Pligt til oplysning om skade ?? {{forumTopicSubject}}
Hey
Jeg har drøftet følgende med en kollega, og da vi ikke er helt enige ville lige høre jeres mening til spørgsmålet.
Hvis en (autoriseret) bilforhandler sælger en tidligere skadet bil (hvor skaden er blevet lavet) til en alm. privatperson, - hvor stor en skade skal der være tale om, for at forhandleren iht. købeloven, er forpligtet til at oplyse om skaden?
Går det f.eks. på, hvor stor reparationsomkostningen var i forhold til bilens samlede værdi, eller er forhandleren kun forpligtet til at oplyse om skade, hvis bilen f.eks. har været i opretterbænk ?? Eller er der andre kriterier ??
Kunne bare godt tænke mig at vide, hvor grænsen går, og hvad det er der afgør forhandlerens oplysningspligt.
Tak på forhånd for jeres bud !
maj 2007
Følger: 131 Følgere: 131 Biler: 16 Emner: 250 Svar: 1.332
Er der lavet skader på bilen så denne har fået udskiftet dele skal det oplyses
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 6.652
maj 2007
Følger: 131 Følgere: 131 Biler: 16 Emner: 250 Svar: 1.332
Da han så havde kørt i den noget tid og havde fået en lak skade påden ene bagkofanger kørte han den til maleren og der nede sagde maleren nå, kommer den igen?
Da han havde fået forklaret osv. ringede han til ham der havde solgt ham den (forhandler)
Han beklagede meget og gav ham 70% tilbage af prisen,
Jeg undskylder stave og tegnssætningsfejl, jeg er MEGET træt,
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.728
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 121 Svar: 1.010
Så var jeg forkert på den - for jeg troede at der skulle være tale om en stor skade, der har krævet at bilen skulle i opretterbænk osv.
Pligt til oplysning om skade ??