{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Bedste bil til 15.000? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.dk!

Jeg er på udkig efter min første bil, jeg er 18 år og jeg har ca. 15-17.000 at gøre godt med.

Forsikringen skal naturligvis være til at overkomme, den må meget gerne være baghjulstrukket, økonomisk og med en nogenlunde motoreffekt(dvs. den ikke skal være død). Og hvis det kan lade sig gøre, så ser jeg også helst at den har indsprøjtningsmotor.

Jeg har kigget på en Corolla 1.3 XLi med 4 døre, som virker økonomisk overkommelig og ifølge folk med en rimelig effekt.

Men hvad er jeres forslag?

-På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste bil til 15.000?
  • #1   11. feb 2005 det er sku svært at få en ok bil, uden rust.. med en ok stor motor så den ikke er død, uden den skal koste meget i forsikring? du kommer vel også fra Danmark smiley

der skal sikkert nok være nogen som kan svare bedre på dit spørgsmål.. men ville lige have det ud smiley

• #2   11. feb 2005 corolla r et dårligt valg da den har en såkaldt "sygdom" mht rust i bagklappen

• #3   11. feb 2005 Corolla er et ok køb.

Men du skal være opmærksom på rust, det er deres største fjende.
    Men motoren er ikke til at slå ihjel, jo hvis du glemmer at skifte tandrem...

• #4   11. feb 2005 find en lada samara den er billig hele vejen og mortoren er ikke til at dræbe tro mig min går fint 100kmt i 2gear og det er kun en 1100 mortor som er i min
    men jeg går lidt med en plan om at skifte mortor hvis jeg finder en

• #5   11. feb 2005 ja det er ganske udemærket, de kan ihvertfald blive fede.. men ja pas på med rust

• #6   11. feb 2005 lada sjovt.. min kollega har lige kigget på en er den bedre end en golf??

• #7   11. feb 2005 Jeg har selv lige haft en coralla 1,3, den kørte sku godt. Men rusten tog over, så den er skrottet nu. Men alt i alt en go bil til ingen penge

• #8   11. feb 2005 jeg ved ikke om den er bedre end en golf for det er 15 år siden jeg havde golf men jeg er glad for min lada og vil ikke skifte den ud en anden

• #9   11. feb 2005 hov det passer ikke med 15 der skulle stå 12 år

• #10   11. feb 2005 VW er altid et godt valg for de holder lang tid og er billige i reservedele....

• #11   11. feb 2005 Hold dig fra biler lige i et år mere, og spar lidt flere penge sammen, så kan du begynde at få rigtig gode biler smiley

• #12   11. feb 2005 det er så iorden.. det er bare fordi vi har en lille konkurrence kørende imellem os... intet negativt om lada for mit vedkommende

• #13   11. feb 2005 ja vw er sku en god bil skal bare af med min desværre når der engang kommer en køber

• #14   11. feb 2005 d kan sq godt lade sig gøre at få en ok bil til de penge..! jeg fik min for 15 kilo..!
    og den gamle jeg havde, den fik jeg gratis..! smiley

• #15   11. feb 2005 Ville hellere vente et stykke tid og så kører rundt i de gamles... indtil du har råd til en ordenlig bil smiley det er hva jeg vil når jeg bliver så gammel..

• #17   11. feb 2005 Stine-->

Nu snakker du om noget du ikke ved noget om..

Du synes en corolla er et dårligt valg fordi den ruster i bagklappen? Hvis du virkelig ikke kan finde på andre agumenter, så ville det da være et fint valg..

Men nu skriver han jo en 4-dørs XLi.. Jeg har endnu aldrig set en 4-dørs der er rustet op i bagklappen endnu!

• #18   11. feb 2005 David>>
    En Corolla er et godt valg, men de er meget slemme til at ruste i paneler, baghjulkasserne, for,bag skærmene og bagklappen.
    Men motoren er umulig at tage livet af.
    Kan godt forstå du gerne vil have bil - og selvfølgelig vil man det når man har fået kortet.
    Men ring til lidt forskellige forskeringsselvskaber og spørg om prisen på lidt forskellige biler du har kigget på.

Held og lykke med din første vogn smiley

• #19   11. feb 2005 Nå der var lige et par stavefejl... Men mon ikke man kan læse det smiley

• #20   11. feb 2005 Hvad med en Citroën BX 19GTI/TZI ? De har alt i eludstyr, en formidabel affjedring og ikke mindst ca. 125Hk at gøre godt med. De plejer at ligge i 15 - 17.000 smiley

• #21   12. feb 2005 Tak for alle de mange gode og hurtige svar.

Og JA! Jeg brænder simpelthen så meget for at få bil - jeg kan på ingen måde vente til om et år. Når det er sagt er jeg også forberedt på at det ikke bliver Mercedes jeg kommer til at køre - lige foreløbigt.

Morten Jawsen: Ehm, tak for rådet. Men nu er det sådan at begge mine forældre bruger deres biler dagligt, og jeg hverken har lyst til at betale benzin for en V6'er eller en evt. skade. Naturligvis vil jeg låne en af dem fra tid til anden, for sjovs skyld - men tror ikke at det er sundt at gøre det til en vane at låne mors og fars bil.

Desuden er der INTET der slår den følelse af frihed du har med eget køretøj! smiley

Jesper V og Kasper O: Nu er de to biler ikke rigtigt noget som matcher min pengepung, rent forsikringsmæssigt. Tror de griner af mig og smækker røret på når jeg ringer ind og siger jeg er 18 år og gerne vil forsikre en Peugeot 106 Rallye.

Nå, men tak for rådene ang. Corollaen. Vi har vidst fået fastslået at man skal være opmærksom på rust, og at den ellers er en god bil med en motor der er umulig at slå ihjel - såfremt man husker at skifte tandremmen?! smiley

Er der nogen andre forslag? Jeg har fået 2 links på 2 biler som hverken kører langt på literen eller er billige i forsikring(ikke fordi noget er det som 18-årig, GF gav mig en pris på 10.000 for Corollaen - skidt?).

Håber på flere gode svar i samme stil!

• #22   12. feb 2005 Nå ja, forresten.

Har også kigget på en Daihatsu Charade 1.3 EFi. Den er også økonomisk, med lidt flere HK end Corollaen(90, 0-100 på 10,6 mener jeg) og skulle være ret så billig i forsikring.

Hvad mener i om den?

Kommentér på:
Bedste bil til 15.000?

Annonce