{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Epoxy Gulvmaling i værkstedet
  • #1   28. mar 2008 jeg har ikke et værksted men der hvor jeg arbejder har vi fået malet gulvet og det bliver pisse glat hvis man spilder olie eller andet væske på det syntes lige du skulle vide før du går igang...

• #2   28. mar 2008 Mit er malet i grå epoxy og det holder bare mener jeg kom af med 1000 kr i malling men var kun til 30kvm

• #3   28. mar 2008 og nogle af dem kan ik tåle Benzin, det ætser gummiet, så det bliver meget ru.

• #4   28. mar 2008 hej du skal regne med omkring 3000 hvis du skal have noget der kan holde ... anders t det kan godt være gulvet bliver glat men du ødelægger ikke dit beton .. det med at det hedder epoxy er ikke altid det er det bedste køb noget der er 2 komponent det er meget stærkere samt mange epoxy malinger er ikke modstands dygtig over for benzin og fortynder da det kun er 1 komponent ... mvh martin

• #5   28. mar 2008 lp: nj-handel har noget rigtigt godt gulvmaling, har lige malet mit gulv på værksted (autolakering) og det holder til at man spilder fortynder på det...

koster ca 125kr pr liter incl hærder

1liter pr 6m2

• #6   28. mar 2008 jeg er ikke 100% på at det er epoxy de har malet med ude ved os men det er i hver i fald noget skidt..

• #7   28. mar 2008 Alice og martin P

Sikke noget sluder du skriver der Citat :mange epoxy malinger er ikke modstands dygtig over for benzin og fortynder da det kun er 1 komponent

2 komponent Er noget af det eneste typer maling man lige netop bruger til f.eks. benzin / olie eller fortynder.

• #8   28. mar 2008 det er helt korrekt som lars b skriver, malede også mit værkstedgulv færste gang med 1k maling, hold da ferie noget lort,, selv min håndrens opløste det.

så det eneste rigtige er 2k gulvmaling, og som sagt har nj-handel noget rigtigt godt noget....

• #9   28. mar 2008 Prøv at kigge på www.jphansen.dk så får du noget der holder i stedet for en ovefladebehandling, der uden tvivl bliver slidt af på et tidspunkt

• #10   28. mar 2008 lars B .. hvad vil du frem til med det sludder du skriver ????? eller gidder du ikke læse hvad jeg har skrevet ? jeg skriver at 1komponent IKKE ER GOD TIL BENZIN DA DET OPLØSER MALINGEN da en 1 komponent ikke har en hærder i .......

• #11   28. mar 2008 Ja eller hvis du virkelig skal have kvalitet / dyrt og sikkerhed for at det produkt du køber er i orden så http://www.hempel.dk

• #12   28. mar 2008 Alice og martin P

Sådan som du skriver det så ser det ud som om du siger 1komponent er bedre en 2 komponent. Men det ligger nok ved at du ikke lige er så god til at smide ..... og ,,,,, i din tekst derfor kommer dit budskab ikke rigtig frem.

• #13   28. mar 2008 hvis du gider bruge tid på at læs det jeg har skrevet står det nøjagtigt det samme som du skriver :=) .... Men du kan godt få en 1komponent der rent faktisk er god til beton gulve det er lidt morsomt men det er esbjergs gulvmaling den er meget god til gulve og den er kun 1 komp.. det eneste du skal være klar over er at ALLE gulvmalinger kræver frisklufts masker samt forsvarlige gummihansker (gynækolog hansker ) er ikke gode nok da de opløses i fortynder . køb nogle godt handsker der ikke opløses da der er fortynder samt bindemidler i... mvh martin

• #14   28. mar 2008 hvis du bruger epoxy så skal der være udluftning når du bruger det plus det lygter i en uge 14 dage efter hvis du kender nogle der er på et værft så få dem til at skaffe det det er billigst for dig

• #15   28. mar 2008 ja men man kan da ikk få epoxy i 1 komp. .... så er der jo ingen grund til og ta kursus i det hvis man ikk skal blande maling og hærder sammen ....

• #16   28. mar 2008 jjan C jo det kan du ... det der med epoxy harpix iccynat kursus er ikke kun for malerer det er også for tømre da pu skum (Brønd skum) det står man jo ikke og blander sammen vfor at få det til at hærde ... men du kan få ep både med og uden hærder . selv zink primer kan du få som 1&2 komponent ... selv OM zink ikke er lovligt mere er der dog steder det kan fåes ... mvh martin

• #17   28. mar 2008 Alice og martin P

Jeg kan se vi begge to vil frem med det samme budskab, nemlig at skal man have noget der duer så skal det være 2 komponent.
    Det jeg hentyder til var at det du skrev første gang kunne tydes som om du skrev at 1 komponent var bedre en 2 komponent,

• #18   28. mar 2008 att lars b ....bare vi er enig er der jo ingen ko på isen GG ........ ja BRUG 2 komponent MEN BRUG RETTE MASKE OG BESKYTTELSE ALLE 2komp ER MEGET GIFTIG ...... mvh martin ...........,,,,,,,,,,,,,..............,,,,,,,,,,,.....

• #19   28. mar 2008 Hey

Sikke en masse info ... SUPER

Men jo mit værksted er på 50 m2
    Malingen skal være 2 komponent (med hærder)
    gulvet bliver ikke glat da mit beton gulv ikke er glittet helt 100% glat.
    Hvis det var glat ... altså hvis jeg havde smidt selvnivelerende spartel ud havde deg bare købt "sand" og smidt i min maling så den bliver lidt som MEGET groft sandpapir

Man skal ikke ha maske på kun handsker osv. for at beskytte huden da jeg vil ha en vandbaseret epoxy
    Man skal heller ikk ha nogen form for kursus når man arbejder privat med epoxy ...KUN hvis du er et malerfirma på arbejde
    Mystisk men det er hva jeg har fået af vide af den lokale malerpusher

• #20   28. mar 2008 lp bruger du vandbasis maling , kan du lige så godt bare lade være med at male gulvet ,det svarer til du tager dine sedler og sætter ild til dem ....... nej du skal ikke have epoxy kursus som privat brug det var også et off toppic svar jeg kom med . Men for din egen skyld køb noget ordentlig gulvmaling da det der vandP.. ikke er en disse værd . mvh martin

• #21   28. mar 2008 ok ... ja for jeg vil sku ha noget der kan klare benzin osv + stød og belastning

• #22   28. mar 2008 LP

Man skal kun have handsker på, og ikke maske. Det vil sige at du stoler på din (lokale malerpusher

Hvis malingen ikke er farlig hvorfor skal du så have handsker på… Tænk lige over dette

Læs lige dette : Mange produkter indeholder dog organiske opløsningsmidler og andre sundhedsskadelige stoffer. De kan give svimmelhed, hovedpine og luftvejsirritation og i ekstreme tilfælde skader på lever, nyrer og hjerne.

Og det er rigtig at man ikke behøver nogen form for Epoxy kursus når man bare skal lave noget i ens eget hjem, der kan man blande alt mulig snaks sammen uden nogen former for certifikat.

Men hvis du gerne vil hvide hvilke forholds regler der er gældende for lige netop det maling køber så kig på MAL-koderne

Den bedste eller mildeste MAL-kode er "00-1" og den værste "5-6". Koden er indført af hensyn til malernes arbejdsmiljø .
    Der er af hensyn til sundhedsfaren regler for, hvilke produkter private må brug indendørs

Produkter med MAL-koderne 00-, 0-, 1- og 2- må bruges indendørs
    Produkter med MAL-kode 3-, må indendørs kun bruges til gulve, og til vægge i badeværelse
    Produkterne med koderne 4- og 5- må kun bruges udendørs
    Kode 00 - er vandbaseret.
    Kode 0- til 2- indeholder opløsningsmidler i stigende mængde og flygtighed
    Kode 3- indeholder ren petroleum eller terpentin
    Koden 4- indeholder stoffer som f.eks. xylen eller acetone
    Koden 5- indeholder stoffer som f.eks. cellulosefortynder eller trichlorethylen

Bon Appétit

• #23   28. mar 2008 Lars B :

Hvad vil du foretrække af et produkt ?

• #24   28. mar 2008 Hvis penge ikke noget problem ville jeg vælge Hempel. Men skal også lige huske på at selv om køber et godt produkt er der ikke sikkerhed for at det holder, men mindre man har lavet et grundig for arbejde så som gulvet skal være ren for støv, olie, fedt osv. + den rigtig temperatur, luftfugtighed skal være i orden.

Der er mange faktorer der spille ind hvis man vil have et godt resultat, men et 2 komponent af en eller anden slags, og vand baseret maling er ikke ensbetydende at det ikke holder for det gør det, det er bare et spørgsmål om at gøre tingende i den rigtig rækkefølge med de rigtige metoder.

• #25   26. maj 2008 Lapto P. Jeg hard et stående. 2 komponent. Det lugter ikke engang 24 timer skal jeg hilse at sige. Har brugt det indvendig i mit eget hus som vådrums membran. Tåler benzin og du kan få det BILLIGT

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Svar: 1
    #26   17. feb 2012 hvis jeg må tilføjr noget til jeres forum her?. ;o)
    jeg har for noget tid siden snakket med en skibs maler fra lindø.
    og han forklaret at hvis man skal male et betong gulv skulle man bare sørger for det var tørt og så blander man føreste lag. 40% maling 10%hærder og 50%fortynder grunden til dette er at det trækker godt ned i betongen og derved får 100% fat i gulvet. derefter blander man bare en normal person. og det skal som sagt være 2k maling... barec et råd jeg engang fik... håber du / i kan bruge det til noget

• #27   13. jan 2016 Som tidl. autolakerer med epoxykursus i ryggen, har jeg en kommentar. Vandbaseret maling går langt nemmere i forbi delse med kroppen, så her skal man også være vågen og passe på sig selv med rette værnemidler. Vandbaseret er fancy men holder ikke til sliddet et værkstedsgulv skal udholde. 2Komponent er vejen frem. Som minimum bruger du maske med aktivt kulfiber, heavyduty handsker (tyk gummi) og gerne sprøjtedragt (kan findes billigt i f.eks harald skrald/nyborg).

Kommentér på:
Epoxy Gulvmaling i værkstedet

Annonce