{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.256 visninger | Oprettet:

Billig bil under 150.000 {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Kæresten og jeg går lidt over overvejer at skifte vores nyværende bil ud med en ny eller næsten ny bil som kører langt på literen og har plads til en barnvogn og som koster under 150.000...

Men nu har vi selv været igang med at kigge og udvalget er lidt småt og kedeligt i dette pris leje.. Men måske der er nogle der har gode forslagt til hvad vi kan kigge på?

Vi har været ude og kigge lidt på Skoda Fabia og det er en fin bil men også meget kedelig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig bil under 150.000
  • #1   21. apr 2008 en kia ceed måske?

  • #2   21. apr 2008 den var lidt svær kan jeg se smiley hader at anbefale franske biler smiley men de er prisstærke!

    ellers en avensis måske?


  • #3   21. apr 2008 Jeg er heller ikke selv meget for en Fransk bil. Men ceed har jeg overvejet men der skal man op i nærheden af 200.000 for at få en. Og hvis det skal være vil jeg ikke over 150.000.

  • #4   21. apr 2008 hmm, jeg kan da se at man kan få dem til lidt over 150.000...

  • #5   21. apr 2008 fransk er godt nok smiley

  • #6   21. apr 2008 hehe fransk er godt nok, men ikke i samme sætning som bil smiley

  • #7   21. apr 2008 ja ceed kan lige lade sig gøre... men det er lidt svært at skaffe tror jeg... men ellers er en avensis slet ikke dårlig.. smiley kører selv rundt i en for tiden

  • #8   21. apr 2008 Jeg tror avensis vil blive en for gammel model hvis jeg skal finde en til under 150.000. Vil helst have en der ikke er mere end et eller to år gammel.

  • #9   21. apr 2008 Jeg har en 406 HDI stc. fra 2001 med klima, 4 el-ruder, sædevarme, el spejle osv osv. Det er sgu en fin bil, og kan findes til under 150.000...

  • #10   21. apr 2008 Du kan få en brugt Chevrolet Nubira stc for de penge, endda en som stadig har fabriksgaranti. Det er en fin og driftstabil bil, med plads til familie og barnevogn.

  • #11   21. apr 2008 BTW, der er ikke plads til en ordentlig barnevogn i en fabia eller 206 stc. Taler af erfaring smiley

  • #12   21. apr 2008 ford ka? hehe ej den nok for lille smiley

    hvad med en "brugt" mazda 6? som den her

    http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mazda-6-1,8-Exclusive-st.car-5d_ID531000353.htm jeg syns det er en lækker bil


  • #13   21. apr 2008 Det skal da være en <b>Fait multipla </b> hehe

  • #15   21. apr 2008 kan godt følge dig i det med alderen.. men hvis man kigger på hvor mange fejl der er på sådan en avensis fremfor en helt ny bil i den prisklasse er jeg ret sikker på avensis'en vinder smiley

    nu har både min mor og min far 1 af dem, og min mor har haft sin i snart 6 år.. hun har skiftet tandrem og vandpumpe på den ellers intet
    min far har haft sin i 3 år og har skiftet bremseskiver og så er det det smiley


  • #16   21. apr 2008 Har også kigget på mazda 6, men i forhold til den bil jeg har nu ser det ikke ud til at det vil være meget billigere at have sådan en. Derfor er jeg gået væk fra det igen..

    Det er selvfølgelig det der er det med hvor mange reperationer der kommer som betyder meget og det kan man bare ikke vide, derfor vil jeg gerne have en hvor der stadig er garanti så jeg er sikker på der ikke opstår noget.


  • #17   21. apr 2008 Thomas V: forståeligt nok, mener ceed har 7 års garanti... smiley

  • #18   21. apr 2008 ja det er rigtig at ceed har 7 år, så det er helt klart en spændende bil, og hvis jeg venter lidt så kommer de også ned i det pris leje jeg vil købe for.

    Vil da lige prøve at tjekke 206, men tror ikke vi kan have barnevogn i den.


  • #19   21. apr 2008 Hvis man skal have en rigtig barnevogn bagi, kan man ligeså godt droppe fabia og 206 sw. Jeg har undersøgt begge, hvor jeg havde vores barnevogn med. Ellers har odder vist nok lavet en speciel barnevogn som kan klappes ekstra meget sammen - måske kan det lade sig gøre med sådan en...

  • #20   21. apr 2008 ok, for vores barnevogn er sådan en rimelig stor en, så det kan være vi er nød til at kigge på større biler.. Tænkte også lidt på en Ford Focus, men de er noget over budgettet.

  • #21   21. apr 2008 Har faktisk været ude med en ven som snart skal have barn, så de havde lånt vores barnevogn, og så så vi bl.a på fabia og 206 sw. De er endt med en focus fra 2004! Der er rigtig god plads bag i sådan en...

    Selv ville jeg aldrig vælge en mindre end 406, passat, mondeo osv størrelse...


  • #22   21. apr 2008 Nævner det gerne igen. Chevrolet Nubira stc. God plads, og super meget udstyr.

    Har en 1,8 CDX, og den har der ingen problemer været med overhoved. Har snart rundet 70.000km, og den kører bare. Sidste sommer tog vi den en tur til norditalien. Kørte i et stræk, og ingen var utilfredse med komforten, eller var ødelagte i ryggen da vi nåede frem.
    Og motoren har overskud til også at overhale i tyskland.
    Kører 10-17km/l alt efter hvem der kører.
    Faktisk var det på ferieturen de 17km/l blev opnået. Med fuld oppakning og passagerer, og stadig 120 i snit på de danske motorveje.


  • #23   22. apr 2008 Det er for mig tæller mest imod en Nubia er at jeg synes at den kører for kort på literen i forhold til hvad jeg gerne vil have. Ville gerne finde en der kører mindst 16 km/l... Men dem er der ikke mange af.

  • #24   22. apr 2008 Kan da så fortælle at jeg som minimim kører 15 km/l, og det er ved ca. 70% bykørsel, og resten motorvej. Det er sgu ok for en bil på 1.500 kg - 110 hk og 250 Nm...

    Hvis du ligger på landevej og motorvej med jævn hastighed kan den presses over 20 km/l...

    Har lige set en 307 HDI til 150.000 på hi-speed. Den har kun kørt 95.000 km. Det havde jeg 100% sikkert valgt hvis brændstof økonomi var et kriterie, sammen med plads.

    http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?f=8&t=80269

    Havde aldrig valgt f.eks en daewoo/chevrolet - de har et for stort værditab ift. f.eks en brugt diesel maskine fra en god årgang. F.eks en fra peugeot eller VW-gruppen.

    Værditabet betyder alligevel meget når man handler bil i den prisklasse...


  • #25   22. apr 2008 Ok, jeg prøver da lige at kigge på 307 det lyder da til at de er nede i pris.

  • #26   22. apr 2008 Peter: Ved brugt køb er den store del af værditabet afskrevet.
    Med en 307 skal man være opmærksom på, om man får fat på en 90hk eller 110 hk model.


  • #27   22. apr 2008 Jesper P:

    Jeps, lige præcis, men værditabet er større på en benzinbil end på end dieselbil, og igen er det større på en daewoo end på en peugeot. Bare se hvordan prisen bliver holdt på f.eks golf og passat diesel - det er godt nok vildt...

    Mit bud er at en europæisk brugt dieselbil til 150.000 kr vil være mere værd om tre år, end en nyere mindre populær koreansk bil, som også koster 150.000 idag.


  • #28   22. apr 2008 True. Værditabet på en Chevrolet (som er det de hedder i dag), er større end på en 307'er, da det stadig ikke er nogle "anerkendte" biler. Men at sammeligne benzin med diesel giver et skævt billede.

  • #29   3. maj 2008 få da en mondeo stc.. det er da helt klart det rigtige at gøre! smiley sørg for at få tjekket døre osv i den for rust.. det er sådan set de eneste problemer de kæmper med . du for en go bil med masser af køreglæde plads. og de kan blive ret så onde vis du vil ha en stylet bil smiley har selv haft en mondeo fra 2003 stc. i sort. med skørter sænket alu osv osv. som diesel.. det er en mega dejlig bil.. men desværre kvadrede damen den ind i et træ så den blev aldrig til bil igen smiley

Kommentér på:
Billig bil under 150.000

Annonce