{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.346 visninger | Oprettet:

syn af rustvogn {{forumTopicSubject}}

tja kan se det ar været oppe et par gange herinde.
men men men er der nogen der har prøvet at syne sådan en som privat person?
Jeg har tidligere prøvet at få nogen klare meldinger ved skal ,men det gik jeg sq død i.
Nogen siger man bare kan syne den til rustvogns kørsel og eftersom alle må køre rustvogn, skulle det IKKE være ulovligt at køre i den som privat person, da bedemænd er privatpersoner og ikke har et bedemands bevis de viser ved syn og kørsel ( det sagde de ved skat )

Og Hvis man vælger at få den på gule plader skal man betale afgift , men så må man også smide andet om bagi end lig.

sidenhen snakkede jeg med en synsmand og han mente man skulle betale afgift hvis man gjorde andet end bruge den til dens egentlige formål. så ringede jeg til skat igen, denne gang kunne de slet ikke sige om jeg måtte køre i den uden at bilen skulle toldsynes og afgift behandles også selvom jeg kun skulle køre i den som person bil.

Er der nogen der kender nogen der har haft eller har en ligbil som privat, der ved bare lidt om hvad F man skal gøre. For det er åbenbart ikke sådan lige at blive rustvogns ejer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  syn af rustvogn
  • #1   19. feb 2008 Hmm nu jeg tænker over det.... Har vist aldrig set en kadaverracer køre rundt som privat bil...

• Frederik E
    Frederik E Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 1 Emner: 40 Svar: 672
    #2   19. feb 2008 Okay, og hvorfor vil du så ha sådan en ??

• #3   19. feb 2008 jeg har nu set dem køre som privat bil, der kører bla. en camino og en granada, så det må kunne lade sig gøre !
    jeg kan bare ikke rigtigt helt få på plads hvordan synet og afgiften ( hvis der er en ) skal håndteres. Så hvis der var nogen er havde eller kendte en ejer der ville forklare hvordan den ged skal barberes så kunne det være amok smiley

• #4   19. feb 2008 banditten: jeg har fået en tilbudt meget billigt, men jeg gider ikke gå igang med at lave rust osv. hvis det koster alt for meget at få den på plader igen.

• #5   19. feb 2008 Troe der er betalt afgift som på en hvidplade bil... den er jo på hvide plader og der må gerne være personer i varerummet.

Bare pas på du ikke finder en med lig i lasten

• #6   19. feb 2008 Gik du død i det? hahahaha..

Kunne ikke lade vær.

• #7   19. feb 2008 hehe jaja ...måske man skulle skrive lig(e)-glad i forruden ;-D
    eller kiste-kometen !
    Asger: ja det er også det jeg tænker, men har lidt svært ved at få opklaret, den ene synsmand jeg snakkede med mente at bedemænd får en afgifts nedsættelse, men det kunne hende skanke-paven ved SKAT ikke fortælle mig.

• #8   19. feb 2008 der kører en gammel volvo i næstved, som har været rustvogn, på gule plader...! smiley

• #9   19. feb 2008 Det er jo en perfekt udstillings vogn, til f.eks anlæg eller lign. ved dog intet om sagen, men skud i tågen ville være den skal laves som gulplade bil og betales moms af den, hvis den skal bruges til privat kørsel, self betale de told og skatter der måtte mangle.

men som sagt det er kun gisninger. så kan ikke hjælpe.

• #10   19. feb 2008 jeg kender en der havde en gammel granada der havde været rustvogn den fik han da synet på gule plader. han brugte den der skinne kisten står på til at ha værktøj på. den kan nemlig trækkes ud.

• #11   19. feb 2008 Min far har engang ejet sådan en gammel ex lig bil, de købte den bare om omregistrede den så kunne de køre i den, de er jo på hvide plader så der er betalt fuld afgift og moms af dem!

• #12   19. feb 2008 Jeg havde for år tilbage en Granada rustvogn, og den var iflg. reg.attesten indregistreret til rustvognskørsel. Jeg fik at vide af ham jeg overtog den fra, at der var betalt 20% afgift af den, på samme måde som biler der anvendes til limousinekørsel.

Udlejningsfirmaet "Lej et lig" http://www.lejetlig.dk/ udlejede / udlejer rustvogne til varekørsel etc., de må om nogen kunne give dig et svar hvis du kontakter dem.
    Ellers må du høre Skat igen, de SKAL kunne give dig et ordentligt svar på forlangende.

Håber du kan bruge mit svar.
    Held og lykke med projektet, du bliver nok kisteglad for den. smiley

• #13   19. feb 2008 Hmm dette er vist det mest underlige problem at stå i... Men køb da bilen og omregistrer den så kan du jo se om de vil godtage den. Du kan vist få oplyst hos SKAT om hvad der er betalt af afgift på den ved hjælp af stelnummeret

• #14   19. feb 2008 okay , så det kan ihvertfald lade sig gøre på guleplader må vi kunne fastslå.
    men jeg tænker stadig at er den på hvide-plader er det jo normalt sådan at afgiften er betalt osv. men så må rustvogne jo have sin egen afgifts niche ved skat , så er det sq da underligt de ikke kan give mig et klart svar på det ...

• #15   19. feb 2008 ja jeg må ave fat i skat igen, så vidt jeg kan læse mig frem til på div. sites må alle køre rustvogn. Så i principet må jeg sq da kunne syne den som rustvogn og køre i den uden problemer med skat osv.
    det må sq komme an på en prøve !

• #16   19. feb 2008 undskyld vis dette lyder lidt respektløst over for de døde.
    men forstår ikke en rustvogn skal være på hvide plader, forstå mig ret at et lig jo i bund og grund bare en vare der skal fra a til b eller a til b til c.
    Dertil bruger man jo normalt en varevogn/gulplade bil.

• #17   19. feb 2008 walter: så vidt jeg har kunnet læse mig frem til blev det lige netop ændret pga. respekt for de efterladte (den døde er nok lig-glad hehe )
    Sådan at det blev hvidpladebil og derved person-transport istedet for gule-plader, da man ikke mente det var etisk korrekt at kalde lig for gods/vare ...
    Det er ihvertfald den bedste forklaring jeg ar kunnet finde

• #18   19. feb 2008 kommer jo an på hvad der står på dens regi atest!!!
    og hvis du omsynerden kan du da være lige glad om den er med hvide eller hule plader man sætter sig jo ikke om bag i!!!

• #19   19. feb 2008 hule* mente jo gule
    hehe

• #20   19. feb 2008 mr. mx6: for min skyld kunne pladerne være lilla, men ligeså snart jeg laver den om til guleplader skal jeg betale afgift af det.
    Den er jo synet på hvide plader, så det jeg er i tvivl om er hvorvidt jeg kan gøre dette igen uden en hilsen fra skatte-far, men det må jo komme an på en prøve.
    gad vide om forsikringen er med på den også .. hmmm ...

• #21   19. feb 2008 hvis den er på hvide og den skal laves om til gule for man jo afgift tilbage... afgiften på gule er jo kun på 60 %

• #22   19. feb 2008 Jeg har set mange rusvogne med Hvideplader..............
    ved det sku ikke..............

• #23   19. feb 2008 rustvogne

• #24   19. feb 2008 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=106781 <-- hvis man kigger i den afgørelse, så står der at rustvogne er fritaget for afgift, derfor må du jo skulle betale afgift til enten gule eller hvide plader, med alt hvad dertil hører...

• #25   19. feb 2008 Rustvogne
    Afgiftsfritagelsen gælder for køretøjer, der er indrettet til transport af kister og udelukkende benyttes til rustvognskørsel. Et køretøj kan ikke godkendes som rustvogn, hvis det er forsynet med indretninger eller udstyr, fx anhængertræk, med henblik på køretøjets anvendelse til andet formål (fx godstransport).

Kilde: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=110593&vId=201185

• #26   19. feb 2008 derfor skal du betale afgift til det brug du vil have, hvilket som regel vil blive varebil, da der ikke er bagsæde i bilen, men mon ikke den kan registreres på hvide plader, selvom der kun er forsæder?

• #27   1. feb 2024 Hej

Måske dette kan bruges til noget.....

Mona og Steen har købt en rustvogn (BMW 735 fra 1991) og lavet den om til en camper. Han købte den for 10000 kr og betalte 20000 kr i afgift, og den kører på hvide plader,

https://www.tv2ostjylland.dk/syddjurs/mona-og-steen-har-bygget-en-rustvogn-om-nu-saetter-de-kursen-mod-portugal

Kommentér på:
syn af rustvogn

Annonce