{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Topdanmark fusker firma, erstatning {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået total skadet en corsa gsi

Samme dag som der var en der kørte op bag i mig kørte jeg over en kantsten og så røg bundproppen ud.
Dette skete altså efter uheldet.

Nu har taksator startet bilen op, efter sigende fra det værksted hvor bilen stod blev den startet op på kold motor og tæsket.

Han siger at motoren ryger og banker og er defekt og derfor får jeg 10 tusind under det som jeg gav for bilen 14 dage før uheldet.

Nu er mit problem at jeg kun havde en anke mulighed og det var inden for topdanmarks fire vægge, flot system!

Motoren fejler intet og har ikke kørt en meter i den efter bundproppen røg ud. Selvfølgelig vil den ryge når der er kommet ny olie på og den får tæv. den havde stået uden olie nogle dage før de startede den op jo.

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Topdanmark fusker firma, erstatning
  • #1   30. apr 2008 Han sagde fra Topdanmark at jeg kun ku vælge en advokat nu, men det er sikkert svært at overbevise nogen om noget.

Har bare været utrolig uheldig at bundproppen røg ud den dag jeg kørte galt, for nu bruger de det som grund til lille erstatning.

• #2   30. apr 2008 Fusker firma...ahh...det er vel bare der vurdering...

Har totalskdadet to biler ved TopDK...fair erstatning begge gange...

har dog ingen anelse om hvad du kan gøre...

• #3   30. apr 2008 der = deres vurdering

• #4   30. apr 2008 hvordan kan en brundprop med 10 til 15 gevind ryge ud ved at bil blir ramt bag fra ?
    vil ik dømme nogen men hvis det var mig der var taksator ville jeg nok heller ik æde den motor

• #5   30. apr 2008 Hvis du er sikker i din sag, så er det jo bare med at ringe til en advokat, som kan kontakte TopDK for dig. Forsikringsselskaber har det med at "komme på andre tanker", når de bliver ringet op af en advokat.

• #6   30. apr 2008 og sker det i i samme uheld er det jo to skader smiley

• #7   30. apr 2008 bare brug tryg det gør jeg og har ik problemer

• #8   30. apr 2008 Bundproppen røg ud da bilen røg over kantstenen...

• #9   30. apr 2008 En "bundprop" ryger vel ikke bare ud.... bundkaret smadre vel så hvis bundskruen rammer kanstenen!?

• #10   30. apr 2008 Okay, sorry jeg ik lige svarede..

bundproppen røg ud fordi jeg kørte over en kantsten efterfølgende.. den slæbte uheldigvis lige hen over bundproppen så kun den røg ud.

har ikke kørt en meter i bilen efter, fik en med et fejeblad til at hente den bagefter.

jeg er sikker i min sag. 100%

• #11   30. apr 2008 Jeg har også sagt jeg meget gerne vil erstatte olie og bundprop, evt bundkar hvad der nu skal til. jeg VED bare motoren var ok. kørte rigtig mange km i bilen hver dag.

• #12   30. apr 2008 Torben B, tror jeg vil prøve det så.

• #13   30. apr 2008 Hvis taksatoren starter bilen op, imens den stod uden bundprop & olie, så har taksatoren jo forvoldt skade på bilen, og det bør du kræve erstatning for.

At din bundprop ryger ud, efter en tur over en kantsten, lyder altså bare lidt mystisk. Det er jo en bolt, der er skruet op i bundkarret - og hvis den ryger ud, efter du har været over en kantsten, så må bundkarret jo være flækket tværs igennem, så gevindet ikke længere nåede sammen :-S

• #14   30. apr 2008 der er da slet ingen sammenhæng i det der..

hvis en bundprop skruer falder ud, .. må der ha lagt en neger dreng på kantstenen med en 17´gaffel nøgle..

og hvis det er en som køre op i røven af dig, og skubber dig på fortovet, skal dennes bil forsikring, dække skaderne på din motor.

• #15   30. apr 2008 Torben tror faktisk det er det der er sket..

jeg ved bare hvad de fortalte, har ikke selv set under bilen fordi den var så lav, men det lyder sandsynligt at gevindet ik har ku nå sammen længere..

De fortalte de havde banket et tændrør i og hældt olie på, så egentlig taler det mod at bundkaret var flækket

jeg tror ikke taksator har forvoldt skade ved det, men egentlig burde man sige sådan ja, og han fortalte at han først startede den og opdagede der ik var olie på, men siden hen er den historie lavet om til at han fik det afvide af mekanikerne at der ik var olie på.

Bandit, din pointe er egentlig god med at den forsikring skal dække, desværre skete det med bundproppen senere på dagen, og ham der kørte op i mig har fortalt at jeg kørte 150 meter væk derfra, så derfor mener taksator ikke at det er sket i forbindelse med ulykken..

• #16   1. maj 2008 "Samme dag som der var en der kørte op bag i mig kørte jeg over en kantsten og så røg bundproppen ud.
    Dette skete altså efter uheldet."

"Motoren fejler intet og har ikke kørt en meter i den efter bundproppen røg ud. Selvfølgelig vil den ryge når der er kommet ny olie på og den får tæv. den havde stået uden olie nogle dage før de startede den op jo."

"bundproppen røg ud fordi jeg kørte over en kantsten efterfølgende.. den slæbte uheldigvis lige hen over bundproppen så kun den røg ud."

"har ikke kørt en meter i bilen efter, fik en med et fejeblad til at hente den bagefter."

"Bandit, din pointe er egentlig god med at den forsikring skal dække, desværre skete det med bundproppen senere på dagen, og ham der kørte op i mig har fortalt at jeg kørte 150 meter væk derfra, så derfor mener taksator ikke at det er sket i forbindelse med ulykken.."..

med de forklaringer tvivler jeg på at du har en god sag.. for intet hænger jo sammen.. ?

• #17   3. maj 2008 Du skal være opmærksom på at taksatorer får en højere bonus jo flere penge de sparer forsikringsselskaberne... Ank afgørelsen og få en uvildig tredje part til at tjekke motoren, f.eks. FDM... Hvis en test fra FDM viser 0 fejl står TopDanmark med en tynd sag...

Kommentér på:
Topdanmark fusker firma, erstatning

Annonce