{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
22.720 visninger | Oprettet:

import fra japan. nogen med erfaringer {{forumTopicSubject}}

hej kan kigget lidt på nissan og toyota i england men udvalget og standen er meget bedre i japan og har fundet den her side http://www.tradecarview.com/

men ville høre om der er nogen der har erfaring eller kender firmaer i japan der expotere biler til dk ? som man kan stole på at de billeder de sender er i orden og at man får bilen ?

nogen med erfaring der kan hjælpe ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  import fra japan. nogen med erfaringer
  • #3   2. apr 2008 www.japanerimport.dk

• #4   2. apr 2008 www.draganddrift.com

• #5   2. apr 2008 vil ikke købe igennem et dansk firma vil finde en i japan og få den impoteret fra forhandleren det andet er for dyrt smiley

• #6   2. apr 2008 ring til de firmaer... de har erfaring, så ka du spørge hvordan man gør...

• #7   2. apr 2008 og helst ikke tunede smiley da jeg selv vil rode med det smiley

og der er kæmpe udvalg på http://www.tradecarview.com/ men ved ikke om man kan stole på dem smiley

• #8   2. apr 2008 papvin hvorfor ikke ?

• #9   2. apr 2008 hvad skulle problemet være ?

• #10   2. apr 2008 de er ikke meget for at sige hvordan smiley da de tjenere MANGE penge på at hente bileren smiley så der er ikke meget hjælp at hente forståligt nok smiley

• #11   2. apr 2008 Faa kontakt til et engelsk firma der kan goere det for dig,de tjener kun omkring 10k paa en handel hvor de danske importoerer jo gerne vil tjene over 50k.
    Hvis du vil vide lidt mere saa bare send en pb,jeg bor i england og kender lidt til det med import.
    Mvh Claus

• #12   2. apr 2008 det spiller ingen rolle det er ikke en tunet jeg skal have og de kan saktens reg i dk det ikk et problem smiley

• #13   2. apr 2008 nogle af dem skal til england i 3 måneder først, så du skal kende en der over hvis du vil gøre det selv

• #14   2. apr 2008 hvorfor til england ? og ikke bare dk ? smiley

papvin det er ikk umuligt så må den bare stå hos en forhandler eller sådan i england .

• #15   2. apr 2008 ja ja har jeg forstået smiley men hvad er grunden til det ? det bliver bilen jo ikke anderleds af ?

• #16   2. apr 2008 de er ulovlige i dk pga for meget co2 slip (tror jeg nok det hedder) men de kan godt reg i eng, og når den har været reg i et EU land kan den godt komme til DK, tror ikke du selv skal prøve på det, hvis du ikke ved mere om ....

• #17   2. apr 2008 co2 udslip på 180 sx ? det er kun en lille 1.8 t jo smiley

ved godt der ikke er meget at spare men dem der er til salg i dk- tysk -england er i mildt sagt lorte stand.

• #18   2. apr 2008 japanerímport er bare alt alt for dyre ser det ud til men må lige snakke med lasse ellers så må jeg finde en engelsk firma der kan hente smiley

• #19   2. apr 2008 180sx er en 2,0
    Og kender mange der selv har prøvet at "købe" bil igennem mægleder i japan de ikke kender... så sender man penge derned og så sker der ikke mere..

• #20   2. apr 2008 Du kan "nemt" købe en bil i Japan. Men det er jo ikke alle japanere der er lige ærlige. Du skal også være klar over at der kan komme store regninger på transport lokalt i Japan på transport af bilen eller containere. Det er sygt dyrt i japan med transport men bilerne er billige.
    En container til Danmark koster ca 10000.
    Du skal huske at der skal betales told fra japan da det jo ikke er et EU land. Der skal også betales moms.
    Du skal også bruge papirer på bilen , det er afmeldingen. Og den er på japansk...
    Hvis du vil køber en bil i japan der er typegodkent i Danmark undgår du en masse problemer.

• #21   2. apr 2008 Nu gider jeg ikke at nævne nogle forhandler.

Men jeg så en driftbil i Japan som en kom til en forhandler i dk. Der blev næsten smidt 75000 kr oven i. Der var forsendelsen så også betalt.

Jeg vil føle mig røvrendt hvis man fandt ud af det efter. Men det er jo også ens egen beslutning om man vil betale eller ej.

• #22   3. apr 2008 Når i ser priser i Japan, så husk lige at lægge alle udgifter oven i prisen.....

Først skal bilen fragtes fra forhandler til havnen i Japan og udskibes + div. toldpapirer udfærdiges.... ca. 4000,-

Derefter kommer selve sejlturen, Japan til England...ca 14.000,-

Derefter lægger i told.... 10% oven i prisen

Derefter lægger i moms.... 17% (Engelsk moms) oven i prisen

Så skal bilen synes/indregistreres/ i England + være indregistreret i 3 måneder. Dvs der skal også betales forsikring + roadtax i 3 måneder.

Så skal bilen hentes i England... koster ca 5000,- - 6000,-

Derefter skal bilen synes/godkendes i Danmark, evt skal forlygter udskiftes.... + hvad der nu ellers kan være af ting der skal laves før bilen er lovlig i Danmark....

Kunne det være derfor bilerne koster lidt ekstra, når i kigger priser på dem herhjemme..??

Men det er jo typisk for Bilgalleri, en masse folk udtaler sig om ting, de ikke har en skid forstand på......

• #23   3. apr 2008 Kim. Ja det var 75000 kr oven i alt det du skriver der.

Bare regnet ud med Dansk moms. Men den er sikkert blevet importeret til England først. Men det gør det ikke en skid bedre.

Så tjek selv priserne i Japan hvis i ikke vil blive røvrendt.

• #24   5. apr 2008 Hmm, typist folk i Danmark smiley
    Bilerne i Japan er billige i forholdt til i Danmark - Men henter man i bil i Japan kommer der lige noget der FOB oven i den pris der står som justeres alt efter bilens pris, der efter skal den fragtes til "PORT" som er Havnen hvor skibet ligger - og der har forhandlerne forskellige priser på alt efter hvor i Japan bilen står. der efter skal den til england og der betales selve fragten som er alt efter bilens længde og højde start ved ca 5500kr + forsikring. og der efter skal der betales told af hele det beløb som blev opkrævet i af japanerne samt fragt omkostninger og der efter moms af hele det samlede beløb - og så skal tågelygter justeres og bilen skal synes og evt. have lavet lidt inden den kan synes i England og der efter skal der betales for indregisteringen i japan(nummerplader) og så skal der betales vejafgift i england hvor man minimum kan betale for 6 mdr. og der efter skal bilen så til Danmark som også koster både skib/fly til england og så med skib tilbage med bilen og så når den kommer til Danmark er der måske også noget der skal laves for at den kan synes og så skal den så told synes og synes - og så skal afgiften så betales - det er i grove træk processen. og der er mange flere omkostninger end folk tror - og nej bilerne er egentlig ikke dyre - prøv at kig på hvilken flot og velholdt bil man får for pengene og hvor meget udstyr der er på/i den - på japanske biler tæller udstyret og så en værdi - der er meget stor forskel på prisene alt efter udstyr.

• #25   19. maj 2008 www.jocksbilimport.dk de kan også hjælpe med import af japaner racere.

• #26   17. mar 2010 I vmax nummer 122 samt 125 er der kæmpe guide om at imrortere sin egen bil men registreing og hvad du skal passe på og men fly rejser og alt hvad du har brug for at vide smiley

Kommentér på:
import fra japan. nogen med erfaringer

Annonce