{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Går og savler efter en SeatSeat Altea XL 2.0TDi 170hk.
Men den er alt for dyr at forsikre. Har fået at vide man kan forsikre den lovligt som en 140hk da de to modeller har samme motor, men forskellig ydelse.

Har os overvejet at få tilsendt et forsikringsbevis ved at sige at det er en 140hk. Er forsikringen tvunget til at forsikre den når de først har tilsendt et forsikringsvis?

Skal give 17300kr fordi jeg kun er 24. Havde jeg været 25 havde jeg automatisk været elitebillist og skulle kun betale 6900kr. Det er fucking 8mdr der adskiller det!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   24. feb 2008 de skal bruge stelnummeret, når de laver den endelige forsikring, så skla de skam nok finde ud af det er en 170hk'er. .

  • #3   24. feb 2008 J

    Jamen hvis de har sendt et forsikringsbevis og jeg køber bilen, og de så bagefter siger "hovsasada, den kan vi sørme ikk forsikre" kan jeg så ikk bar påstå de har klokket i det, og holde på min ret til at få forsikret til den pris de har givet i tilbuddet??


  • #4   24. feb 2008 nej du kan ikke.. desuden har DE jo ikke klokket i det, hvis du selv beder om papirer på en 140hk, og det KAN ligge på grænsen af svindel. .

  • #5   24. feb 2008 @Rune L:

    Hvis du vil "svindle" dig til en lavere pris, kan det jo næsten være ligemeget med forsirkingen, da de finder ud af det alligevel hvis du kommer ud for en ulykke, og så får du ikke en øre.


  • Henrik B
    Henrik B Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 116
    #6   24. feb 2008 Rune, hvis du giver forkerte oplysninger kan du jo ikke så godt bagefter påstå, at det er forsikringsselskabet der er nogle fjolser og har lavet en fejl. Når forsikringsselskabet får de korrekte oplysninger med stelnummer osv vil præmien på din forsikring selvfølgelig blive udregnet efter den faktiske bil, og ikke efter hvad du har spurgt om tilbud på.

    Jeg ved ikke helt om du bare er uvidende eller om du er en klaphat, hvis du regner med at det fungerer sådan som du har en forestilling om?


  • #7   24. feb 2008 Hvis du siger til dem at det er en 140 heste hvor det er 170 har du jo direkte løjet og derved handlet i ond tro - ergo din fejl. mvh Kevin.

  • #8   24. feb 2008 hvis der kun er 8 måneder til du bliver 25 så vent da med at køb bilen så spare du forsikring og den er billiger til den tid

  • #9   24. feb 2008 Hvorfor venter de ikke bare det lille år og så får en meget billigere forsikring??? Ved godt det kan være svært at vente på, men det er jo noget kun du falder i forsikring...

  • #10   24. feb 2008 Kan ikk vente 8 mdr da jeg ska bruge den i forbindelse med mit arbejde, så chefen trækker i mig for at få den købt... Han betaler afdragene, jeg betaler resten...


    Er en 140hk og 170hk ikk stort set samme bil bare med forskellig ydelse?? De forsikringsselskaber jeg har snakket med, har ALLE taget det som en selvfølge at der kun findes én version 2,0TDi, og de stiller sig først på hælene når JEG fortæller dem det er en 170hk og ikk 140...
    Har hørt at man kan hente en bil i Tyskland, f.eks. Golf 1,8 og indregistrere den som en 1,8 da den så ikke overstiger de 20-25% i motorstr og ydelse som man jo "tune" slæden uden at skulle have den til omsyn...
    Og på Altea TDi er det jo samme motor med forskellig ydelse så troede det var samme princip...

    Og Henrik B:

    Jeg ved ikk om du bevidst prøver at pisse mig af eller bare er en nar, men SUUUUT mig....


Kommentér på:
Forsikring

Annonce