{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

pug 307 svært ved at starte når kold {{forumTopicSubject}}

hey, har oplevet det flere gange nu,
når jeg kommer ud til min 307 og den ikk har været startet en dags tid, har den sygt svært ved at komme igang, den nærmest hakker og så hvis jeg får den igang går den ud hvis jeg rør gassen, skal lade den stå i 20 sekunder i tomgang før jeg kan røre gassen...den blir smidt på tester her næste uge, men er der nogen her der ved hvad det evt. ku være?..

alle kommentarer om "den er fransk" "det en peugeot" eller noget i den dur,får flere udstemmer da jeg intet kan bruge det til

på forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pug 307 svært ved at starte når kold
  • #1   16. feb 2008 Det er et typisk problem for alle tu5j4 motore (1,6) , det er ventilstammerne der har en for lille tolerance, og det gør at ventilerne kommer til at hænge når motoren er kold.

SMut ind til et aut. peugeot værksted, der skulle så vidt jeg husker gerne være en forlænget garanti på lige præcis det problem.

Løsningen er at der skal et nyt topstykke på, med større tolerancer, og tilsvarende nye ventiler.

/Mikkel

• #2   16. feb 2008 mikkel j..
    hm, og hvis garantien ikk dækker mere, hva tror du det koster?

• #3   16. feb 2008 ville også prøve med en olierens først og så ny olie og filter efterfølgende. Det plejer at afhjælpe fejlen. Den med nyt topstykke går ikke længere. Fejlen skal i så fald udbedres på bedste vis til en start og det er ikke ved at skifte topstykke smiley

• #4   16. feb 2008 M S det må da ha været en dårlig olie du har haft dig der, god olie mister jo aldrig sin smørereffekt,,

• #5   16. feb 2008 Jeppe, hvem har dog bildt dig det ind? Olie bliver "dovn" det vil sige der er slamdannelse, vand, benzin og meget andet i olien. Det sætter sig hvor det kan og giver mindre passage og mindre tolerancer for olien at passere. Benzinen nedbringer smøreevnen gevaldigt og det samme gør metal og sodpartikler. Så nej uanset hvilkn olie man vælger er smøreevnen aldrig konstant.

• #6   16. feb 2008 hey..
    har lige fået skiftet olie på den, men kan være det en forkert "type"?

hva anbefaler i for en slags?

• #7   16. feb 2008 Peugeot har 200.000 km garanti på alle deres motorer, bare du holder service hos dem.

• #8   16. feb 2008 5/40W total olie bruger vi på de maskiner. Det kan faktisk godt være galt oliefilter du har fået på. Der findes 2 med samme gevind men forskelligt flowmønster.

Max hvis bilen er uden for fabriksgarantien er det ligegyldigt.

Kommentér på:
pug 307 svært ved at starte når kold

Annonce