{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.891 visninger | Oprettet:

Højtryksrenser vs. Vaskehal {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Er blevet den heldige ejer af en sprit ny bil, og vil derfor naturligvis gerne passe ekstra godt på den. Det er dog således at jeg bor i lejlighed midt i Kbh., og derfor ikke har mulighed for selv at vaske bilen.

Mit spørgsmål er så bare om at jeg skal finde en ny og god vaskehal (nogen anbefalinger?) og vaske min bil der, eller om jeg skal finde et "gør det selv sted"? - Har hørt der skulle være et i Tåstrup.

Det har hidtil altid været sagt at man fik ridser i lakken ved at vaske i vaskehal, men kan se her i forum, at der er folk der skriver at dette ikke længere passer, og såfremt det er tilfældet er det jo 1000 gange lettere med en vaskehal.

Hvad er jeres input og erfaringer, og hvad vil i anbefale mig?

På forhånd mange tak for inputs!!

PS: Når bilen er nyvasket skal jeg nok få taget billeder og oprettet den smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højtryksrenser vs. Vaskehal
  • #1   16. apr 2008 må man spørge hvad det er for en bil men tillykke med den og mht. dit spm tror jeg ville vælge vaskehal de nye '(fra efter 06 er ganske fine og ridser ikke lakke har selv en kammi der bruger en fast på hans egen helt nye seat)

• #2   16. apr 2008 er bilen undervognsehandlet ?

• #3   16. apr 2008 stefan (æ mann) S: Det er en Seat Leon 1,8 TSI

Bo L: Hentede den fra forhandleren i mandags, så den har ikke fået andet end hvad den måtte have fået fra fabrikken.

• #4   16. apr 2008 hvis den har fået en omgang vil jeg ikke anbefale vaskehal den kan tit spule noget af det af smiley .. og en vaskehal kan nemt give Vaskeridser . vasker selv mine biler i hånden smiley

• #5   16. apr 2008 Findes der ikke "puslepladser" i Købehavn, som der gør i Randers? Hvor man kan støvsuge den og vaske den i hånden osv?

• #6   16. apr 2008 FOrresten: Det nye Motor, siger de at mange altea ejere har fået buler i bagklappen af at køre den i vaskehal. Fordi den er lidt "blød".. Så hver lige opmærksom på det. Selvom din er en Leon

• #7   16. apr 2008 Ja for helved jeg havde en helt ny yaris som bare blev ridset af det lorte vaskehal. Og når jo jeg bor også i tåstrup vi har selv en shell med højtryksvask, det bare dumt af mig ikke og ha taget der i første omgang

• #8   16. apr 2008 Carwash i ishøj.... de vasker den først manuelt og derefter i vaskehallen... det koster det samme som en alm vaske hal.... og kan klart anbefales

google it

• #9   16. apr 2008 TIL RASMUS R.

Jeg arbejder på en Shell service station, og i forbindelse med det nye vaskeprogram Perfect Wash, har jeg været på et omfattende Kursus...

- HVER ENESTE GANG du vasker bilen, kommer der små ridser i lakken, også selvom du gør det i hånden, der er bare en fordel ved at vaske i vaskehal, der kommer alle ridser til at ligge i samme retning, og derved ødelægger den ikke lakken og dens glans, men det gør du når du vasker den i hånden, da ridserne går i alle retninger...

- så det giver mindre synlige ridser at vaske i vaskehal.

Mvh
    Jakob Nielsen. (Shell Skælskør)

• #10   16. apr 2008 Har kun haft dårlig erfaring med fidser...

• #11   16. apr 2008 Gør følgende... Sæt en ½ dag af til det og find et sted hvor du kan vaske den i hånden.. de fleste tankstationer har en vandslange med børste på stang man kan låne mod betaling omme bagved. Når du har fundet en sådan tank indkøber du følgende:

1. 10 liters sort spand - de billige gulvspande holder ikke i længden - køb den i et byggemarked eller landbrugsbutik.. sidstnævnet er nok ikke det nemmeste at finde i KBH, hehe
    2. To stk. børster. En lang og en kort. Kan varmt anbefale VIKAN børster.
    3. En god voks - turtle-vax er at foretrække.
    4.En god lakforsegler - 1Z eller alaska er at foretrække.
    5. En god auto-shampoo - 1Z er at foretrække.
    6. Et vaskeskind - mærke underordnet.
    7 En håndfuld polerklude - babystofblerer er langt de bedste, kan købes hos baby-sam.

-------

Først gør du bilen våd og så vasker du den grundigt. Den lange børste bruger du til taget, ruder og det øverste af dørene. Den korte bruger du til det nederste af dørene og kofangere. Så snavser du ikke bilen til i gammelt møg fra bunden, næste gang du vasker.
    Så tører du den af med vaskeskindet.
    Så polerer du - vax on - vax off. Følg anvisningerne på flasken.
    Når den så skinder, give du den lakforsegler. Følg igen anvisningerne på flasken.
    Så står bilen 110% flot - og lakforsegleren gør, at den ikke er så modtagelig ovefor risser. Sørg for at komme ind i alle krogene.

Når bilen så er beskidt igen kan du vælge bare at vaske den hurtigt ved at spule den med "vandbørste" og kører den tør på vej hjem. Eller - hvis den er lidt mere beskidt, give den en hurtig tur med auto-shampoo og køre den tør hjem. I og med du har givet den lakforsegler, bevarer du den glød og glans du har poleret op. Det er min erfaring at sådan en tur holder ca ½ år. Så skal den poleres op igen og have nyt lakforsegler. MEN - det er arbejdet værd. Jeg bruger personligt 3½ time på hver af mine biler en gang hvert halve år, men det gør så også at jeg kan nøjes med at bruge 12 - 15 minutter på at vaske dem når de trænger!

Du kan evt. tjekke mine passater og se hvad 3½ times arbejde kan gøre ved selv en gammel bil :o))

Send gerne en PM hvis du har yderligere spørgsmål.. og... ikke mindst.. TILLYKKE MED BILEN... den bliver du sq glad for :o))

• #12   16. apr 2008 Jakob N>> polering og en god lakforsegler er det eneste der kan holde smårisser bare lidt afvejen. Men ja - uanset hvad kommer der risser i bilen... så husk en god lakforsegler!

• #13   16. apr 2008 Storbarmede Egern. : Men husk, kun lakforsegler hver 4. til 5. gang .. smiley

• #14   16. apr 2008 Naturligvis, hehe... jeg vasker nu heldigvis også bil hver weekend, så der kommer rigeligt med vaske mellem lakforseglingerne, hehe..

og tak for komplimenten, hihi (__,__)-(__,__)

• #15   16. apr 2008 Det var mange inputs. Prøver lige at følge op:

Kasper O
    Har godt læst artiklen, og er bestemt opmærksom på problematikken. Dog skulle det ifælge seatclub DK primært være på Altea'er i Metax (Shell Express) vaskehaller.

Tony Montana
    Har godt hørt om den mulighed i Tåstrup, og overvejer det helt sikkert. Har du selv nået at prøve deres "gør det selv vask"?? Er der mulighed for at få sæbe, lakforsegler m.m. ud af højtryksrenseren, eller er det blot koldt vand? Har i Sverige prøvet et sted hvor man kunne vælge forskellige ting som kom ud af højtryksrenseren (varmt vand, sæbe m.m.)...

Patrick R
    Fandt www.citycarwash.dk, og det ser RIGTIG GODT ud, og til meget rimelige priser. Tror helt sikker at jeg vil overveje dette, selvom der er en vaskehal indblandet. Har ladet mig fortælle at de ridser som en vaskehal giver ofte skyldes at skidtes bliver flyttet rundt, men det er jo ikke tilfældet her :o)

Jakob N
    Hvis man vasker i hånden, må man jo bare sikre at lave lange lige træk med børsten/svampen, og så må resultatet vel være det samme??

da SQUIRREL _
    Tusind tak for guiden!! - Tror jeg vil følge den når er på besøg hos de gamle på landet, eller andet steds hvor pladsen er til det!

• #16   16. apr 2008 Tril en tur til Thyholm, så kan du godt låne en haveslange og spand hos mig :o))

• #17   16. apr 2008 da SQUIRREL _: Tak for tilbuddet, men små 400KM for en bilvask er måske også lige i overkanten smiley

• #18   16. apr 2008 www.citycarwash.dk skriver på deres hjemmeside:

"Hvorfor får min bil vaskeridser"

Vi kender jo alle til de berømte vaskeridser i lakken når vi vasker bil.

Mange af os accepterer, at sådan er det bare, andre tænker ikke over det, nogle foretrækker at vaske bilen selv, men lige meget hjælper det.

Hvad er så årsagen til disse ridser? Er det børsterne i maskinen eller svampen i hånden!!

Nej det er det ikke, det er simpelthen små sand-, grus- og jernpartikler som sidder oven på lakken, og når børsterne eller svampen skal fjerne disse skarpe partikler, ridser disse simpelthen ned i lakken på bilen, de såkaldte vaskeridser.

Kan man undgå disse vaskeridser?

Ja det kan man godt, men det kræver, at man specielt til dette, anvender en sæbeskum som kan opløse det fine skidtlag som de grove sand og jernpartikler har sat sig fast i, og dernæst får højtryksspulet disse ridsende partikler af bilen, inden man påbegynder den egentlige bilvask.

City CAR WASH
    "Vi fjerner skidtet før vask"

Kan dette bekræftes, for umiddelbart lyder det til at være den bedste løsning for mig ... Og prisen må bestemt siges at være rimelig!

• #19   16. apr 2008 Overvej at gøre det selv og så køb en af de der bløde børster på stang der kan løbe vand igennem og som har sæbedispenser så den sprøjter sæbevand ud mens du vasker.
    Sæben mindsker ridser og at der render vand mens du børster, gør at skidtet løber af med det samme i stedet for at blive gnedet rundt. Har selv kørt i vaskehal for første gang siden lakering og den fik ridser som forventet :(.

• #20   16. apr 2008 Steffan N>> der har VIKAN et rigtig godt produkt... en teleskobstang der løber vand i gennem... du kan så selv vælge mellem deres børster og spulehoveder. Har selv den afrundede børste med gummikant og en spulestuds med et knæk på 39 grader til at komme ind i skærmkasserne.. kan VARMT anbefale det!

• #21   16. apr 2008 Steffen N
    At gøre det selv er desværre ikke en mulighed. Bor på 4. sal midt i byen, så trækker ikke bare lige en haveslange ned på vejen ...

Når muligheden byder sig, og jeg er i sommerhus eller lign., vil jeg naturligvis selv vaske bilen, men i dagligdagen går det bare ikke ...

• #22   16. apr 2008 @ Rasmus
    Har desværre selv samme problem smiley

Kommentér på:
Højtryksrenser vs. Vaskehal

Annonce