671 visninger
|
Oprettet:
Afgift? Regler for ekstraudstyr? {{forumTopicSubject}}
Hey derude ;o)
Sidder og leger lidt med tanken om at hente en bil i tyskland.. Men hvordan er det med afgiften hvis der er f.eks læderstue, klimaanlæg osv?
Er der ikke noget med, at når bilen er over 8 år gammel, betaler man ikke ekstra for det+ Så betaler man bare for om den er i fejlfri stand, middel osv? (Ifølge bilpriser.dk)
Er jeg helt gal på den, eller?
- Tænker bare på, hvis man finder en bil, og regner ud på www.bilpriser.dk at agiften måske er 50.000, at man så ik lige får et chok og den siger 75.000 istedet. Fordi man ikke troede de tog ekstra udstyret med?
Mvh Morten!
mar 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 335
Ja, når bilen er 8år er udstyret afskrevet, og påvirker dermed ikke vurderingen. Jeg ved ikke helt om praksis er ændret, men jeg gik ned til skat og udfyldte alle nødvendige papirer og fik dermed en vejledende afgift. Det de regnede sig frem til blev den endelige afgift( +- 1000kr).
Hvor præcist et værktøj bilpriser er til udregning af afgifter kan jeg desværre ikke kommenterer.
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 124 Svar: 2.316
dec 2005
Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 286
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1717419
jul 2003
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 5 Emner: 52 Svar: 181
Takker for jeres svar.. så tager jeg chancen, og går ud fra de ikke tager ekstra for ekstra udstyr ;o).. Og finder en der er over 8 år gammel ;o)
Afgift? Regler for ekstraudstyr?