{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Banekørsel i egen bil ?
  • sebastian c
    sebastian c Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #1   27. maj 2008 jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men nu har jeg ikke noget kørekort. Jeg er igang med at tage det, men kunne godt tænke mig at komme på bane nogle gange. er dog 18.

• #2   27. maj 2008 ingen arme - ingen småkager smiley

www.trackdayclub.dk - ellers skal du køre folkerace ( www.dasu.dk)

• #3   27. maj 2008 Kan man lave andet i Hillerød fredag og lørdag nat?? smiley

• sebastian c
    sebastian c Tilmeldt:
    apr 2008

#4   27. maj 2008 hmm okay .. Er der nogle der ved om der er et sted hvor man uforpligtiget (i sin forstand) kan køre i egen bil på en lukket bane?

• sebastian c
    sebastian c Tilmeldt:
    apr 2008

#5   27. maj 2008 omg......

• #6   27. maj 2008 Sebastian.
    Kig på www.dasu.dk og undersøg dine muligheder. Mit bud er at du skal ud og køre noget folkerace..

• sebastian c
    sebastian c Tilmeldt:
    apr 2008

#7   27. maj 2008 okay, men jeg tænker mere, om der er en bane hvor jeg kan betale en sum penge, for at køre på den i noget tid. Det gør ikke noget at der er andre på banen, men er det muligt for mig (intet kørekort endnu, dog 18) at komme i egen bil og køre..

• #8   27. maj 2008 Ja, folkerace!

Du køber en bil til 3.000 kroner, som KUN bruges til det formål, og som du kan sælge videre igen, uden tab, da det er et af reglementerne.

Kig nu på www.dasu.dk

• #9   27. maj 2008 Beskrivelse

I folkerace forpligter man sig til at sælge bilen, hvis der efter løbet er en anden kører eller tilskuer, der vil købe den. Der findes et lille reglement med alle regler og praktiske oplysninger om Folkerace og opbygning af FR-biler. Reglementet kan fås i din klub eller downloades på DASU's hjemmeside under reglementer.

Klasse I:
    Bilen skal være forsynet med en motor af samme type, som modellen oprindelig har været leveret med. Pris kr. 5.000,-
    I klasse 1 kan man deltage fra det kalenderår man fylder 14 år. Ungdomskørere er delt op i 2 klasser: U16 for 14- og 15-årige og U18 klassen hvor man skal køre når man fylder 16 år.

Klasse II:
    Bilen skal være forsynet med en motor, der har samme cylinderantal, som bilen oprindelig blev leveret med. Pris kr. 8.000,-
    I klasse 2 skal man være min. 18 år

Hvor foregår det?
    Der køres i Danmark på følgende permanente baner: Korskrobanen ved Esbjerg, Nysumbanen ved Hobro, Løvelbanen ved Viborg, Ørnedalsbanen ved Frederikshavn, Nisseringen ved Næstved, Nørlundbanen ved Ikast og Søholmbanen ved Kolding. Derudover køres flere løb på baner anlagt for et enkelt eller to løb om året på marker eller i grusgrave.
    Banerne har en længde mellem 500 - 800 meter og anlægges således, at hastigheden ikke kan nå over 80 km/t.

Hvordan kommer jeg i gang?
    For at køre skal man være medlem af en klub og have en licens. Licensen fås ved at gennemføre et kursus på en aften og derefter en teoretisk prøve. Nærmere oplysninger om medlemskab samt tid og sted for kurserne fås ved henvendelse til din lokale klub eller DASU’s sekretariat.

Krav til personlig udrustning.
    For at deltage i træning og konkurrencer kræves en speciel folkeracekøredragt, sko, styrthjelm og handsker.

Krav til køretøjet.
    For at deltage i træning og konkurrencer skal en folkeracebil være forsynet med sikkerhedsbur, hovedafbryder og et net for vinduet i førersiden. Endvidere skal der være godkendte sikkerhedsseler. Nærmere oplysninger om opbygningen af bilen fås i klubben.

Du kan læse alt om folkerace her: http://www.folkeraceinfo.dk/

• #10   27. maj 2008 Min fejl, prisen er 8.000 kroner smiley

• sebastian c
    sebastian c Tilmeldt:
    apr 2008

#11   27. maj 2008 okay, men er det muligt at komme ud og køre i egen bil ? bare for at køre nogle runder på en bane ..?

• #12   27. maj 2008 nej

• sebastian c
    sebastian c Tilmeldt:
    apr 2008

#13   27. maj 2008 Overhoved ingen steder hverken i sverige tyskland eller danmark ?

• sebastian c
    sebastian c Tilmeldt:
    apr 2008

#14   27. maj 2008 hvad er det, at det Licens helt præcis er? (hvis der er en der har tid og overskud til at forklare mig det)

• #15   27. maj 2008 sebastian C: Din licens er bl.a. ulykkesforsikring på banen (da en normal ulykkesforsikring ikke er omfattet af det) og adgang til at køre på banen (eller tilladelse, kald det hvad du vil...)

-btw. så kør til Nürnbürgringen og kør et par omgange... Der kan der godt bruges et par timers sjov smiley

• sebastian c
    sebastian c Tilmeldt:
    apr 2008

#16   27. maj 2008 Rasmus Ø, kan jeg få dig (eller en anden) til at finde et specifikt sted på nuerburgring hvor der står om jeg kan og hvornår osv. (kan ikke et ord tysk) smiley

• #17   27. maj 2008 Nürburgring er offentlig ensrettet vej uden hastighedsgrænser - så der kan du IKKE og jeg gentager IKKE køre uden kørekort...

• sebastian c
    sebastian c Tilmeldt:
    apr 2008

#18   27. maj 2008 sådan ser det godt nok ikke ud på deres hjemmeside?

• sebastian c
    sebastian c Tilmeldt:
    apr 2008

#19   27. maj 2008 No offense, men nu ved du sådan set ikke hvad min erfaring med en bil er... og hvis det var nogen her der kunne forklare mig hvad Nurnburgring er ville jeg blive glad. det ligner da en bane når man kigger på deres hjemmeside

• sebastian c
    sebastian c Tilmeldt:
    apr 2008

#20   27. maj 2008 hva mener du ? jeg spørger bare om du kunne prøve at forklare mig om jeg kunne komme ud på bane, og hvad nurnburgring er . hvis det er et sted alle kan tage hen og køre vil jeg sætte pris på at vide det...

• #21   28. maj 2008 Hvis du har en banelicens eller kørekort et det muligt ja, - du kan også leje en bane for en dag (bliver ikke lejet ud på timebasis), men det koster noget med små 20k uden moms (for Padborg Park) mener jeg, så den ide er jo nok udelukket...

En anden ide kunne være hvis du var heldig og fandt et privat arrangement af en slags som ville lade dig køre uden kørekort - var selv så heldig (nok også siden jeg arbjeder på Padborg Park) at kunne det, så fik nogle runder samt handlebane i en Lotus Elise mens jeg var igang med at tage kørekort - men det er jo lige om du kan finde noget lign...

Kommentér på:
Banekørsel i egen bil ?

Annonce