{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Skift af central lås? (: {{forumTopicSubject}}

Godaften BG (:
Har en kammerat jeg skal skifte central lås for imorgen, da hans "nøgle huller" ikke har det for godt efter forsøg på indbrud, og da han gerne vil have en med fjernbetjening. Spørgsmålet er, hvordan gør jeg det? sidder der en boks eller sådan noget ? er det elektronisk styret eller hvad er det? - kort sagt? hvor skal jeg starte? smiley
Det er en Mitshubisi Galant, 94'

På forhånd tak
# Olli

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af central lås? (:
  • #1   6. mar 2008 Hmmm.. hvis der i forvejen sidder C-lås i den, tvivlker jeg på at det har taget skade....

Lad mig forsøge at beskrive central-låsen.... bag nøglehullet går der en stang ned til selve låsen.. det er denne stang med vha. nøglen får til at køre enten op eller ned.. derved låses eller åbens låsen. Centrallåsen er en af to ting:

En lille elektromotor, der bliver sat på stangen. Vha. elektrisk impuls skubber eller hiver den i stangen. Der sidder en motor på hver dør. De døre (fordørene) hvor der sidder et nøglehul, kan aktiveres ved at der rykkes med de stænger de er sat til. dvs. der enten drejes med nøgler eller skubbes eller hives i dem der sidder på indersiden af døren... Når en motor aktiveres, aktiverer den de andre.
    Dette system ses hovedsageligt i japanske biler

Det andet system fungerer på samme måde som det første - dog er det vha. LUFTRYK det fungerer. Der sidder en lille kompressor i bagagerummet der vha. lufttryk eller vaccum styrer systemet. Der går derfor små slanger op til hver dør.
    Dette system findes hovedsageligt i tyske biler og er et HELVEDE når de bliver utætte.

Jeg vil derfor tro, at I kan nøjes med at efterse motoren i den/de døre der er forsøgt brudt op.. Enten er de "faldet af" stængerne der styrer låsen, eller også har de tabt en ledning, eller også er de simpelthen blevet ødelagt. I såfald er det klogeste at hente en ny motor hos en hugger.

Hvad angår fjernstyringen er det letteste at købe et billigt fjernbetjent C-lås system, eller finde en styreboks med fjernbetjeninger hos en hugger. Der sidder i forvejen en styreboks et sted i bilen... jeg vil tro den sidder sammen med sikringerne, men ved det ikke helt 100...

Alt efter hvilken boks du finder, kan du risikrere at skulle tilpasse den.. dvs. samle dine gamle kabler i et nyt stik... men... det er også til at finde ud af...

Kommentér på:
Skift af central lås? (:

Annonce