{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
383 visninger | Oprettet:

Montering af sportsrat {{forumTopicSubject}}

Ved det har været oppe før, men har ikke kunne finde det svar jeg søgte..
Har en 306er med airbag som jeg skal have sportsrat i. Der sidder to skruer på bagsiden af rattet som man kan fjerne, men er det dem?

Og hvordan fjerne man det gamle nav så jeg kan få det nye i? Fatter ikke så meget af det, så håber der er nogle der kan hjælpe:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Montering af sportsrat
  • #1   21. feb 2008 Af med de to skruer.
    Ud med airbaggen.
    Skru møtrikken af navet og pil det hele ud.

Eller noget lignende...

• #2   21. feb 2008 Nu har jeg ikke lige prøvet det på en 306 men det plejer at være nogenlunde ens på de fleste biler 2-3 skruer på bagsiden skrues ud så hiver man forsigtig dækslet af der sidder 2-3 ledninger 2 til airbag og en til hornet hiv ledningerne af uden at ramme de andre ellers kan du godt få en overraskelse (du kan afmontere batteri) så sider der en stor møtrik en krydsnøgle passer som regel løsne den ved at dreje til venstre og tag den af sæt rattet i ligudstilling og hiv der af evt. Rykke det samtidlig fra side til side på med rattet i omvendt rækkefølge.

• #3   21. feb 2008 bare husk at pille strømmen af ....

• #4   21. feb 2008 du skal passe lidt på airbag´en... ved ikk om din er elektronisk eller hva den er.
    Men min er mekanisk, så der er ikk noget strøm man kan pille fra.
    Der sad også to skruer bag rattet, som vi skulle skrue ud, hvilket vi os gjorde men du skal være meget forsigtig når du skruer deromme bag ved, hvis din airbag ikke er elektronisk... for vi var ved at udløse min.
    Ellers når du har fået pillet airbag´en af, så sidder rattet selvfølgelig stadig på nav´et. Så skruer du den møtrik af der sidder i bunden af dit nav, og holder fast på det hele. Når du har gjort det burde du kunne tage både rat og nav af. rattet er ikk så svært at få af, men du skal nok slås lidt med dit nav, da det nemt kan være iret ned i strålerne...

Kommentér på:
Montering af sportsrat

Annonce