{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.774 visninger | Oprettet:

Ford Galaxy spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har seriøs kig på en Ford Galaxy 2,8 Ghia og har lige et par spørgsmål om den som jeg håber der er en bil gal bruger der kan svare på.

Den deler jo karosseri med sharan og alhambra fra VW/Seat og så vidt jeg ved også TDI motorene. Men er det rigtig at den 2,8 benziner er en WR6´er som også bruges i VW caravelle. Den som ligger i caravellen er jo samme konstruktion som den fra golfen men det er noget med at den er droslet ned til 170 HK og så har den kun en eller mindre knastkæder og sådan.

Er der nogen som kender til svagheder og gode sider ved en Galaxy med 2,8 liters benzinmotor??

Jeg ved godt at den er dyr at køre i (har en caravelle 2,5 liters 5 cyl. benziner nu så har et godt tankkort) men hvad kan man mon forvente at den kan køre pr. liter, jeg regner med en små 10 km/l men det er et gæt.

Jeg logger først ind og læser svarene om nogle timer men ser frem til at læse jeres kommentare smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Galaxy spørgsmål
  • #1   3. jun 2008 Vi har en som firma-bil i det firma jeg er ansat - kører tit i den... den vi har er en 2,3 benzin.. kører ganske fint - godt optræk - kan kun forestille mig, at VR6eren er langt mere OLM!!

Dog er der et par svagheder som jeg har bemærket:

* Gear-knuppen er mega ringe - ikke noget der indbyder til at skifte gear tit.. heldigvis kan sådan en jo udskiftes, hehe

* plastkvalliteten - især det man hiver i for at lukke døren inde fra er MEGA ringe. Malingen skaller af i flager ret hurtigt

* Siddekomforten er efter min mening for træls - jeg har endnu ikke formået at indstille føresædet så mit højre knæ ikke støder mod midter-konsollen ved radioen.. Så er du en lang personlighed så vær OBS på dette.

* Det plastic-stykke der sidder under bagklappen - altså der hvor bunden af bilen møder det udvendige har det med at gå løs

Men - derforuden er det sq en rigtig fin bil :o))

• #2   3. jun 2008 Tror 10 km/l er lige højt nok sat... ville mere skyde på 8...

• #3   3. jun 2008 VW sharan som også har 2,8 v6 motoren i , den har 204 hk. så mon ikke også den har samme motor i..?

• #4   3. jun 2008 Ford Galaxy 2,8 Ghia 204HK 5d 6g
    » Biler › Ford › Galaxy › 2,8 Ghia 204HK 5d 6g
    Årgang 2001
    Land
    Nypris 494.513,-
    Karosseri MPV
    Døre 5
    Brændstof Benzin
    Gear Man
    Vægt 1725 kg
    0-100 8,9 sek.
    Top hastighed 217 km/t
    Cylindre 6
    Volume 2790
    HK 204
    NM
    KM/L 9,3
    Længde 462 cm
    Bredde 181 cm
    Højde 173 cm
    Vendedia. 11,7 m
    Bagagerum 385 liter
    Bagagerum (nedfældet) 2610 liter
    Påhængsvægt 700 kg
    Påhængsvægt med bremse

• #5   3. jun 2008 Egern: jeg tror du har ret i at interiør (en af de ting den ikke deler med de andre fra VW gruppen) er dens absolutte svage punkt. Men det er så også det der gør den 100 tkr. billigere som brugt bil end sin "søskene"

Jeg har ikke ry for at være den som passer for godt på bilerne med rengøring og sådan og jeg tror jeg kan leve med at det ser træls ud bare mekanikken holder.

Det er muligt at den kun går 8 km/l men det er også okay for så stor en bil med 170 hk. Jeg har også kig på en Chrysler Voyeger (staves det sådan) en 2,4 liters med (mener det er ) 150 hk og ALT i udsyr.

Det er de tørstige motore som ligger nede i det pris leje hvor jeg kan være med smiley TDI´erne er noget dyere og de er også dyrere i vægtafgift og diesel er faktisk lige så dyrt som benz lige p.t. men de går selvfølgelig længere på literen.

Men forløbig tak for svarene flere kommentare er meget velkomne. Jeg går i seng nu (natarbejde:-) go dag alle sammen smiley

• #6   3. jun 2008 Claus: hvor fandt du lige de dataer...?? Mon ikke det er den nye model eller noget, jeg fik oplyst at den har 170 hk men 204 ville da ikke være dårligt he he

• #7   3. jun 2008 www.bilmodel.dk

• #8   3. jun 2008 Ja okay og der har de ikke galaxy med 2,8 før 2001. Men tager du sharan så har de 2,8´eren med fra 98 med 174 hk.

Kommentér på:
Ford Galaxy spørgsmål

Annonce