{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

når hjemmeside lover for meget.. ARGH! {{forumTopicSubject}}

ja jeg skal lige af med noget galde her..

Jeg har for 1½ månede siden haft bestilt et luftfilter igennem et firma som jeg fandt i en reklame her på bilgalleri.dk, pris 1325+49 til fragt,dog var der ved nethandel 10% rabat.

Jeg fik en mail allerede dagen efter oom at de ikke havde det på lager til min bil og om jeg så stadig ønskede at bstille. Jeg spurgte så til leveringstiden og den ville være ca. 14 dage.

Nu 1½ månede senere fik jeg så luftfilteret igår.

Men på den hjemmeside hvor jeg bestilte var der billede af filteret med alu-rør og silikone muffe, med teksten "komplet kit".
Det jeg har modtaget indeholdte blot en plast ramme, luftfilteret og et alu-flex rør.

Hvor var mit alu-rør og silicone muffe??

Jeg kontakter så her til morgen firmaet for at høre dem, hvor de sidste stumper er henne.

De følger så ikke med i et komplet kit. Og sælgeren jeg snakker med giver mig ret i at det er forkert at have et billede af noget når varen er en anden.

Eneste han dog kan og vil tilbyde mig er at tage det hele retur og refundere mine penge.

Men det handler jo ikke om at jeg ikke vil have varen, det handler om at jeg vil have den vare som jeg er sat i forventning om at modtage.

Forbrugerstyrelsen vil ikke røre ved sagen da det drejer sig om stumper til en bil og det ikke er noget de røre ved. Men på deres hotline giver de mig ret i at firmaet bør have det rette billede på deres varer og ellers så sende den vare jeg er stillet i forventning.

Men jeg kunne kontakte den gratis advokathjælp i min kommune og snakke med dem om hvordan jeg stod. Og jeg kunne skrive til forbrugerombudsmanden vedr. firmaets vildledende markedsføring.

Men det er måske nok lige vildt nok at starte en stor civil retsag op pga. det her, hvis firmaet bliver ved med at stå på bagbene..

Bliver bare så gal når firmaer skal være så latterlige..

Man sælger jo heller ikke en Yaris og viser et billede af en Supra eller Celica.. (bare et eks. intet ondt om nogle af modellerne)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når hjemmeside lover for meget.. ARGH!
  • #1   14. maj 2008 du kan ikke forlange andet end pengene tilbage

  • #2   14. maj 2008 Hvad er det for et firma, eller er det noget du ikke vil ud med.

    Jeg er enig at det er så pissetræls at sælger pynter lidt på salgsannonce.


  • #3   14. maj 2008 rolig nu. kan godt forstå dig. men fejl sker altså. hvor mange varer har de... mit gæt 500? og alle de billedere de får er sikkert fra deres leverandør. så en gang imellem vil der ske misforståelser. de tilbyder dig at retunere varen, så tag dog imod det tilbud hvis du ikke er tilfreds med varen. og tag det da lige roligt med retsag og advokater... det er en vare til 1400 ikke 140000.

  • #4   14. maj 2008 hmmm.. sørg for at printe det fra deres hjemmeside.. det er så at sige dit bevis hvis der skulle blive en sag...

    Skriv en mail til dem, hvor du gør opmærksom på, at du forventer at de fremsender de manglende dele eller giver dig et afslag i prisen.. du kan evt. henvise til købelovens §43

    Herunder købelovens § 43

    § 43. Ved køb af genstande, bestemte efter art, kan køberen, såfremt den leverede genstand lider af en mangel, hæve købet eller kræve omlevering eller fordre et forholdsmæssigt afslag i købesummen.

    Stk. 2. Må manglen anses som uvæsentlig, kan købet dog ikke hæves eller omlevering fordres, medmindre sælgeren har handlet svigagtigt eller har kendt manglen på et sådant tidspunkt, at han uden urimelig opofrelse havde kunnet skaffe mangelfri genstand.

    Stk. 3. Sælgeren er, selv om han er uden skyld, pligtig at betale skadeserstatning dog således, at bestemmelserne i § 24 finder tilsvarende anvendelse


    BEMÆRK - det er KØBEREN (dig) og IKKE sælger der bestemmer om der ønskes afslag eller anulering af handlen. Manglen ved varen er, for at understrege det, at du ikke har fået leveret det du har set på nettet.

    Vil de stadig ikke bøje sig, må du thy til kommunens retshjælp, eller evt. forhøre hos FDM..


    HELD MED DET! Det er F****me svinsk at handle sådan! Er man mand eller konfirmandt? Tør man stå ved sit ord og levere det man har vist på sin hjemmeside...


  • #5   14. maj 2008 Benjamin og Chris..

    Jeg kan netop forlange den vare de har stillet mig i udsigt på deres hjemmeside. Spørgsmålet er så om de vil give mig det. Men jeg har handlet i god tro, så skal de levere det jeg har bestilt og det er et komplet kit og eftersom deres hjemmeside ikke giver en yderligere beskrivelse af varen end det billede der er vist, så er det kun forventeligt at man får den vare de viser. Især når sælgeren selv giver mig ret i min klage.

    Så meget kan jeg da huske fra min erhvervsret på handelsskolen.

    Martin..

    De reklamere stadig her på bilgalleri.dk så det er ikke udbredt svar at finde ud af. Men vil ikke hænge firmaet ud ved direkte navnsnævnelse. ikke allerede i hvert fald.

    Jesper..

    Det er jo netop ikke en fejl det indrømmede sælgeren jo netop. Og da de godt er klar over at billede ikke står mål med varen bør infomere om dette og beskrive varen som den er. I stedet for at lade et forkert billede vise varen.


  • #6   14. maj 2008 jo du kan godt forlange det , kræver bare en retsag og den vil du vinde meeen en retsag for sådan et lille beløb

  • #7   14. maj 2008 Kris H..

    Nu bor jeg i en by hvor der ikke lige ligger en forhandler af det mærke luftfilter. Og derfor har jeg valgtt at handle via nettet.

    Det handler ikke om at ville spare de par hundrede kr.

    Derud over er det ikke et amatørfirma der er tale om, men et af de større på markede i Danmark. Det er et firma som andre firmaer køber deres varer igennem.


  • #8   14. maj 2008 Jay E

    lige præcis det jeg også mener


  • #9   14. maj 2008 havde det samme problem med den forretning,, de har ikke en pind på deres lager.. suk

  • #10   14. maj 2008 Julie H

    Lige præcis det, der er min point..
    Der var kun et billede og alt hvad der stod var "komplet kit" samt en beskrivelse af til hvilken bil varen passede til..


  • #11   14. maj 2008 tages der ikke forbehold for trykfejl på deres side? kan jo være et billede fra deres leverandør som tidligere nævnt.

    Syntes måske det er spild af tid at kontakte forbrugerstyrelsen om så lille en ting. Kunne forstå hvis de ikke ville give dig dine penge tilbage men fordi de har et billede på siden der ikke svare til den du får leveret.. lidt små sko at gå i...
    Tag imod deres tilbud om at få pengene tilbage og kom videre i livet...

    /PJ


  • #12   15. maj 2008 Peter J

    Det vil jo svare til at du ser et sæt baglygter til din bil til eks. 1.500,- og der står "komplet sæt" og der så er billede af diode lygter.. Da varen så kommer er det et par originale lygter magen til dem du allerede har.

    Ville du så stadig bare syntes det var okay!!? jeg tvivler!!


Kommentér på:
når hjemmeside lover for meget.. ARGH!

Annonce