{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Ulykke - gratis lånebil?? {{forumTopicSubject}}

Fredag aften kl 19:49 kørte jeg sammen med en af mine kammerater i min forældres bil på slotsherrensvej. Lige pludselig kommer der en cyklist med fuld knald fra en sidevej, lige ud foran bilen. Jeg er hurtigt oppe og stå på bremsen, men et splitsekund efter siger det BANG. Vi styrter begge to ud af bilen, jeg tjekker op på cyklisten og min kammerat ringger 112. Jeg kan med det samme se at manden er død, og kan heller ikke mærke nogen vejrtrækning. politi og ambulancer er lynhurtig på pletten, men de kan heller ikk få liv i ham. han blev dræbt på stedet. Vi har nu været til afhøring osv, og vi skal bare gå og vente på at politiet får skrevet sagen. mine forældres bil blev selvfølgelig også skadet ved ullykken. venstre forskærm bulet, motorhjelm fuldstændig krøllet, forrude blæst ind, kofanger smadret plus diverse småting. Nu skal jeg leve resten af mit liv med en tanke i baghovedet om at have dræbt en anden person, men selve sagen om skylds-spørgsmålet er jeg rimelig sikker på at vinde.

sagen ligger således:

1. Man må på strækningen kører 60 km/t, vi kører ca 60-70 km/t (politiet siger at det intet har at sige, 50 havde heller ikke reddet hans liv)

2. han kørte uden lys (det var mørkt)

3. han havde ubetinget vigepligt (tydelig makeret)

4. der holdt biler ulovligt parkeret på hjørnet, hvilket reducerede mit udsyn

5. de tekniske spor er til min fordel

6. 2 vidner siger at det var cyklistens skyld og det kunne ikke være undgået (det ene vidne er min kammerat)

7. politimanden der afhørte mig var "sikker" på at jeg ikke bliver dømt for noget. (han kunne ikke sige det med sikkerhed, da det blot var 3 timer efter ulykken)

Efter oprydningsarbejdet var slut, kørte falck bilen til vores værksted. Værkstedet tilbyder ikke gratis lånebil. men hvis vi nu lejer en bil et sted. betaler forsikringen så for det hvis det er cyklisten der får skylden?

MVH peter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulykke - gratis lånebil??
  • #1   1. apr 2008 Forsikringen betaler højst sandsynligt ikke selvom det skulle være cyklisten der for skylden

• #2   1. apr 2008 synes det er lidt vildt at du tænker på gratis lånebil efter sådan noget, men ja jeg tror forsikringen betaler, lige meget hvem der får skylden, men er ikke sikker

• #3   1. apr 2008 Brian T:

nogen skal jo tænke på det.... mine forældre er afhængige af bil....

• #4   1. apr 2008 og så er det rart for en gangs skyld at kunne tænke på noget andet end selve ulykken....

• #5   1. apr 2008 ja ved det godt, men fuck hvor er det nedern det der er sket.

• #6   1. apr 2008 kæresten har været kørt galt i hendes forældres bil på et tidspunkt og der betalte forsikringen det...men fandme surt det der er sket...kan nok slet ikke sætte mig ind i hvordan du har det eller nogen andre pårørende..men bare være sikker på at det altså ikke var din skyld

• #7   1. apr 2008 ja det er rigtig nederen.... men vi begge to har det fint, på trods af det hele....

men det er også ondsvagt at der er ændret et eller andet i lovgivningen så det ikke kan betale sig for værkstederne at tilbyde gratis lånebil....

• x x
    x x Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 80 Svar: 491
    #8   1. apr 2008 hej peter m

virkelig sørgelig historie smiley

har selv været ude for noget lign dog uden at personen døde af det

men et rigtig godt råd
    kom ud at kør igen MED DET SAMME vent ikke for længe og snak med en psykolog

jeg gik desværre for længe uden at komme ud at køre og fik heller ik psykologhjælp med det samme og tro mig det har gjort at det at bare sætte sig ind bag rattet igen var et sandt helvede pga angst og frygt

jeg er nu kommet over det men det har taget sin tid

så lov mig at få det bearbejdet

ha det godt

• #9   1. apr 2008 Peter M: En rigtig trist historie..
    Men i får ikke dækket noget som helst af forsikringen..
    Man skal nemlig tegne en forsikring mod sådan noget.. Den koster næsten ingenting (ca. 100 kr. om året) og er en tillægsmulighed på alle bilforsikringer.. Kan man ikke undvære en bil ved en evt. skade, skal man tegne denne forsikring. Så får du et bestemt beløb til hver dag til leje af bil..

• #10   1. apr 2008 snak med din/deres forsikring... det står som regel oz i policen hvis de dækker for en lånebil...

• #11   1. apr 2008 x X:

ja det tænkte jeg også, så jeg var allerede ude at køre lidt dagen efter.... og det gik helt uden problemer, men man er dog en del mere opmærksom.... og har også bestilt tid hos en psykolog idag...

Michael M. ja sådan mente jeg også at det var....

• #12   1. apr 2008 Troede sgu det var 1. aprilsnar

• #13   1. apr 2008 Kong G:

kan godt forstå det ser sådan ud, men den er sku god nok den her....

• #14   1. apr 2008 ...'' venstre forskærm bulet, motorhjelm fuldstændig krøllet, forrude blæst ind, kofanger smadret plus diverse småting'' .. Skete alt det dér virkelig efter et sammenstød med en cykel?

• #15   1. apr 2008 Som nogle skriver, så skal det indgå i din forsikring og du kan få en lånebil.

• #16   1. apr 2008 Master V:

ja.....det er utroligt hva en cyklist kan gøre..... hvis man så bilen uden at have vidst hvordan det skete, så skulle man tro at vi har kørt 100 eller sådan noget....

• #17   1. apr 2008 uanset hvad, så ryger du til ny køreprøve... og du får et skrald, lige meget hvor mange ting du tror er på din side...

• #18   1. apr 2008 virkelig trist historie, men jeg tvivler på du får dækket noget af forsikringen til lånebil, med mindre det står i jeres forsikrings papirer.

• #19   2. apr 2008 det lyder sq som en aprilsnar det der, gratis lånebil som emne, manden er død, så tror jeg sku ik personen vil spørge os om gratis bil lån.. ellers har han bare et hjerte af lort, hvis det virkelig er sket..

• x x
    x x Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 80 Svar: 491
    #20   2. apr 2008 B4NDIT

og de passer så ik det du siger

man ryger til køreprøve hvis man har 100% skyld
    her er det 100% skyld til cyklisten

har selv været udsat for lign tilfælde dog uden dødelig udgang

og min stedfar har kørt en ihjel som ligner næsten det samme som der skrives om her - en dame der svang ud fra ubetinget vigepligt på sin 30 knallert

• #21   2. apr 2008 Når der er cyklister indblandet i ulykker, så er det næsten altid føreren af bilen der får skylden.

• #22   2. apr 2008 Oliebrænderen. Det kan du ikke sige. Hvad nu hvis en cyklist med vijle vil ende under mine dæk pga et selvmordsforsøg. Er det så også min skyld? Det var da ikke for smart sagt.!

• #23   2. apr 2008 Kong G - Hvordan vil du besvise, at cyklisten har selvmordstanker, og ville ende under dine dæk ? Som han sagde - i det fleste tilfælde, så er det føren af en bil's skyld .. Medmindre der er et hav af vidner, der kan bekræfte, at cyklisten kørte som en idiot, og dermed selvskyldt i ulykken..

• #24   2. apr 2008 Man ryger stadig til ny orienterende køreprøve fordi man ikke har været agtpågivende nok overfor de bløde trafikanter, underlig regl men sådan er den "desværre" bare

Kommentér på:
Ulykke - gratis lånebil??

Annonce