{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Polo døde idag under kørsel, hjælp? {{forumTopicSubject}}

Ja som sagt skulle mig og damen ud og kører da vi så er kommet et stykke hjemmefra og holder ved en lyskurv, kan jeg mærke min speeder er lidt underlig, som om den er ved at dø lidt ud (føles som en kold vintermorgen). Men da jeg så slipper koblingen og triller de første meter hopper den lidt og giver så et lille knald ud af udstødningen, samt en sort røgsky, ikke stor, men kunne ses.

Bilen hopper så, som om den er liiige ved at være sluppet op for benzin, (hvilket ikke er tilfældet) men kommer ind til siden og kigger på bilen,

- Olie er fin
- Vand er fint, dog lidt mørkt, men svær lige at vurdere
- Ingen utætheder på benzin eller olie slange (som jeg kan se)
- Diverse remme er intakte
- El ting og lys osv. virker 100 %

Lyder som om motoren ligesom kører rundt mangler dog liiige den sidste tand for at starte, tæt på at få den igang 2-3 gange uhed held.

Det skal dog siges jeg har haft en del problemer med min tænding, de sidste 14 dage, har skiftet tændingskontakten, en original fra SMC, men nøglen har ikke altid ville dreje uden man skulle prøve mellem 2 og måske 15-20 gangen før den drejede og kunne starte bilen (Ligesom hvis der er ratlås slået til, har dog tjekket den ikke spiller ind) Men tænkte hvis den ikke sad helt korrekt eller var defekt fra SMC.

Undskyld den lange smøre, men håber på lidt hjælp evt. at be/afkræfte om det kunne skyldes tændingsproblemer eller noget andet..

Mvh Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polo døde idag under kørsel, hjælp?
  • #1   9. maj 2008 hoppet et hak over? den er der lige en der må forklare lidt mere hvad det vil sige og hvornår det sker og hvad skal man gøre hvis det skulle vise sig at være det, altså hvordan udbedre man sådan en ?

  • #2   9. maj 2008 Tandremmen er jo sat ud fra 2 bestemte mærker på motoren, hvis den springer er det højst sandsynligt slut med den motor.
    Jeg er ikke mekaniker, men kør ikke i den hvis det er den har rykket sig, få en til at skifte den ( Hvertfald tjekke det ) om den sidder som den skal!!!!! Hvis den rykker sig kan det resultere i dine stempler vil banke op i ventilerne, knap så godt. hvilket jo vil ske med fuld skrald hvis den springer! Evt ret mig hvis jeg tager fejl, men mener det er sådan.
    Og få lige tjekket det der tænding når nu du er igang.


  • #3   9. maj 2008 okaii... altså ved kun min tandrem er skiftet ved 98/99 km og den har kørt 124 nu, så den er vel ikke mega slidt, altså skal ikke sige om det kunne være det, men kunne ikke ske noget ved at få det tjekket...

  • #4   9. maj 2008 har du tjekket om din benzin pumpe kører??
    du kan pille slangen af og starte på den for at se om den leverer noget.
    er der gnist på tændrøret ?
    det kan også være din startspærre der er gået( hvis din da er med det)


Kommentér på:
Polo døde idag under kørsel, hjælp?

Annonce