{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Brugtbil: Hvad dækker "garantien"??!? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt min pug ved en forhandler, og jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg kan forvente, at garantien bør dække. Da bilen skal til service på onsdag, så går jeg ud fra, at der vil være ting, der skal udskiftes, og derfor er jeg intra i at vide, om jeg skal lade peugeot udskifte delene, eller om jeg skal kræve at sælgeren skifter delene...

Feks.: Hvis bremserne viser sig at være slidt ned på købstidspunktet, kan jeg så forlange, at forhandleren udbedrer dette, eller er dette at forvente som normalt slid? Eller hvis det viser sig, at styretøjet er slidt, og der skal bruges nye dele til dette, er det så noget, jeg bør kræve at sælger gør?

Findes der et sted, hvor jeg kan slå dette op? Jeg er medlem af FDM, men jeg har ikke rigtigt kunne finde noget entydigt info om dette i deres medlemssektion :-|

På forhånd tak for svarene smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugtbil: Hvad dækker "garantien"??!?
  • #1   28. apr 2008 sliddele har aldrig hørt under garantien ...

  • #2   28. apr 2008 Man har ikke automatisk garanti men derimod reklamationsret. De første 6 mdr efter handlen har sælger bevisbyrden, efterfuldt af 18 mdr hvor køber har bevisbyrden.
    Almindelige sliddele som fx bremser hører normalt ikke under reklamationsretten.
    Angående fx bremser kommer an på hvor lang tid det er siden du købte bilen...!


  • #3   28. apr 2008 Alle dele i en bil er vel sliddele i et eller andet omfang, så hvis sliddele ikke hører under garantien, så er det jo en total ansvarsfraskrivelse - og det tror jeg ikke på.

    På prøveturen hylede bremserne, og det blev aftalt på slutsedlen, at dette skulle udbedres. Problemet var da også kortvarigt afhjulpet.


  • #4   28. apr 2008 Torben

    Med sliddele menes der jo de dele som må forventes bliver slidt "hurtigt" op i forhold til resten af bilen såsom bremser, udstødning, dæk, bøsninger m.v.

    Og de hører ikke under garantien


Kommentér på:
Brugtbil: Hvad dækker "garantien"??!?

Annonce