{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.739 visninger | Oprettet:

Chevrolet Matiz {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe denne bil mest for forsikringens skyld da jeg kører i en gammel spand af en opel corsa swing 1.0 og giver knap 6 k i ansvar. Jeg kan få denne til 8100 pr. 3 års forsikring med kasko og hele svineriet. Godt 100.000 kr. til helt ny bil incl. forsikring garanti i 3 år eller 100.000 km hvad jeg i hvert fald ikke kører. Jeg rammer nok max 20.000 pr. år. Har dog hørt det er en skodbil mht. kvalitet og prismæssigt skal man hoppe på en Citroen c1 men jeg magter ikke rigtigt at betale forsikringen på sådan en. Så er fidusen væk. Jeg sparer desuden ca. 1000 kr. pr. år i grøn afgift hvis jeg tager en matiz. Jeg sparer lidt mere på den grønne afgift i en citroen c1. Hvis jeg hopper på c1 bliver det nok først om et års tid så jeg har til udbetaling og køber så nok en brugt.

Jeg kører friskt til så jeg ved ikke om en 0.8 moter lige er sagen. Men jeg kører for faen i en 1.0 død karburator bil fra 88 lige nu så det kan knap bliver værre. Jeg har 45 heste nu og 60 i en matiz. Jeg ville helst have en mitsubishi colt med 90 heste men den kan jeg ikke forsikre til det jeg kan undvære.

Er det noget for mig eller skal jeg melde pas og køre den gamle corsa helt ned over 1½ år til næste syn og så købe en dyrere bil og håbe jeg ikke bliver flået i forsikringen i lige så høj grad. Hører gerne fra folk med en matiz eller fra folk der kan anbefale noget andet der ikke koster kassen i forsikring. Men det er nok svært i de her tider hvor forsikringsselskaberne kappes om milliard overskud.

Giv dit besyv med og så tager jeg det jeg kan bruge med i mine overvejelser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chevrolet Matiz
  • #1   14. mar 2008 Min søster har sådan en. Det er sku en billig metaldåse. Altså bilen! smiley

    Den har slet ikke noget optræk, og kører kun ca. 145 km på toppen på en god dag. Ikke fordi at man skal køre stærkt, men det er sku rart at man kan overhale!

    Hvis jeg skulle invistere i en lille bil som skulle være billig, så valgt jeg sku en SMART diesel. 2500 kr. pr. år i forskiring. 30 km/l. Pris 115.000 for en 2008 model!

    Du kan også få en Mitsubishi til 2500 kr pr. år også. Men de har en sort box i bilen! Så det kan ikke anbefales!


  • #2   14. mar 2008 Ellers ta' dine øjne med til en Kia fohandler, og snak lidt om Kia Picanto'en... 115.000 for Exclusive mener jeg det er.
    Og langt på literen, yderst lidt om året i grøn afgift og 3699 om året i forsikring inkl. kasko smiley
    Der er forresten yderst meget plads i Picanto'en end hvad øjet lige skuer smiley

    Har selv bestilt en Cee'd.


  • #3   14. mar 2008 En Matiz er som sådan en vældig fin bil. Men du må bare være indstillet på, at de penge du sparer i forskikring nok kommer til at blive smidt i værkstedspenge istedet.. Ikke alle Matiz holder på værksted, men en meget stor del af dem gør, så chancen er der!! Du siger du køre frisk til i dine biler! Det skal du nok ændre hvis du vælger en Matiz, for det kan de altså ikke holde til.. Motoren er den største svaghed i de biler..

    Men alt i alt vil jeg mene, at giver du den undervognsbehandling med det samme og ikke først om et år, og køre pænt i den, ja så har du bil i rimelig mange år til få penge både forbrug og forsikringsmæssigt.


  • #4   14. mar 2008 Jeg vil sige lad vær !!

    En af mine venner købte en Chevrolet Kalos (modellen over din) pga. forsikringen.
    Hans er en 1,2 og den er simpelthen så bovlam at kører i at man bliver sur.
    Når man trykker på speederen, ja så... Sker der INTET!

    Udover det så er kabinen allerede faldet fra hinanden nogle steder, man sidder mildesttalt elendigt!

    Det værste ved bilen er dog at man bliver så stresset af at kører i den pga. dens "bovlamshed", og dette er vel at mærke en 1.2.

    Gu er den da økonomisk, vi har kørt 4 unge gutter til prag i den og benzin ialt blev 1200 kr! - MEN, det er bare ikke det værd!

    Hold dig væk, og matiz er da kun være, og meget meget grimmere!

    Håber du kunne bruge det til noget.

    PS: Jeg havde nuppet en Fiat Bravo!


  • #5   14. mar 2008 Chevrolet Matiz (daewou) stinker!!!! køb den ikke.

  • #6   14. mar 2008 Fin vogn sådan en matiz, ikke verdens største så man sidder lidt tæt sammen, min bror har en i en 1.0 og den går sku udemærket, man kan sagtens overhale osv.

    Klart man ikke får audi kvalitet til 90k men det ved man jo når man køber en billig bil, men bare hvad man sparer i forsikring, samt at bilen er ny og der er garanti er da klart det som gør sådan en langt mere favorabel end end gammel spand.

    Vis bilen bare er en brugsgenstand for dig og ikke en luksus ting som du skal bruge til at have holdende foran din strandvejs villa for at misunde naboen, så syntes jeg sagtens man kan købe sådan en matiz...

    Hled og lykke med det, du skal nok blive glad for den.


  • #7   25. mar 2008 Tak for alle tilbagemeldinger. Jeg har foreløbigt droppet Matiz. Tror jeg skraber nogle penge sammen i udbetaling og går efter et andet mærke et par år gammel. Så er jeg klar til at kigge på markedet om ca. ½ års tid. Til den tid er brugt markedet nok også bare endnu mere gunstigt da der i øjeblikket bliver hældt en ordentlig masse små økonomiske biler ud i markedet.

    Claus>Tror jeg vil kigge lidt på den der smart diesel. Selvom diesel fidusen er væk i forhold til brændstof prisen.





  • #8   30. jun 2008 Jeg har en Matiz - og den er sku udenmærke .. der er jo de 7 års garanti og service. Så det er jo ikke lige penge der bliver smidt ud af vinduet på værksteds regninger - samt forsikringer...
    Og ja, den kører godt ..
    Men held og lykke ..


Kommentér på:
Chevrolet Matiz

Annonce