{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

overkogning i motor {{forumTopicSubject}}

Hey.

Vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive som overskrift.
Men var på vej i skole i morges(hvilket jeg blev væk hjemmefra, da jeg kunne se den kom helt op i det røde felt på temperatur måleren. Så holdte ind til siden. og åbnede motorhjelmen, og det røg en smule, den havde "ædt" alt kølervæsken i beholderen. Havde selv mere med så ville fylde på i den og ned i selve køleren. Men de jeg åbnede den sprøjtede det bokstavieligt talt med væske ud over det hele.
Men fyldte på, og kørte på vej hjemad, og den kom igen op i det røde felt. Gjorde det samme igen, og så resten af vejen kunne jeg holde temperaturen forholdsvis nede ved at give den nogen omdrejninger - mærkeligt nok synes jeg..

Men nu holder den der nede og "køler af", og så har jeg køler væske og destiriliseret vand til at fylde på.

Nogen som kan fortælle mig hvad problemet kan skyldes?

Og jeg skal bare fylde på beholderen og i køleren, og så sætte motoren i tomgang, og så lade det cirkulere rundt så det kommer ud i systemet ik ?:)

Har brug for en som gider vejlede mig lidt her .... På forhånd tak...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  overkogning i motor
  • #1   15. maj 2008 Skal lige siges at det var da jeg åbnede låget på køleren at det sprøjtede ud med væske..

• #2   15. maj 2008 det er jo kalrt at det sprøjter ud når du åbner trykdækslet på en bil der koger over....vand udvider sig en del når det koger...
    Det er sgu da det første man lærer når man får bil....tag aldrig kølerdækslet af når skidtet er varmt....
    nå dit problem kan være lidt af hvert...
    Starter blæserne på køleren?
    din vandpumpe kan være defekt
    din toppakning kan være defekt..

Under alle omstændigheder så ville jeg lade være med at køre i den indtil du har fundet ud af hvad der er galt.. hvis ikke din toppakning er stået af, så gør den det hvis du bliver ved med at køre i den...

good luck smiley

• #4   15. maj 2008 Den Røde Bandit !

jaa ved godt det var dumt..

men jeg må prøve igen og så se om den gør det igen hvilket jeg ikke håber.

køleren blæste IKKE da jeg kom ud i motorrummet.....

• #5   15. maj 2008 Ja jeg må håbe på det bedste .. har "virkelig" skudt pappegøjen med det her bytte må man sige . smiley har haft den i lidt over en uge .. og tidligere ejer kender ikke noget til det siger han. Det rasler også fra hgearkassen og den kan ikke skifte gear ved høje omdrejninger..
    Er sku ret skuffet .....

• #7   15. maj 2008 Og jeg har kørt meget pænt i den. Altså ikke fyret den af på nogen måde .. Så det overrasker mig meget .. og der er næsten het ny køler og køler system på oplyste tidligere ejer .. Ved ikke om det kan have nogen indflydelse?

• #8   15. maj 2008 MR ............

Kører blæseren af sig selv når der ikke er stik i da?

• #10   15. maj 2008 Ja problemerne var der ikke da jeg prøvede den ..
    Det det der gør mig ret frustreret ..

Aner sku ik helt hvad jeg skal gøre med den her nu . den skal males i næste uge , og så det problem ovre , så der det nye her som er kommet helt bag på mig .. Gearkassen var begyndt at blive lidt bedre , men rasler stadig en smule .. Så det var sådan set det eneste problem jeg ellers stod med . og så komemr det her . ! .. virkelig fuckd...

Går lige ned og prøver det med blæseren ...

• #11   15. maj 2008 MR...........

Satte tænding på og tog stikket ud af blæseren. Den startede ikke.
    Men hvordan skulle den kunne starte, så får den jo ikke noget strøm? det det eneste stik der sidder på den nemlig ..

• #12   15. maj 2008 Så der fyldt vand på og prøvet en tur. Det gik fint og den kom ikke op i det røde felt ..

skal lige køre en lille tur, og så må vi se om den driller igen..

Jeg vender tilbage smiley

• #13   15. maj 2008 Selvfølgelig starter blæseren ikke, når du rykker stikket af. Det er jo logik smiley Det kan være din termostat eller vandpumpe der er defekt.

• #14   15. maj 2008 Kasper - mente jeg også . haha . smiley

Jamen kunne også forestille mig dfet var termostaten .. men nu har jeg fyldt væske på igen og den kører fint nu synes jeg .. men må jo vente og se smiley

• #15   15. maj 2008 hvis den bliver hurtig varm og blæseren kører ca. hvert minut så er det termostaten. så står den nemlig bare og smider det samme varme vand rundt igen og igen.

Kommentér på:
overkogning i motor

Annonce