Mercedes ML 320 årgang 1999-2000, god? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Den gamle skal til at skifte den gode gamle bil ud, og kunne godt tænke sig den her gang at få en ordentelig 4x4, og helst på gule plader, da han ikke rigtigt skal bruge mere.
Har lovet at hjælpe min far med at finde lidt info omkring en Mercedes ML 320 årgang 1999-2000.
Jeg har siddet og læst div test på nettet, men desværre er konklusionerne som vinden blæser.
Et sted bliver den rost til skyerne, mens den det andet sted ikke egner sig som køretøj.
Jeg har søgt lidt her på siden, på den model og ingen af dem direkte beklager sig. Hvilket de gør om en anden 4x4 jeg kommer til senere:)
Lidt om bilen:
Det er som sagt en Mercedes ML 320. Den er fra 1999-2000, har gået 78.000 km, og har (indlysende) en v6 3.2 liter benzin.
Det at det er en benzin gør ikke noget, da han ikke kører nok på et år til at få fordelen ved det.
Den har stort set alt det i udstyr man kunne få "den gang" inkl. den store comand navi midter consol ting. AMG alu fælge. + Mercedes vinter alu- fælge. Aut. gear (ved ikke hvor mange gear, + trip tronic).
Spørgsmålet er dog hvad i muligvis måtte have af erfaring, både godt og ondt!
Angående benzin økonomi skal det jo ikke være en hemmelighed at den jo ikke kører jorden rundt på en tank, men er der nogen der ved hvad den ca. kører på literen? da dette ikke rigtigt er til at finde på nettet.
Det skal siges at alternativet til denne ML 320'er, er en suzuki grand vitara 2.0 fra 2005. Den har jeg tilgengæld næsten kun hørt dårligt om, også fra folk her på siden som selv ejer en.
Men er der nogen som kan sige hvor mange gange mere 4x4 man får i Merceren?
På forhånd tak:)
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.040
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 14 Svar: 22
kan du huske hvilke punkter kritikken gik på? Og har du evt. selv nogle oplevelser med den?
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.509
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.040
Jeg har ingen oplevelser med den personligt, men mange Mercedes-ejere jeg kender har en fælles ting at sige om den: "Hold dig fra ML-serien".
Jeg tror det var Top Gear fra BBC der spurgte deres seere om feedback fra alle mulige biler. De fik lavet en kæmperapport på tusindvis af biler fra bilejere. ML-serien toppede FLOP-listen, med masser af fejl og noget af det dårligste service man kunne få.
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 6.652
Ud over det, ved jeg ikke noget om bilen, mht. rust drift sikkerhed generalt, osv.
Men nu har jeg også prøvet cayenne og ja ville da langt hellere vælge den, men der er vel også en lille pris forskel.
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 14 Svar: 22
Lars S >> Den model han ser på er galvaniseret, så går ikke ud fra den ruster.
Men angående prisen koster den ca. 180 kilo, hvilket er det samme som en grand vitara på hvide plader. Men ved ikke om du kender noget til Suzuki, men uden at vide noget om det, ville jeg da tro at Merceren skulle være bedre?:S
Hehe ja hvis jeg kunne få ham til det, så ja så skulle det nok være en cayenne, men den koster vist mindst det dobbelte:)
Mercedes ML 320 årgang 1999-2000, god?