25.067 visninger
|
Oprettet:
Bagklap kan ikke lukkes ! {{forumTopicSubject}}
Ja jeg er stødt ind i et meget irriterende problem !
Jeg kommer ud til min cab imorges og smider min taske i garagen, og hvad sker der så.. bagklappen kan ikke lukkes.. den tager altså ikke fat når man lukker den..
"hængslen / låsen" der skal holde om den lille dut og holde bagklappen lukket vil ikke rigtig ta fat..
tænkte at det kunne være pga frosten, men nu har jeg også fået det tørret op osv.. men den vil stadig ikke..
nogen der kender til problemet?
dec 2005
Følger: 19 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 45
dec 2003
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 60 Svar: 827
Prøv at tryk lidt frem og tilbage på låsen og så prøv at luk igen
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.357
og at hæteren der holder på låse modulet kan gå helt frem!
dec 2005
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 246 Svar: 709
dec 2005
problemet er at når jeg får den i åbningsposition, og lukker den, tager den ikke fat, men når jeg så løfter den igen, går den i låseposition..
dec 2005
nov 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 194
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 1.357
du siger du fik den åbnet med en skruetrejker?
kan du have bukket hæteren så den ikke for fat i låsemodulet?
altså den krog der skal gribe den rør messige del af låsemekanismen?
dec 2005
hmm nej det mener jeg ikke at jeg har gjort.. det gjorde jeg nemlig meget "blidt" så jeg blot fik låsemekanismen til at komme i "åbenposition" .. men tror jeg lige piller lidt ved det når jeg kommer hjem fra abrejde idag..
dec 2005
jeg fandt ud af hvad der var galt med bagklappen tirsdag aften... brugte godt nok 1-1,5 time på det..
vi startede med at pille hele låsesystemet af, og den fungere fint nok.. så spørgsmålet var bare hvorfor den ikke tog fat når den ramte "den lille dut" som holder bagklappen nede...
det var fordi, selve låse mekanismen som skal holde om "den lille dut" var bøjet!?!? hvilket ikke giver mening at den kan.. den var bøjet forover.. så den ikke tog fat om "den lille dut" men toppen af dutten, som er en del større end det normale.. så jeg bøjede låsemekanismen tilbage på plads, så den ikke tog fat om hovedet, men "kroppen af den lille dut".. så nu virker det igen..
og siger mange tak til alle dem som ville hjælpe
feb 2021
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
Bagklap kan ikke lukkes !