{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Opel-motor {{forumTopicSubject}}

Min 2.0 opfører sig mærkeligt. Jeg har haft manifolden af, og metalpakningen er rustet lidt. Den er skruet på nu, men jeg kan se lidt sod komme ud mellem motor-manifold. Jeg tror jo så at den suger falsk luft ind (indsugning og udsugning er jo på samme pakning). Motoren starter ikke når den har stået et par dage, den skal have en lille dram benzin ned i kæften (kæften er en GM Varajet ll) Når den har fået sin dram starter den og kører højt i omdrejninger. Så falder den lidt. Autmatchoker skulle være ok, indstilling af kaburator er noget værre lort. Der kommer benzin op til den, nåleventil er ok. Tænding er indstillet korrekt. Tændrør er nye. Kaburatoren er blevet renset 2 gange.
Hvis bilen går ud kan man først starte den efter 5 min, ligesom den er druknet, eller også skal den have en dram. Når man træder på speederen lyder der et "BUMB" og så kommer den ellers helt op og viser sin bedste side. Men når man så slipper speederen går der et rum tid før den falder ned i omdrejninger.
Før manifolden blev skilt fra motoren var der ingen problemer (Jo når man trådte speederen helt i bund kom der et meget kort og lille "BUMB" og så op i omdrejninger, men det var ikke noget særligt)

Jeg er sikker på den skal have en ny manifoldpakning. Bare for hvis der kunne være andet.
Hvor kan man få en ny pakning, overalt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel-motor
  • #1   22. jan 2005 Jeg ville skifte karburatoren ud med en weber register der er tvangstyret til 2 spjældet det ved jeg virker...........

    Jeg tror det er fordi du har brugt den gamle pakning igen at der er problemer med at den ikke vil starte igen.....
    held og lykke med det


Kommentér på:
Opel-motor

Annonce