aldrig haft noget på værkstedet, kommer jo også lidt an på hvor godt man er til at passe på sin bil osv

• #17   13. feb 2008 Sådan er det jo Jakob. Har altid skiftet ting i tide på mine biler selv, og kommet problemer til livs før det endte med en tur til værkstedet hos en forhandler.

• #18   13. feb 2008 da jeg started i lære som 18 årig, lånte jeg 90,000 kr, til en golf2 og en 306. hvor jeg betalte af med 1500 kr i måneden.. dog kun til bilen, og så kommer benzin forsikringer osv.

• #19   13. feb 2008 Benjamin> jah det er som at vinde i lotto idag at få en fejlfri bil.

En lidt spøgs historie om selv samme, var da mine forældre købte en brugt mpv magen til naboens. De har været plaget af værkstedsbesøg utallige gange, men naboens kører bare.

• #20   13. feb 2008 benjaminH:
    havde præcis samme prob, ville have en passat 1,8 fra 99 elleer deromkring til 80k. men det ville banken ikk låne mig fordi iselvom jeg betaler 4k hver md til det lån vil løbetiden være for lang, men de ville gerne låne mig noget nær det dobbelte til en nyere een, og der er løbetiden et år længere, fordi de ville ha pant i den... lorte banker nogen gange, har fortrudt det SÅ meget, er rigtig glad for min bilm synes bare jeg betaler så meget hver måned uden rigtig a føle jeg kommer af med noget af lånet..

• #21   13. feb 2008 Jeg vil nu også mene at du skal købe en bil med et par år på bagen.. Så slipper du for den kæmpe værdi forringelse første ejer har mistet, samt du slipper for et par service.. du finder jo bare en som står som ny smiley

• #22   13. feb 2008 det jeg prøver at sige er at du skal tænke meget over om du kan leve med et stort lån frem for en lidt billigere bil, håber du kan få banken med på det du vil smiley

• #23   13. feb 2008 Ja var også i den størrelse jeg havde håbet på at kunne låne smiley

Kører selv i Golf 2 diesel lige nu, men ved ikk hvor lang tid den kan blive ved. Den sidste ejer havde "glemt" at nævne nogle ting på bilen... sådan kan det gå når man bytter bil.

• #24   13. feb 2008 Hehe ja ved godt det er en kæmpe investering, men det at skulle være sur og træls på en gammel bil er ved at blive alt for meget smiley Men håber da på en god handel med banken smiley

• #25   13. feb 2008 jah bare ned og snakke med dem, hvis du ikke har andre udgifter kan det sikkert godt lade sig gøre

• #26   13. feb 2008 Jakob N, du fik mig godt nok til at smile der. "Hvis du har en god bank kan du låne hvad du vil" hehe. Det er nok mere, hvis du har en god økonomi kan du låne hvad du vil. Banken vurderer jo din økonomi og ud fra det låner den penge. Og lad nu være med at kald de der låne institutter for banker. Det kan godt være du kan låne 100.000 på dit glatte ansigt, men du får også lov til at betale for det!

Benjamin H, det er fordi du vil lave et bil lån. Der er en grænse for hvor gammel bilen må være for at opfylde kravene til dette lån. Du kan sagtens låne penge til en gammel bil, lånet hedder bare noget andet og har nogle andre kriterier.

• #27   13. feb 2008 anders ø: forbrugslån

• #28   13. feb 2008 Martin B, en bank har mere en 2 låntyper, men det er korrekt at der er noget der hedder forbrugslån. Den type er dog mere anvendt til inventar køb, men kan self. også bruges som bil lån.

• #29   13. feb 2008 anders ø:
    okay, var bare hvad jeg fik af vide

Benjamin H:
    hvis du har danske bank så spørg efter et 24/7 ung lån, ved ikke hvor gammel du er men kan du vist lave til du fylder 25 smiley
    det billigt, har jeg fået lavet mit om til , har lånt 165 ca. og betaler kun 30k i renter!!

Kommentér på:
Budget Ny vs. Gammel Bil

Annonce