{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
820 visninger | Oprettet:

Opfordring til lastbil chauffører {{forumTopicSubject}}

Det er ikke ret længe siden tv2 viste en chauffør for Post Danmark som blev stoppet på motorvejen, for at køre alt for tæt på andre lastbiler, som fik en ordenlig bøde og et par gode klip i kortet.

Skal da beklage at det ikke har haft den mest heldige effekt blandt chauffører. Da jeg tirsdag eftermiddag havde en af slagsen liggene helt oppe i røven på mig, med højst 3 meters afstand.

Det havde nær endt galt da jeg blev nød til at bremse for en personbil som var på vej ned på motorvejen, og chaufføren bagved måtte en tur ud i nødsporet for at kunne nå at bremse i tide.

Kører du selv lastbil som jeg, kender du sikkert til følgerne af sådan noget, hvis det ender galt en dag. Så opfordrer alle til at prøve at holde en ordenlig afstand på motorvejen.

Man bliver jo skubbet direkte ind i andre bagfra, og kan intet gøre selv.

Mvh Z

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opfordring til lastbil chauffører
  • #1   21. feb 2008 Hader de lastbiler i dk, de overhaler hvor de ikke må og ja de kører alt for tæt op af hinanden, syns det ville være en MEGA Fed ide at komme med større bøder for sådan noget pis.. koster menneskeliv på et tidspunkt...

• #2   21. feb 2008 hader folk der ikke fatter at køre bil på motorvejen. der er alt for mange der ikke fatter at holde farten og bremser nede for andre der skal ind på mototvejen...

• #3   21. feb 2008 Jesper> Oplever af og til, nogle personbillister som bliver bange når de skal ned på motorvejen, i stedet for at komme op i fart, bremser de, og så har vi balladen..

• #4   21. feb 2008 ja, her i norden er vi altså ikke for heldige til det motorvejskørsel...

i Sverige trækker dem i inderste bane konsekvent ud hvis der kommer nogen ned af tilkørslen.. og det kan sq være lige så farligt hvis man kører over det tilladte.

• #5   21. feb 2008 Det er generelt alle dansker, så snart de kommer bag rattet så bliver de verdens bedste billigster og samtidig de mest egoistiske...
    I enhver butik formår folk at stå pænt i køen op til kassen og ikke holde med vognen oppe på ham forans hæle...
    Men så snart man kommer ud i trafikken så bliver det blinket, dyttet og overhalt indenom eller kørt bumper-on-bumper kørsel, så snart man skal vente mere end max 3 sekunder...

Christ! man slap da af og væk lidt flink...

• #6   21. feb 2008 Kæft jeg staver af H til i dag, stavefejl er gratis...

• #7   21. feb 2008 Who Am I: Jeg er SÅ enig. Danskerne stinker på vejene. Ligger sig i overhalingssporet uden grund, blinker ikke når de laver tætte vejbaneskift, trækker ikke til siden på smalle veje, fordi deres nypolerede Suzuki Wagon måske vil få lidt støv.

Hate hate hate .. smiley

• #8   21. feb 2008 "Kører du selv lastbil som jeg" <- taget fra den tekst han har skrevet...

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #9   21. feb 2008 Eller osse kører lastbilen for hurtigt...

Jeg plejer at spejde efter et firmatelefonnummer på lastbiler der presser mig i trafikken. Jeg har flere gange ringet op til fragtfirmaer og fortalt dem hvordan deres chauffører opfører sig i trafikken, og hvor dårlig reklame for deres forretning jeg syntes det er..
    De fleste fragtfirmaer ser meget alvorligt på den slags.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
    #10   21. feb 2008 Jaah, men det gør bare hele situationen endnu farligere. Sidst var det en Actros der lå max 1½ meter fra min bagende, hele vejen hjem ind gennem byen jeg bor i. Skulle jeg så have videofilmet ham, ville det tage min fokus væk fra alt det foran min egen bil, og idioten bagved.

Nogen vil måske sige jeg bare kunne køre fra ham, og det havde været nemt. Men så havde lastbil fjolset jo vundet ved at få mig til at køre hurtigere end tilladt.

Istedet holdt jeg ind til siden lige før vores vej, og tog hans nummer.

• #11   21. feb 2008 Nu er det ikke for at være hellig, men syntes da at jeg selv tager hensyn på de danske veje.

Trækker ud hvis der er nogen der skal ud på motorvejen,
    Trækker ind hvis der er nogen der kommer bagfra med højere fart end jeg.
    Når jeg kører med trailer på motorvejen og kører de 80 man må, og der kommer en lastbil op til mig, giver jeg signal til at han kan overhale og når han trækker ud, letter jeg foden fra speederen så han kan komme hurtigere forbi.

Man skal jo hjælpe hinanden i trafikken.

Jeg så engang et program hvor de testede hvem der var hurtigst fra københavn til paris. to ens biler skulle holde de samme pauser og tanke de samme steder. den ene skulle køre godt til, og den anden skulle holde fartgrænserne. Ham der skulle køre godt til kom 10-15 minutter hurtigere til paris.

Det giver da stof til eftertanke. man kommer ikke altid hurtigere fra A-B når man kører som ånssvag.

• #12   21. feb 2008 Jesper> jeps, den er begrænset til 85. . og de som stadig kan gå 90 på motorvejen ligger og presser os ud i farlige situationer, det synes jeg sku ik er iorden. Havde kørt 90 hvis jeg kunne, men det er jo bare endnu en del af den store spare plan fra postens side.

• #13   21. feb 2008 ¤ Thomas Z.orro ¤
    Det pogram var vist eleva2oren på tv2 for mange år siden men du glemte den besparelse der var i deres brændstofforbrug...

Mht folk der ikke trækker helt ud på smalle veje bliver ikke bedre af at man kører 4x4. Tværtimod. Folk møder sådan en 4x4 og så fortæller deres hjerne dem at sådan en bare kan køre ud på marken for at de kan komme forbi....

Vis nu lit hensyn og hjælp andre frem i trafikken

• #14   21. feb 2008 Asger J

Kan kun huske det svagt, så jeg kan desværre ikke huske hvor meget man sparer :o)

• #15   21. feb 2008 Altså bare i det her indlæg går det allerede galt, folk skriver med !!!!!!!! og lad mig komme frem attityde, hallo tålmodighed er nøglen til et godt ttrafik mønster man skal nok komme fra A til B - det vigtige er bare at det skal være sikkert ikke hvor hurtigt.

Kør efter reglerne og vis hensyn til dine medtrafikkanter, luk hinanden ud når dem i indersporet nærmer sig en lastbil, hold afstand, osv.

Hensyn! Tålmodighed! Hensyn! Tålmodighed! Hensyn!

• #16   21. feb 2008 Det var så vidt jeg husker temlig ret så meget, Mener den ene kørte på en tank fuld mindre.

Kommentér på:
Opfordring til lastbil chauffører

Annonce