Opfordring til lastbil chauffører {{forumTopicSubject}}
Det er ikke ret længe siden tv2 viste en chauffør for Post Danmark som blev stoppet på motorvejen, for at køre alt for tæt på andre lastbiler, som fik en ordenlig bøde og et par gode klip i kortet.
Skal da beklage at det ikke har haft den mest heldige effekt blandt chauffører. Da jeg tirsdag eftermiddag havde en af slagsen liggene helt oppe i røven på mig, med højst 3 meters afstand.
Det havde nær endt galt da jeg blev nød til at bremse for en personbil som var på vej ned på motorvejen, og chaufføren bagved måtte en tur ud i nødsporet for at kunne nå at bremse i tide.
Kører du selv lastbil som jeg, kender du sikkert til følgerne af sådan noget, hvis det ender galt en dag. Så opfordrer alle til at prøve at holde en ordenlig afstand på motorvejen.
Man bliver jo skubbet direkte ind i andre bagfra, og kan intet gøre selv.
Mvh Z
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.742
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 5 Emner: 58 Svar: 135
jun 2006
Følger: 86 Følgere: 63 Biler: 14 Emner: 570 Svar: 4.464
jun 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 176 Svar: 1.894
i Sverige trækker dem i inderste bane konsekvent ud hvis der kommer nogen ned af tilkørslen.. og det kan sq være lige så farligt hvis man kører over det tilladte.
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.738
I enhver butik formår folk at stå pænt i køen op til kassen og ikke holde med vognen oppe på ham forans hæle...
Men så snart man kommer ud i trafikken så bliver det blinket, dyttet og overhalt indenom eller kørt bumper-on-bumper kørsel, så snart man skal vente mere end max 3 sekunder...
Christ! man slap da af og væk lidt flink...
jan 2005
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 384
Hate hate hate ..
okt 2004
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 106
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Jeg plejer at spejde efter et firmatelefonnummer på lastbiler der presser mig i trafikken. Jeg har flere gange ringet op til fragtfirmaer og fortalt dem hvordan deres chauffører opfører sig i trafikken, og hvor dårlig reklame for deres forretning jeg syntes det er..
De fleste fragtfirmaer ser meget alvorligt på den slags.
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.552
Nogen vil måske sige jeg bare kunne køre fra ham, og det havde været nemt. Men så havde lastbil fjolset jo vundet ved at få mig til at køre hurtigere end tilladt.
Istedet holdt jeg ind til siden lige før vores vej, og tog hans nummer.
apr 2003
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 371 Svar: 1.473
Trækker ud hvis der er nogen der skal ud på motorvejen,
Trækker ind hvis der er nogen der kommer bagfra med højere fart end jeg.
Når jeg kører med trailer på motorvejen og kører de 80 man må, og der kommer en lastbil op til mig, giver jeg signal til at han kan overhale og når han trækker ud, letter jeg foden fra speederen så han kan komme hurtigere forbi.
Man skal jo hjælpe hinanden i trafikken.
Jeg så engang et program hvor de testede hvem der var hurtigst fra københavn til paris. to ens biler skulle holde de samme pauser og tanke de samme steder. den ene skulle køre godt til, og den anden skulle holde fartgrænserne. Ham der skulle køre godt til kom 10-15 minutter hurtigere til paris.
Det giver da stof til eftertanke. man kommer ikke altid hurtigere fra A-B når man kører som ånssvag.
jun 2006
Følger: 86 Følgere: 63 Biler: 14 Emner: 570 Svar: 4.464
nov 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 132 Svar: 2.808
Det pogram var vist eleva2oren på tv2 for mange år siden men du glemte den besparelse der var i deres brændstofforbrug...
Mht folk der ikke trækker helt ud på smalle veje bliver ikke bedre af at man kører 4x4. Tværtimod. Folk møder sådan en 4x4 og så fortæller deres hjerne dem at sådan en bare kan køre ud på marken for at de kan komme forbi....
Vis nu lit hensyn og hjælp andre frem i trafikken
apr 2003
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 371 Svar: 1.473
Kan kun huske det svagt, så jeg kan desværre ikke huske hvor meget man sparer :o)
jan 2005
Kør efter reglerne og vis hensyn til dine medtrafikkanter, luk hinanden ud når dem i indersporet nærmer sig en lastbil, hold afstand, osv.
Hensyn! Tålmodighed! Hensyn! Tålmodighed! Hensyn!
nov 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 132 Svar: 2.808
Opfordring til lastbil chauffører