{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
632 visninger | Oprettet:

Import fra USA, Registrering, Hvordan {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har snakket med en gut fra ohio i noget stykke tid og jeg er meget interesseret i hans bil. Men jeg ved der er en masse registrerings forhold der skal huskes.
Mine sprøgsmål er hvad der udover afgift og nummerplade skal betales og tages højde for - skal bilen omsynes når den kommer til landet osv.

Ville være meget glad hvis en eller flere derude der ved noget om det her emne kunne hjlælpe mig. Enten i forumet her, i pm eller evt. over tlf, eller sms.

Mvh Jimmi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import fra USA, Registrering, Hvordan
  • #1   4. maj 2008 Told / Moms
    Toldsyn - Afgift

Samt selfølgelig fragten, diverse havneafgifter osv.

• #2   4. maj 2008 Henrik K

Snakker vi 4 forskellige ting her?

Afgift
    Told
    Moms
    Toldsyn?
    og så nummerplader

Jeg har undersøgt fragten og den er der 100% styr på. Jeg er også sikker på jeg køber bilen. Spørgsmålet er hvor meget det hele kommer til at koste og hvad der skal gøres i hele den her import siance

• #3   4. maj 2008 Så du har os styr på hvor meget det kommer til og koste hvis den skal køres en masse inde i landet ? - Det er ofte dyrt ...

Du betaler told/moms af bilen fastsatte værdi samt de samlede fragt omkostninger, dette er omkring 5% hvis jeg husker rigtigt.

Så triller du til toldsyn (Ka ik huske om det koster en plov eller lign) hvor afgiften bliver fastsat. Og så er der bare og betale afgiften og så selfølgelig lidt nummerplader.

Sku mene det er ca sådan smiley

• #4   4. maj 2008 Bilens pris: 68.000,- DKK
    Fragt m. alt 28.850,- DKK
    toldsyn 500,- DKK
    Afgift,- 110.000,- DKK
    Nummerplader 2000,- DKK

Told/moms er 5% af bilens værdi og 5% af fragtens total pris?

• #5   4. maj 2008 Told/Moms er af Bilens værdi + Den totale fragt pris .... Er jeg ret sikker på.

• #6   4. maj 2008 Syn er også påkrævet når bilen hentes ude fra EU ik?

• #7   4. maj 2008 Så told/moms havner ved 5k i mit tilfælde +/ - korrekt?

• #8   4. maj 2008 Jeg har også hørt noget om told/moms procent regl hvis bilen er ældre end 10 år gammel, kan det passe?

• #9   4. maj 2008 5k for Told/Moms lyder ikke helt forkert, syntes dog din fragt pris er lidt små dyr ... Skal der køres en masse for og få den til havn ?

• #10   4. maj 2008 Hov, sidder da og siger noget sludder, eller dvs at Told/moms ligger omkring 5%, men det er hvis det er en Veteran.

Tør ikke sige hva det er på hvis det ikke er en Veteran, beklager.

• #11   4. maj 2008 Ja desværre. Jeg vil også være sikker på 100% erstatnings forsikring ved sådan en forsendelse, da procentdelen for skader er ret store.
    Den bliver ikke sejlet men fløjet med cargofly, og så skal jeg ikke vente evigheder på at modtage den. Shipping coasts fra Ohio til århus er 18.000 ca så jeg syntes ikke det er so galt. Hvis du kender til andre billigere forsendelses metoder lytter jeg meget gerne.

Jeg bruger i sammenarbejde med sælger lufthansa cargo.

• #12   6. maj 2008 Hej Jimmi, jeg tillader mig lige at tilføje lidt, da jeg har hentet en del biler derovre fra... du skal betale told og moms af det beløb som er angivet på bill of lading (fragtgods seddel), det er den værdi som containeren er værd altså bilen værdi, og det er kun 5% hvis det er en veteran
    Håber det hjælper lidt.... ellers sig til hvis jeg kan hjælpe mere

Kommentér på:
Import fra USA, Registrering, Hvordan

Annonce