overkogning i motor {{forumTopicSubject}}
Hey.
Vidste ikke lige hvad jeg skulle skrive som overskrift.
Men var på vej i skole i morges(hvilket jeg blev væk hjemmefra, da jeg kunne se den kom helt op i det røde felt på temperatur måleren. Så holdte ind til siden. og åbnede motorhjelmen, og det røg en smule, den havde "ædt" alt kølervæsken i beholderen. Havde selv mere med så ville fylde på i den og ned i selve køleren. Men de jeg åbnede den sprøjtede det bokstavieligt talt med væske ud over det hele.
Men fyldte på, og kørte på vej hjemad, og den kom igen op i det røde felt. Gjorde det samme igen, og så resten af vejen kunne jeg holde temperaturen forholdsvis nede ved at give den nogen omdrejninger - mærkeligt nok synes jeg..
Men nu holder den der nede og "køler af", og så har jeg køler væske og destiriliseret vand til at fylde på.
Nogen som kan fortælle mig hvad problemet kan skyldes?
Og jeg skal bare fylde på beholderen og i køleren, og så sætte motoren i tomgang, og så lade det cirkulere rundt så det kommer ud i systemet ik ?:)
Har brug for en som gider vejlede mig lidt her .... På forhånd tak...
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 15 Emner: 272 Svar: 746
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.562
Det er sgu da det første man lærer når man får bil....tag aldrig kølerdækslet af når skidtet er varmt....
nå dit problem kan være lidt af hvert...
Starter blæserne på køleren?
din vandpumpe kan være defekt
din toppakning kan være defekt..
Under alle omstændigheder så ville jeg lade være med at køre i den indtil du har fundet ud af hvad der er galt.. hvis ikke din toppakning er stået af, så gør den det hvis du bliver ved med at køre i den...
good luck
jun 2007
jaa ved godt det var dumt..
men jeg må prøve igen og så se om den gør det igen hvilket jeg ikke håber.
køleren blæste IKKE da jeg kom ud i motorrummet.....
jun 2007
Er sku ret skuffet .....
jun 2007
jun 2007
Kører blæseren af sig selv når der ikke er stik i da?
jun 2007
Det det der gør mig ret frustreret ..
Aner sku ik helt hvad jeg skal gøre med den her nu . den skal males i næste uge , og så det problem ovre , så der det nye her som er kommet helt bag på mig .. Gearkassen var begyndt at blive lidt bedre , men rasler stadig en smule .. Så det var sådan set det eneste problem jeg ellers stod med . og så komemr det her . ! .. virkelig fuckd...
Går lige ned og prøver det med blæseren ...
jun 2007
Satte tænding på og tog stikket ud af blæseren. Den startede ikke.
Men hvordan skulle den kunne starte, så får den jo ikke noget strøm? det det eneste stik der sidder på den nemlig ..
jun 2007
skal lige køre en lille tur, og så må vi se om den driller igen..
Jeg vender tilbage
feb 2003
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 6 Svar: 1.434
jun 2007
Jamen kunne også forestille mig dfet var termostaten .. men nu har jeg fyldt væske på igen og den kører fint nu synes jeg .. men må jo vente og se
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 95
overkogning i motor