{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

Bliver jeg bollet af min mekaniker {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg har et lidt specielt spørgsmål..jeg er lidt i tvivl om hvorvidt jeg bliver brændt af, af min mekaniker..

Nu vil jeg ikke lige på stående fod nævne navne da jeg ikke er sikker i min sag.

Her er problemet..

I okt md solgte jeg min mc og købte en brugt bil. En fordelagtig pris og alt så ok ud.. nysynet og hvad jeg kunne se med hjælp fra en bil kyndig (uden lift) slog jeg til og købte den.

Den gik fint det første stykke tid men i dec da jeg skulle hjem til københavn gik den i stå på motorvejen.. den skulle lige hvile sig et par min før den gad igen.. Jeg kom hjem til jylland igen med nød og næppe...der kunne jeg konstatere den ikke kunne klare lange ture..
En dag da jeg så skulle hjem fra vejle døde den fuldstændig.. den gad slet ikke starte.. heldigvis døde den tæt på min mekanikers værksted...med enormt besvær fik jeg den over til ham..og der fandt vi så ud af at generatoren var død... fint nok..den blev skiftet.. uden arbejdsløn vel og mærke.. god service tænkte jeg... da jeg så fik den gik den i stå VED mekanikeren..hva helvede tænkte jeg... det kan de godt gøre bedre... så fandt vi ud af at der var noget med sikringerne der gjorde at den ikke gad lade op..(så jeg ved i princippet ikke om den gamle generator var ok..men det bare var sikringen der skulle skiftes..) Anyway...den blev skiftet.

en uges tid efter begyndte tanken at lække..(den har hele tiden lugtet lidt af benzin på varme dage og faktisk også et par dage efter jeg fik den).. men grundet vintermånederne kunne man ikke spore noget.
Men det varme vejr gjorde at det pissede ud fra tanken af.. Den blev så OGSÅ skiftet. Uden beregning igen...Da jeg så kommer og henter den og kører hjem finder jeg så ud af at de ikke har checket om føleren virkede i selve tanken..så jeg kunne ikke registrere hvor meget benzin der var i tanken.. fedt.. jeg tager kontakt til dem IGEN. At det må de meget gerne lige ordne rigtigt... plus gøre bilen rent fordi de havde svinet alle mine sæder til med olie fra deres beskidte arbejdstøj..

Selvfølgelig... det skal vi nok... både rense sæderne og ordne tanken.. ok tænker jeg..super... -Jeg får en aftale med dem om tirsdagen.. der skulle jeg bare smide bilen op til dem..

om mandagen kører jeg ned på motorvejen og den begynder at hakke for så at gå i stå 500m fra afkørslen...jeg springer i luften..

Jeg ringer så til dem om tirsdagen og siger lortet er gået i stå og jeg ikke ved om det er pga tanken og benzintilførslen.. (På det her tidspunkt er det så en uge siden de skiftede den)..

Ok no problems..de ville hente den onsdag næste uge... fint nok tænker jeg.. jeg skal ik bruge den.. det kan jeg godt leve med.. Kommer de onsdag?...nej...giver de besked... nej....

jeg ringer til dem og hører om vi ikke havde en aftale..jojo.. der kom bare lige noget i vejen.. vi aftaler lørdag.. jeg skulle bare smide nøglen under måtten fordi jeg skulle på kursus.. kommer de lørdag?---nej..... søndag....nej....

Det er nu mandag idag og jeg har ringet til dem... chefen er ik lige på kontoret.. ring senere... fint nok..han lægger en seddel om at jeg har rnget.. jeg ringer så 5-6 gange hvor han ikke er der...

Jeg ringer lige inden lukketid..chefen tager telefonen..jeg kan høre han lige snakker med en anden hvorpå han så lægger røret på... jeg ringer igen.. han tager den ikke...


Nu sidder jeg her med blandet følelser.... min første tanke er at køre derop imorgen og skrige at de har bare at lave den skide tank og fixe mine sæder!

Den anden følelse er..ok tager han røven på mig?

I princippet burde der vel være garanti på?.. Skal jeg gå videre med det selvom det måske kun er en bagatel?...Det tager måske en erfaren et par timer at fixe... men jeg har sgu ik forstand på det lort..


Bliver jeg bollet??..og sorry den lange post


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver jeg bollet af min mekaniker
  • #1   19. maj 2008 Det skal lige siges at deres behandling af mig har altid været fair og flink-...men deres arbejde er bare ikke iorden i mine øjne.. hvis man har en aftale..så holder man den

  • #2   19. maj 2008 ja godt og grundigt efter min mening...

  • #3   19. maj 2008 find et andet værksted..

  • #4   19. maj 2008 Skal jeg gå videre med det og direkte hive fat i forbrugerstyrelsen eller lign?

    Jeg har planer om at køre derop imorgen og høre hvad de har gang i..


  • #5   19. maj 2008 Thomas det er jeg også i fuld sving med.. men det er bare dobbelt øv at skulle betale for noget andre burde lave gratis

  • #6   19. maj 2008 hvor mange penge har du smidt på alt det der ?

    Og hvis det er uden regning kan den godt blive lidt træls :S


  • #7   19. maj 2008 Jeg syntes da det lyder til du har fået en god service.. Det kan godt være de er ved at være træt af det, men det er jo ikke dit problem, så mon ikke du bare skal tage derned og snakke med dem..?

    En ting er at de måske er trætte af hele tiden og skulle kigge på din bil, men det er jo ingen ting i forhold til, at du har købt en bil, som hele tiden fejler..
    Jeg tager hatten af for deres service det første stykke tid, men de burde sku følge den til dørs.. og få rettet de sidste problemer..


  • #8   19. maj 2008 tror ikke du kan gøre det helt vilde ud af det da det er uden regning

  • #9   19. maj 2008 Ja det lyder da til at du bliver taget grundigt bag i.. tag ned og snakke med svinet og hør hvad han har tænkt sig at gøre

  • #10   19. maj 2008 Du skal da tage derop selv. Så har han ingen undskyldning for ikke at ville snakke med dig. Du skal bolle dem i nakken. For ellers er de ligeglade. Jeg synes du skulle sige du ikke vil have bilen. Den har jo været til reparation over 3 gange. Så kan du kræve købet tilbage når det er ved forhandler.

  • #11   19. maj 2008 Fuck dem!! Find anden, de spilder din tid...og leger gud.

  • #12   19. maj 2008 Du skriver uden beragning? Betyder vel at det er blevet lavet sort og derfor uden garanti?..
    Men få lavet de ting som de har lovet dig i første omgang, og prøv derefter at finde et andet værksted.
    Jeg havde sgu ikke kommet tilbage hvis det var mig..


  • #13   19. maj 2008 jeg har vel smidt 3k for det.. og har regning på det... Det har været reelle priser.. bare uden medregnet arbejdskraft.. Jeg overvejer at høre om de vil købe den tilbage...så må jeg bare æde tabet..... men det gør jeg jo allerede nu... (den er til salg...men som sagt.. hvis man har forstand på den slags så burde det ikke være et problem at fixe den så den er iorden igen)

    DonVoss > præcis...sådan har jeg det også...

    Den medarbejder som solgte mig den er blevet fyret fordi han vist ikke var fin i kanten.. så det viser lidt at de er ret seriøse.. -men man bryder bare ikke aftaler..



  • #14   19. maj 2008 Jeg HAR regning på reperationerne! smiley ....det er bare uden mandskabstimer!...

    intet er lavet sort... skal lige siges..

    Men planen er at jeg tager derned imorgen..

    Rasmus... kan du lige uddybe den der? Hvordan kan jeg kræve købet tilbage?


  • #15   19. maj 2008 hva er det for en bil ?

  • #16   19. maj 2008 det er min mitsubishi som jeg har til salg

  • #17   19. maj 2008 øhm hvem boller lige hvem i røven? du skriver i din annonce der den starter og køre hver dag uden problemer?

  • #18   19. maj 2008 i min annonce skriver jeg at der er noget galt med tanken og pt er der problemer..

    Det samme skriver jeg i min annonce på dba OG bilbasen...


  • #19   19. maj 2008 Du har vel en købskontrakt på bilen ik??? Hvis man får repareret den ting man har købt over 3 gange. Det gælder bil/cykel/båd osv. kan man kræve købet tilbage. Hvordan reglerne 100% fungerer kan jeg ikke i hovedet. Men købeloven gælder på de områder. Medmindre du har fået den KØBT SOM BESET. Men det lyder det jo ikke til når de har lavet den for dig nogen gange.

    Problemet er bar, at de fleste firmaer bøjer købeloven lidt. De ved hvor lang tid det tager at klage over et køb hos forbrugerstyrelsen, og den tid udnytter de. Folk springer normalt fra, inden der sker noget. Og selve firmaet kan stadig sige de ikke vil tage købet tilbage, selvom de har tabt sagen hos forbrugerstyrelsen.

    Så jeg synes bar du skal klø på. Måske tage et par venner med hvis de bliver træls dernede. Ik at de skal gøre noget. Der er bar tit tingene kommer lidt hurtigere i skred hvis man hidser sig lidt op.


  • #20   19. maj 2008 desuden... junioe .. så er det første skrevet da der ikke var nogen problemer..det andet er noget jeg har tilføjet efter jeg opdagede det med tanken... OG ... 8.000 for en nysynet bil som ellers funker helt fint er ret billigt i mine øjne..

    Så lad os holde det uden for denne debat... hvis der er andre problemer kan du skrive til mig i en pm..




  • #21   19. maj 2008 Rasmus .. jeg har kun en kvitt fra dengang jeg købte den... Jeg fik aldrig tilsendt noget efterfølgende.. Desværre..

    Men er det ikke den samme fejl der skal repareres 3 gange? .. og det er vel også noget med at jeg skal bevise det ene og det andet..


  • #22   19. maj 2008 Hej jeg tror nok jeg vil kontakte FDM og hor hvad man skal gøre.... heller lykke

  • #23   19. maj 2008 (Høre)

  • #24   19. maj 2008 jeg synes han opføre sig meget uproffesionel, og virker som om han ikke har styr på hvad han kan og ikke kan... Men synes ikke direkte han boller dig, for han yder en service i form af de timer uden beregning. jeg syntes du skal tage en snak med ham om hvad i gør, og glem alt om tilbage køb det kan kræve en retsag hvs han ikke ligefrem selv foreslår det.... hvad reperationerne angår, kan man forvente lidt af hver på brugte biler nogle være end andre og nogle med deres helt egne sygdomme, jeg arbejder selv som mekaniker og høre om flere af de dårlige behandlinger... desværre for vores branche!

  • #25   19. maj 2008 Thomas > Ja.. det er jo det.. han prøvede også at smide den af på mig.. med at det var jo en gammel bil osv osv.. -det er jeg fuldt ud klar over.. Men det hjælper ikke på noget når de ikke laver deres arbejde godt nok og bryder aftalerne.. og samtidig ignorerer mine opkald.. jeg har ikke tid til at ligge og fise frem og tilbage og hive fat i dem..

    Men jeg tager derop imorgen og snakker med dem.. mht tilbagekøb.. så er det ikke noget jeg vil tvinge dem til...bare et forslag så vi begge kan få noget ud af det.. eller rettere.. han får mest ud af det eftersom det er mig som taber adskillige 1000kr..

    Men biler osv har jeg ikke særlig meget forstand på..det eneste jeg ved og kræver er at lortet skal virke når jeg sætter mig ud i bilen..




  • #26   19. maj 2008 Rasmus du ved tilsyneladende ikke noget om købeloven. Den med de tre reprationer gæølder ikke biler. Så købet kan ikke hæves.
    Og der er heller ikke noget der hedder købt som beset hos en forhandler. Heller ikke engros. Eller afhentningstilbud som de også tit skriver.


  • #27   19. maj 2008 Tyson > Hvilke muligheder ville du så sige jeg har? .. HVIS i værste fald de nægter at røre den mere.. eller bare prøver at feje mig væk

  • #28   19. maj 2008 <i>Hvis man får repareret den ting man har købt over 3 gange. Det gælder bil/cykel/båd osv. kan man kræve købet tilbage</i>

    <b>FORKERT </b>

    det står ikke i købeloven, at en sælger har ret til at reparere et bestemt antal gange. Sælger skal sørge for, at varen er i orden inden for ”rimelig tid”. Hvad der er rimeligt, afhænger af hvilken vare der er tale om, og hvor nødvendig den er for køberen.


  • #29   19. maj 2008 Altså hvis fejlen er opstået i garantiperioden og forsøgt udbedret der. Men den stadig fejler. Så skal de bare lave den på garantien. I tilfælde af han er en nar og prøver og afvise dig. Så drop alt hvad der hedder forbrugerstyrelsen. De kan ikke en skid. Kun true. Nææ. Begynd du og true med advokat og civilt søgsmål. Det er noget de kan forstå.
    Men prøv og snak med ham face to face, især hvis de har været flinke mod dig altid.
    Men det jeg ikke fatter er du skriver at reperationerne har været uden arbejdsløn??? Betyder det du selv har betalt for reservedelene mens der var garanti på bilen? De første 6 måneder hæfter forhandleren stort set for alle fejl.


  • #30   19. maj 2008 hmm ja det har jeg..

    jeg har betalt for reservedele.. Men jeg gik ud fra at de ting de skulle hæfte for var alt andet end normalt slid?..


  • #31   19. maj 2008 men jeg har jo ingen købskontrakt.. jeg har jo kun en ganske alm kvittering

  • #32   19. maj 2008 prøv og tag en snak med dem. Hvis de har været cool indtil nu. Så fortsætter de vel også med det.

  • #33   19. maj 2008 well hvis de har løjet for mig og ladet mig betale for noget der var under garanti efter jeg spurgte i sin tid, OG fortsat bryder deres aftaler....så går jeg helt amok..

    Så stopper jeg ikke før jeg har smadret deres rygte så meget jeg kan..


    Jeg fatter bare ikke den 180graders vending.. men jeg taler med dem imorgen.


  • #34   19. maj 2008 Tyson du ved åbenbart alt. Så fortsæt du endelig.

  • #35   19. maj 2008 Selve købeloven indeholder ikke nogen form for bestemt garanti. Dvs. ingen fastsat antal måneder/år. En garanti skal derfor normalt være aftalt med sælgeren inden.

    Hvis ikke han har givet dig nogen garanti, kan du kun gokke ham i hovedet hvis du kan bevise at der i købelovens forstand var mangler på bilen. F.eks en defekt benzintank.

    Det er ikke alle fejl der kan klages over. Da det jo er en gammel mishubishi du har er der ting der følger med. Rust, slidtage m.m. Når man som dig køber en ældre bil er det ikke sikkert det er en mangel når den som du skrev, ikke vil starte et par dage efter du fik den. Der har du været heldig at de gad og lave den for dig.

    Hvis han derimod burde kende fejlen. F.eks ved lugten af benzinen, kan man drage ham til ansvar. For det burde han have opdaget. Men omvendt, kan han ikke drages til ansvar hvis du som køber burde have opdaget fejlen ligeledes. Ting som en slidt generator eller hul i tanken er for dig umulige at se når du tekker bilen. Medmindre den er på lift eller du er mekaniker.



  • #36   19. maj 2008 Du har to års reklamationsret i følge købeloven. Det gælder også, når du køber brugt

    Når du køber brugte ting hos en forhandler, har du altid to års reklamationsret. Sælgeren kan ikke omgå denne regel ved at skrive "Uden garanti", "Købt som beset" eller lignende. Hvis sælger har givet garanti i en kortere periode, f.eks. 3 mdr., gælder reklamationsretten alligevel i to år.

    Hvad betyder reklamationsretten
    Reklamationsretten betyder, at du som køber har krav på gratis at få repareret de fejl, der er ved en vare. Hvis sælger ikke kan reparere, kan køber kræve at få sine penge igen, mod at levere varen tilbage.

    Hvad kan du reklamere over?
    Ved brugte ting skal fejl og mangler vurderes i forhold til bl.a. alder og pris. Det har også betydning, hvordan varen har været beskrevet i annoncer m.m. Der er forskel på, om en brugt bil er omtalt som "Perfekt mekanisk stand, fremtræder som ny" eller der er skrevet "Bilen kræver nogen istandsættelse, skal synes af køber".

    Hvis de enkelte fejl og mangler er tydeligt beskrevet før købet, kan du naturligvis ikke reklamere senere. Står det udtrykkeligt, at bilen skal have nye bremser, kan du ikke senere kræve at sælger betaler for dem. Du kan heller ikke reklamere over mangler, som umiddelbart kan ses ved købet, f.eks. ituslåede ruder.

    Fejl der opstår som følge af almindelig slid på bilen er ikke omfattet af reklamationsretten.


  • #37   19. maj 2008 Jeg vil sige at sælger vidste at der var hul i tanken.. -Men han er så blevet fyret nu.. så den er svær..

    Det eneste jeg er bitter over er at han har brændt mig af.. for bilen i sig selv er fin nok.. Det eneste der skal laves er den skide tank..så er den fin igen.

    Det er ikke sådan at den er faldet fra hinanden efter jeg fik den..slet ikke..

    Jeg har også god samvittighed når jeg får den solgt.. fordi den har været helt pålidelig når jeg har brugt den..de ting der har været galt med den.. ville jeg måske sige var pga slid.. undtaget tanken..

    Men tak rasmus.det er god info som alle burde vide.


Kommentér på:
Bliver jeg bollet af min mekaniker

Annonce