{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.199 visninger | Oprettet:

TP
TP
Tilmeldt:
7. nov 2007
Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55

dæktryk lavprofil {{forumTopicSubject}}

Filk nye sommerdæk på i dag, str. 225 45 17
Hold fest hvor de lamer i forhold til vinterdæk..
Bilen er en Passat b3 1.8T og jeg har givet dækkene 2,45 bar,(vist lidt mere end standart dæk skal ha´)
MEN hvad er mon korrekt dæktryk på lavprofil ??
- og hvordan påvirker dæktryk dækstøjen(for meget eller for lavt dæktryk )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dæktryk lavprofil
  • #1   10. mar 2008 Den hyppigste årsag til dækstøj er nu dårlige dæk eventuelt kombineret med dårligt dæmpede biler (men din passat burde vel ik gå ind under den kategori?)

    Så hvilke dæk har du smidt på ?



  • #2   10. mar 2008 225-45-17 - det burde ikke larme på en bil som din.
    Jeg tror du har været lidt nærrig smiley eller det håber jeg da.


  • #3   10. mar 2008 hvis det er koldt kan sommer dæk larme meget

  • #4   10. mar 2008 ja det er rigtigt, eller hvis det er semislicks..... men det er det jo nok ikke.

  • #5   10. mar 2008 Lavprofil dæk larmer meget mere end almindelige vinterdæk..
    Det er ligefrem en fornøjelse at få vinterdæk på når vinteren begynder.. Der er bare ingen hjulstøj i forhold til sommerdækkene..


  • #6   10. mar 2008 Hvis der er Vmønster på larmer de somregel mere end andre mønstre, og i særdeleshed når de begynder at blive slidt

  • #8   10. mar 2008 når du køre med lavprofil skal du sørge for at for hver max 10000 km skal du bytte din bag hjul om med dine forhjul ellers vil du få hæl og tå slitage på dine baghjul, det vil sige at dine baghjul vil få form som en klinge på en rundsav på den indvendige side og vil larme af h til..
    men ja du skal op på ca. 3 bar


  • TP
    TP Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 28 Svar: 55
    #9   10. mar 2008 Dækkene hedder Spector (fik et "godt " tilbud) de kører ok men ligesom piver/hyler en smule
    Takker for råd, men mener i virkelig at dækkene skal helt op på 3 bar.. ??.. ??
    Det må jo prøves.. kan være det tager lidt af støjen !!


  • #10   10. mar 2008 det er nok bare mønsteret der er dårligt. ved ik om man kan sammenligne det sådan men forskellen mellem og løbe i træsko og gummisko. træsko bøjer ikke i sålen sjovt nok så den lander med et klask på en stor flade en gummisko bøjer af så den lander blødt. ved ik om man kan sige det sådan eller om det bare er mig der er blevet træt hehe

Kommentér på:
dæktryk lavprofil

Annonce