{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift i sverige....
  • #1   14. feb 2005 Der er ingen afgift i Sverige heller.
    Dvs. at du kan købe bilen i Tyskland og tage den med til Sverige. Så skal den til bilprøvningen og kigges efter, og du skal have nummerplader på. Alt det til sammen koster ca. 3000 kr.

    Mvh Ricky


  • #2   14. feb 2005 er det ikke noget med hvordan den ser ud og sådan??
    Om den er max pæn og vedligeholdt ell. om den er misvedligeholdt og bare lige kan synes.. Jeg har en kammerat der skal have hans buggy's afgift fastsat, og jeg ved at han har været ude og købe nogle grimme og rustne lygtekranse, så den så rigtig grim ud.. Ved ikke om han har ret..


  • #3   14. feb 2005 hej hvad ville man ca få i afgift på en e30 cabriolet

  • #4   14. feb 2005 Sikker på der SLET ikke er noget afgift i sverige??

    Det vil sige at man frit kan importere alle de biler man vil?? Lyder da ikke særligt logisk og fornuftigt fra regeringens/den svenske bilindustri's side......

    Og en anden ting er hvor meget en forsikring ville koste til en Nissan 350Z eller en Mazda RX8??


  • troelsroed
    troelsroed Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 89
    #5   14. feb 2005 Jeg har en kammerat der bor der over, han er elitebillist og har en Porsche Boxster og han betaler 7000.- om året...

    Så det må være der omkring...


  • #6   14. feb 2005 Det er rigtigt hvad Basse siger. Du betaler mere for en imporeret bil (til Sverige), idet de mener det som regel er special biler, der importeres. Du kan ligeledes se de svenske annoncer. Der står "Svensk såld" når den er svensk indregistreret fra ny af. Det betyder billigere forsikring.

    Du skal sammenholde prisen du kan få bilen til i Tyskland med prisen i Sverige. Tag så den forsikringsforhøjelse med i din vurdering om det i sidste ende kan betale sig.

    Vælger du at købe en bil fra ny af, kan det godt betale sig at købe i Danmark uden afgifter og derefter "importere" den til Sverige. Hertil skal du så lægge moms på 25% oveni. Den vil dog ligeledes vurderes højere i præmie, som hvis den var importeret fra Tyskland.


  • #7   14. feb 2005 Prøv at kigge på følgende side:
    http://www.sunddebat.com/forum.php

    Her har der tidligere været snak omkring disse ting. Jeg læste for et par måneder siden at forsikringsselskaberne ikke måtte lave denne forskelsbehandling mere.


Kommentér på:
Afgift i sverige....

Annonce