{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.140 visninger | Oprettet:

ADVARSEL !!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har været så dum at betale penge til et fragtfirma jeg troede ville fragt en bil fra spanien til danmark. så en annonce i www.mobile.de en tysk hjemmeside der ligner dba.dk. Havde udset mig en fin Opel calibra turbo som så viste sig befandt sig i spanien... men ham der havde den til salg kendte til et fragt firma som hedder Auto Star der kunne fragte bilen op til mig... jeg syntes det hele virkede rimelig reelt så jeg tog chancen og sendte penge til det frag firma... jeg så bare aldrig nogen bil.... så kan man jo sagtens være bagklog og sige at man jo selvfølgelig ALDRIG sender penge for noget man ikke er sikker på at få men det har jeg så lært nu... jeg skriver bare dette indlæg så jeg muligvis kan forhindre andre folk i at begå samme dumhed.... Hvis der er nogen der kender til nogen andre der har begået samme fejl vil jeg rigtig gerne høre om det ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ADVARSEL !!!!!
  • #1   14. maj 2008 kan du ikke få banken til at trække pengene tilbage?

• #2   14. maj 2008 hvor længe er det siden? har du prøvet ringe til dem?

• #3   14. maj 2008 Hørte om en der var ved at købe en bil fra mobile.de os... Men den stod også i Spanien... Hmmm han fik dog aldrig købt den da han skulle betale forud os... Tyder på det var et godt valg..

Trist .. Hvor mange penge har du sendt ?!

• #4   14. maj 2008 Arr, det lyder fandeme surt..

• #5   14. maj 2008 Det lyder bittert!

• #6   14. maj 2008 Hvis pengene er overført til anden konto kan man ikke få dem tilbage, betal altid med VISA eller lign.

• #7   14. maj 2008 ... eller MasterCard, hvis de ikke tager VISA smiley

• #8   14. maj 2008 har selv været ved at gøre det samme også samme side jeg brugte, men har bestem mig for hvis jeg ska importere noge finder jeg det i tyskland så jeg ka tag ned og hente det, så der ikke noget ar risikere:)

• #9   14. maj 2008 Jeg skulle gi 2700 euro for bilen inklusiv fragt... det er rundt regnet 20.000 kroner hvilket er ok mange penge syntes jeg .... pengene kan ikke trækkes tilbage da det er en almindelig bankoverførsel jeg har lavet... det var mandag bilen skulle ha været ankommet på min adresse.... og jeg har prøvet at ringe til dem men der er sjovt nok ikke nogen der tager telefonen...

• #10   14. maj 2008 så også der var en rx7 til salg til helt billige penge og det er et fub nr så lad være med at sende 5000 eru til den mand

• #11   14. maj 2008 overvejede oss at ta derned... men det virkede sgu oprigtig... der var mange ting der gjorde at jeg troede på det...

• #12   14. maj 2008 nej ham jeg skrev med hed Fabrizio Emer ‏

• #13   14. maj 2008 til Jonas.... var nøjagtig sådan en mail jeg fik

• #14   14. maj 2008 ja jeg kan sige det samme pas på folk snyder køb altid kun hvis f.eks det ebay i køber over så køb kun hvis det kan betales med paypal ... moneygram er snyd og humbuk... jeg har dog været heldig og købte min evo over ebay ;0) men rigtig surt at blive snydt

• #15   14. maj 2008 Jeg har også smidt penge efter dem. Men det er lang tid siden. Det tyske politi har jaget dem igennem lang tid nu, og de siger at der er en stor gruppe rumænier, faktisk næsten en hel by der lever af det. Prøv at sæt en bil til salg på mobile til en høj pris, så går der ikke 2 dage før du har 10 bud fr de svindlere, de sender en check der umiddelbart er dækning på. Men de er "kommet" til at skrive måske 1000kr for meget på, så dem skal man lige sende tilbage. Når pengene er sendt så anulleres checken og du har tabt pengene. De er nogle svin.

• #16   14. maj 2008 Dette er en af de mail jeg fik:

Hello,
    The total amount that you will have to pay including shipping is 3000 euro.
    The car is located in Bristol, United Kingdom and i will ship it from here.
    I bought the car new from Germany and it's still registred in Germany.
    Here is how I want to go about delivery and payment for the car which will be through an escrow company and will also give you the chance to inspect the car before I receive the payment for it. I will explain to you step by step how this will work:
    A. First you have to send me your shipping information (your name and address).
    1. After I receive your shipping info, I will go to escrow company Location and leave the car onto your name and with your shipping address as the intended receiver.
    2. The escrow service will check the car also the legal papers to see that everything is OK with it.
    B. You will receive a notification from escrow service as a confirmation that the car is in their custody and also, that the car has been tested.
    1. After that, you will have to send half of the total amount to escrow service .
    2. The escrow service will verify the Transfer, and if everything is in order, they will deliver the car to your door step.
    3. After you will receive the car and you will be completely satisfied with it, you will instruct escrow service with your decision.
    C. If by any reason, you will not be satisfied with the product, you will return the car to escrow service with no expense.
    I will support all the taxes and feeds, you will have a 10 days perioud to inspect the car and if you are not satisfied in it you will be fully refunded within 24 hours. Any damaged or returned unit will be either replaced or refunded.
    If you agree with my idea please provide me your full name and address for shipping, so I can initiate the transaction through escrow service.
    After that they will contact you with transaction details, invoice, payment instructions and more information about escrow service protection.
    Please reply as soon as posible because I have lots of interested customers.
    Regards,

• #17   14. maj 2008 til Peter E.... surt at du oss har oplevet det... hvad gjorde du ved det da du fandt ud af at du var blevet narret ????

• #18   14. maj 2008 har også været ude for det engang i forbindelse med køb af MC.

Dog uden at sende penge.. Der findes så mange svindlere i denne verden...

• #19   15. maj 2008 Der er mange danskere der lever af at hente biler i tyskland, jeg ville få en af dem til at hente, bilen koster lidt mere, men ikke meget ,. Så er det som at købe en anden dansk bil, bare du skal batale afgift.

• #20   21. mar 2010 Der er også en på bilbasen pt, der er igang med at sælge mig en Audi der også holder i spanien smiley Tror sku jeg vil prøve at tage røven på ham- nogle gode idér til hvordan?? Han har allerede sendt mig et billede af et falsk pas over mail. Ham her kalder sig Denis Faber.

• #21   29. dec 2010 Hey alle sammen. kan fortælle jer den også går den anden vej.

Jeg har lige fået en kontakt med en som siger han er ude og sejle men gerne vil købe min bil. han ber mig om at sende min paypal email adresse, beløb han skal overføre, mit navn og mit telefonnummer.

Jeg sender det hele til ham og får et svar retur hvor der står RIGTIGT meget og mega forvirrende. Så skriver han at han har overført 30000 (bilen står til 20000) og siger at jeg nok kan se han har overført 10000 ekstra men at det er for transport. og at jeg så skal tage de 10 fra de 30 og sætte dem ind hos et transportfirma han mener der er meget pålidelig da han tit handler med dem.

Øhh først og fremmest bad han mig om at skrive det beløb som jeg skulle ha for bilen. derefter overfører han så 10 for meget og så skal JEG stå for at arrangere transport. går ind på western union service (som så er det som han vil bruge) og kan ik engang finde ham manden han har skrevet jeg skulle arrangere det med.

Fusk Fusk Fusk.

Jeg har kun penge igennem Paypal. ingen andre. hvilket jeg også skrev til ham.

Fik iøvrigt også 3 mails fra "paypal" om at der var overført så og så mange penge men når jeg kiggede på min rigtige paypal, kunne jeg intet se overhovedet

Kommentér på:
ADVARSEL !!!!!

Annonce