{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.954 visninger | Oprettet:

Er disse fælge og dæk "gode". ? {{forumTopicSubject}}

Hey.

Har kigget på Thansens hjemmeside...

Hvad siger i til disse dæk og fælge?
De er til en Vento, hvis det har nogen betydning ;D , Men fælgene er vel god kvalitet selvom de er fra Thansen, men tænkte mest på dækkene , om de er lort eller om de er gode nok?

5-STAR 7x17 4x100 ET35 ø67,1
Centreringsring 67,1 - 57,1

Bolt 12x1,50x28 Konus 60' 205/40-17 84W Roadstone N3000
Hastighedskode: W > 270 km/t

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er disse fælge og dæk "gode". ?
  • #1   10. apr 2008 Prøv at skriv thansen i forum søgning og se hvor mange der har haft/har problemer med thansen fælge, så vælger du forhåbentligt noget andet

• #2   10. apr 2008 find dine dæk på daekonline.dk
    personligt mener jeg det er det forkerte sted at spare penge, altså på dæk.

• #3   10. apr 2008 lad nu vær at spare 1000kr på et sæt dæk... dit liv afhænger sku af dem...

• #4   10. apr 2008 Auditosserne A Har spurgt ang. thansen fælge og 50% de er sku fine nok og 50% siger det er billig lort... ? Altså, hvem skal man tro og ikke? ;D

Gider ikke ofre 8000kr på dæk og fælge... Altså thansen fælge må vel have en vis kvalitet så de kan holde til at blive kørt med? eller er det så malingen falder af....

Nej vil heller ikke spare på dæk, derfor jeg spørger ang. de dæk om de er gode eller om de skal skiftes ud. smiley

• #5   10. apr 2008 Køb et sæt brugte fælge af et kendt mærke, og køb nogle nye dæk af en ordentlig kvalitet.

De bedre dæk slides langsommere, har bedre greb osv.. men koster måske en 100kr eller 150kr mere pr dæk.

• #6   10. apr 2008 De skal opfylde en mængde krav for at overhovedet må blive solgt - thansen har så fælge med risiko for lakskader osv, men støbning, holdbarhed og sikkerhed SKAL opfylde minimumskrav her i DK og det gør de også ellers kan de slet ikke sælges.

• #7   10. apr 2008 Tonni L hvad er så et kendt mærke , er total ny i denne branche ;D

Steinmeier Ja ville jeg også mene, altså de må jo kunne bruges, fælge er jo ikke mit liv dør ikke fordi de får en ridse , en af grundene til jeg ikke vil give 8000kr for fælge, fordi de skal kunne ridsen og ikke skulle poleres hver dag. smiley

hvilke dæk skal man så købe? Bridgestone , michelin ?

• #8   10. apr 2008 Dunlop sp 9000 så få du ik bedre dæk har lige sat dem på golfen det blev en helt anden bil

• #9   10. apr 2008 per W okay, tak for det, hvor finder man sådan nogen? ;D evt. link til hvor du købte dem...

Men er nu mest intra i om fælgene fra thansen kan bruges,. smiley

• #10   10. apr 2008 hvorfor køber du ik brugt kvalitets fælge ? køb dæk på deak onling jeg købte s3 fælge til min mors audi til 2000 de var næsten helt nye .

• #11   10. apr 2008 Skal kun give 2.796,00 for 4 fælge hos Thansen af dem jeg har skrevet om her.

Hvis jeg køber dem som 17" hvilket dæk mærke og model skal jeg så købe, hvis jeg vil have kvalitet? Per W dine dæk er i tankerne, er ved at kigge på dem. Men vil gerne have andre forslag. smiley

• #12   10. apr 2008 Per W fordi jeg ikke kan finde nogen til de penge jeg vil ofre, vil ikke give mere end 3000for for brugte fælge og det er svært at finde. smiley

Men hvad er kvalitets fælge? navne osv. ?

• #13   10. apr 2008 Jeg kender flere der har købt fælge hos thansen både 5-star og andre modeller og de har alle været godt tilfreds med deres køb ihvertfald på fælge siden, det eneste der er af problemer med roadstone dæk er at de godt kan støje mere end de lidt dyrere mærker, men Thansen har jo også andre gode mærker såsom Continental og Michelin og dem kan du være sikker på er højkvalitets mærker

• #14   10. apr 2008 Christian P okay, tror jeg køber dem uden dæk hvis det er og så køber dækkene et andet sted. smiley Men altså , hvad er minus ved fælgene, at de nemt får lak skader hvor lakken/malingen falder af, eller at de nemt får ridser ?

• #15   10. apr 2008 har lige smidt mine continental det er ik et godt dæk til prisen der er ingen greb .men kan godt se 3000 får du ik meget personligt ville jeg vente for det andet er spild af penge ..de er intet vær når du vil af med dem igen..

• #16   10. apr 2008 per W altså vente med at købe fælge til jeg har penge? -

Der går lang tid, så bliver det først til næste sæson, gider ikke ofre 10.000kr på fælge som mange andre gør, udseendet er ikke så meget det jeg går op i, gider dog ikke stålfælge smiley men behøver ikke den nye mode indenfor fælge. smiley Men altså vil hellere spare på fælge og så bruge ekstra på dæk ....

• #17   10. apr 2008 ja eller vente og se lige pludselig er de der til billig penge ..for dårlige hjul og dæk gør mere skade en gavn ... bilen vil larme den kan bli farlig i regnvejr og man fjerner bilens køreskaber, og et hul i vejen kan de bli skæv og vis man så kører vidre går det ud over dæmper bære og styr kugler ..dæk på bilen er lig så vigtig som olie i motoren ..

• #18   10. apr 2008 per W Ja du skriver dæk hele tiden, men altså de fælge fra thansen de bliver vel ikke skæve ved at man kører i et lille hul, fordi de er fra Thansen,.. De er vel ikke som gummi... Dæk vil jeg heller ikke spare på, men fælge de er vel fælge i store træk,. ?

• #19   10. apr 2008 Lyst .:

en thansen-fælg er lavet af et dårligere metal. der er blandet for meget skidt og skrammel i.

S ja, hvis du hamrer over et bump, vil der være større chance for at bukke en thansen-fælg end en brugt fælg af et bedre mærke.

Kig rundt i markedet, du finder mange pæne fælge til billige penge. Du finder dem måske ikke til 2700kr inkl nogle gode dæk, men til gengæld får du typisk også noget bedre.. En mere holdbar fælg, og et meget bedre dæk.

• #20   10. apr 2008 jo for fælgen er i dårlig kvalitet derfor er prisen der efter vis du ser på en billig fælg er den langt tynder end en orginal el dyr fælg er for bliver de skæv

• #21   10. apr 2008 Tonni L, jamen hvad er det godt/bedre mærke? hvordan skelner man de dårlige fra gode? - Men altså forstår ikke de kan være så meget dårligere, så hvis jeg kommer til at køre over en rist så risikere jeg at fælget bliver skæv... ? ,

• #22   10. apr 2008 dvs. man skal op og ofre omkring 8000kr for fælge og dæk, før man er dækket godt ind?

• #23   10. apr 2008 tonni har helt ret ...

• #24   10. apr 2008 Jamen hvad er kvalitets fælge, hvordan skelner en nybegynder som mig fra go og dårlig kvalitet? smiley Hvilke mærker skal man helst holde sig fra osv. ?

• #25   10. apr 2008 Lyst .:

du kigger rundt i markedet, finder noget der er interessant, og spørger så igen.

Der er MANGE mærker, men bare undgå de mærker du kan se er fra thansen ( med undtagelse af nogle få, fx Momo, Borbet, )

Et eksempel:

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=476909
    http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=476534
    http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=476529
    http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=474747

Allerede der har du en sjat mærker der er værd at kigge mere efter.

Akuma, OZ, Rial, Borbet, Momo, Dezent, Daytona, Viper, Wolfrace, Volk osv..

I bund og grund, undgå fælge fra thansen..

• #26   10. apr 2008 Tonni L , Akuma Skater 7x17 4x100-ET40 -sælges billigt dem der f.eks. når han siger der er en lille lak fejl osv. hvorfor kan det så betale sig at kigge efter dem hvis de har ridser og lakfejl osv. ? det betyder ikke at fælgenene er dårlig kvali når malingen kraller af?

• #27   10. apr 2008 den vento skal da til jorden med 16" tysker hjul :0)

• #28   10. apr 2008 Lyst:

spørg ham? måske der er en forklaring smiley

• #29   10. apr 2008 Per W , hvorfor siger du det? ;D det er 15" som er på nu... Men altså svinger prisen meget i forhold til 16" til 17" ? så stor forskel er der vel heller ikke at se på fælgene igen. smiley

• #30   10. apr 2008 Lyst:

17" fælge finder du i et større udvalg.. Gode dæk er også billigere i 17" så hut jeg visker..

• #31   10. apr 2008 Tonni L har lige kigget lidt dæk er billigere til 16" end til 17" ihvertfald på tyremate.com smiley - Men altså, syntes det er svært smiley man kan ikke få nye fælge og dæk som er af go kvalitet til under 6000kr.

• #32   10. apr 2008 Lyst .:

nææh ikke samlet.. Hvad profil vil du have dækkene i? 205/40 17" ?

Kig fx på noget Hankook Ventus Prime K105.. det er et godt dæk til prisen smiley

Eller noget PremiumContact.. det gamle.. ikke 2'eren.. de er faldet en del i pris..

• #33   10. apr 2008 Tonni L jeg vil helst have nogle stilrene fælge. smiley hvis du nu skulle finde nogle nye til mig, hvilke ville du så anbefale m. dæk f.eks. vil gerne have lidt lav profils dæk men ikke helt vildt. smiley ville du prøve at finde nogen nye evt. linke til billeder. smiley og igen.. vil ikke ofre en bondegåard på fælge, da det ikke skal være en potens forlænger smiley

• #34   10. apr 2008 der er da et sæt fine 18" til din nu på forsiden til 5800 det er billigt ..ville personligt vælge 9,5 x 16 bag med 225/35/16 og 8x16 for med 215/35/16 og så helt jorden med slæden så er den gejlet :0)

• #35   10. apr 2008 Per W igen det skal ikke være en potens forlænger smiley hehe, men fælge og dæk skal jo være det samme før bilen kan synes, så vidt jeg husker. smiley

Men 18" så skal jeg til at at have andre skærme på gider jeg sku ikke smiley

• #36   10. apr 2008 nej 18" kan saktens være der ..og de er orginale vw fælge ..

• #37   10. apr 2008 ja men de er 5 huls smiley

• #38   10. apr 2008 kører på præcis de dæk der! i samme størrelse og det hele... har INTET negativt at sige om dem!! de dæk kan os købes ved super dæk! der hedder de bare nexen n300... det er det samme dæk.. mine thansen fælge fejler heller intet!! Det eneste jeg vil råde dig til er at købe dem ved høyer og ikke ved thansen! thansnes "service" skraber virkelig bunden! har aldrig fået dårligere behandling end der!!

når mine dæk er kørt ned, køber jeg et sæt af samme mærke igen! men det bliver ikk ved thansen!

• #39   12. apr 2008 HenneR er prisen så anderledes hos høyer?

• #40   12. apr 2008 Thansen ejer Høyer så tvivler på prisen er anderledes..

• #41   12. apr 2008 Okay, jeg har kigget på nogle dæk og fælge her hvad siger i om det mærke af fælg og dæk?

Alu-fælge, Alltech, 17"
    Fælgene hedder, All Tech italia
    Det er 17 tommer med nye budget dæk.
    205-40.17
    4X100 ET35
    Fast Pris 2800 kr.

• #42   12. apr 2008 Aldrig hørt om fælg-mærket, men de er vel fine nok.

Men budget-dæk har jeg aldrig kunnet lide.

Jeg har sagt min mening, og folk deler denne ( brugte/nye fælge og NYE dæk af et ok mærke ).

Kommentér på:
Er disse fælge og dæk "gode". ?

Annonce