{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.711 visninger | Oprettet:

206 S16 hvor langt på literen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Min S16'er kører omkring 11 km på literen, og det er som pendler-bil, hvor jeg halvdelen af tiden kører på motorvej.

Kører jeg kun på motorvej (og under 140 altid!!!) kører jeg max 12,5 km/liter.

Er det normalt, eller er det et tegn på, at der er noget, der skal laves? Synes selv det lyder alt for lavt, da den er opgivet til 15,6 km/l. Men lad mig høre jeres erfaringer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  206 S16 hvor langt på literen?
  • #1   20. maj 2008 Ok - det lugter sq lidt, så. Kan heller ikke helt forstå det.

Hvordan kørte du din? Jeg kører generelt pænt. Giver den selvfølgelig gas, når jeg skal ud af lyskryds, men kører ellers i høje gear, og som nævnt næsten aldrig over 140 på motorvejen. Det lyder forkert, gør det ikke?

Hvad i alverden kan det skyldes?

• #2   20. maj 2008 Den har gået 85.000, og er fra 2002. Service er overholdt hos Peugeot, men der er først service igen om 6.000 km. Kan det være en lambda zonde eller sådan noget? uden at vide særligt meget om det...

• #3   20. maj 2008 havde en 1,6 16v XT som har samme motor,og den kørte de 15 på motorvejen ved 110-130km/t

• #4   20. maj 2008 Tja - det lyder helt forkert, så! Nogen idéer om, hvad man kan gøre for at sænke forbruget? Kan det være udstødning, lambda sonde, hvad?

• #5   20. maj 2008 Tror måske det er nemmest at køre ind til pug og få en tester på.. men jo tyder da på den måler forkert og giver den for meget at leve af

• #6   20. maj 2008 Enig, desværre. Det må jeg få gjort en af dagene smiley

• #7   20. maj 2008 Jeg har en 106 gti 1,6 16v og den går omkring 13 og din skulle gerne gå længere.. så kør til nærmeste peugeot forhandler evt..

• #8   20. maj 2008 Min 206'er 1.6 8v gik også 12-12.5 ved blandet kørsel Kørte 70 km om dagen og det var fifty fifty med motorvej og lande vej. jeg var ikke over 130. Så ved ikke om det er noget de bare gør?

• #9   20. maj 2008 Ok, det giver nok meget mening.

Nu er jeg næsten altid først ude af lyskrydsene, men kører pænt, når jeg først er på motorvej, så det har ifølge Peugeot rigtig meget at sige.

Jeg har lige talt med dem, og de siger, at det i 99,9% af tilfældene er højre fod, der gør udslaget. Og hvis du, Martin også skriver det, så passer det måske meget godt. Jeg kører trods alt 50 km. om dagen, hvoraf en del er for at komme ud af København... Men ikke imponerende, synes jeg!!!

• #10   21. maj 2008 lyder mystisk.. min gti gører 12,5 km/l

Kommentér på:
206 S16 hvor langt på literen?

Annonce