{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  xsound vs pioneer
  • #1   4. jun 2008 Det kan sagtens passe. Aner det ikke, men det ville ikke undre mig.

Har dog også hørt at deres basser har megen lighed med Alpine's...

• #2   4. jun 2008 60 procent af alle LCD fjernsyn og skærme er produceret af Samsung..

• #3   4. jun 2008 martin- okay ja jeg ved heller ikk, har bare fået det fortalt på et tidspunkt

• #4   4. jun 2008 Og hvor passer Xzound og Pioneer lige ind?

• #5   4. jun 2008 for mange år tilbage var alpine som xsound er i dag, billigt udstyr til billige penge, det har så ændret sig lidt siden hen.

Idag sælges alpine en del dyere end det burde, også kaldet prisdifferentiering. lidt ligesom toyota, de tager en helveds masse penge for ingenting.

• #6   4. jun 2008 Uanset hvad man køber idag er det jo produceret i kina ! "næsten"

Og Xsound produkter, bliver solgt under mange navne, det er noget universal som der bliver trykt navn på, det gør der også med adskellige af alpines produkter

• #7   4. jun 2008 Nej nej nej . Hvordan kan man sige det?.. og hvor har du dog hørt det?

• #8   4. jun 2008 Hvorfor tror du altid xsound går i stykker i forhold til pioneer?

• #9   4. jun 2008 Hvor er alpine dyrt?

• #10   4. jun 2008 Jeg er nu ganske tilfreds med de 2x10" Xzound jeg havde i min XR3i'er. Vi skulle købe det billigste af det billigste (Var endda i Jem og Fix efter højtalere) bare for at prøve det.

Flere blev overraskede.

• #11   4. jun 2008 Nej hader alpine, da jeg var i lære, så 80% af det biludstyr der kom ind til rep. var alpine, alpine går bare mere i stykker end andet, og så den skod kvalitet de laver !!!

• #12   4. jun 2008 Mathias A

Tror du ikke det tal er lidt realistisk? Det er samsung/sony der producerer det sammen.. smiley

• #13   4. jun 2008 og sony'es lasere, lige fra ps2 (noget tid siden)
    til bilradioer, de går altid i stykker, og koster...

• #14   4. jun 2008 Hehe det er nu første gang jeg hører det om alpine. Det lyder meget uinderligt.

• #15   4. jun 2008 Deres forstærkere skulle være bygget op på en dyr bund, har læst en test hvor de skiller 2 forstærkere den ene hammer dyr den anden xsound.. næsten det samme.. men højtalerne stinker, har prøvet dem.. tro mig..

• #16   4. jun 2008 Hvorfor snakker vi om sony nu? heh. hvad er så det bedste efter din mening? alpha.

• #17   4. jun 2008 jeg taler kun af erfaring !

• #18   4. jun 2008 Højtalere har altid forskelllige lyd i folks øre. Men nej det ik noget pis. alpine x er virkelig en lækker enhed. Og F1 er endnu mere lækker.

• #19   4. jun 2008 "Bling king" jeg vil vædde en kasse øl på at du ikke kan høre forskel på den lyd der kommer ud af mine 3 xzound pre-outs og den der kommer ud af dine egne.

Mærkedyr hele bundtet mand... Tag jer dog sammen. Skal der osse stå en anden fyrs navn på jeres undertøj før i har det godt med jer selv?

• #20   4. jun 2008 Hvor var du i lære? det der lyder meget som overdrivelse : ) . Sorry

• #21   4. jun 2008 Jeg glæder mig til at få min Alpine Type-x 10" smidt i... meeen, det kræver lidt mere arbejde i så'en ny bil syntes jeg lidt.

eller, forestiller jeg mig-

• #22   4. jun 2008 Har solgt min alpine x 10". Og er sikker på det er en af de mest velspillende basser til prisen. Hvis man bare holder udkig med tilbud. Fik min alpine x 10" til 2000 kr. Tror ik man får bedre til prisen. Også deres komposæts til 2000 kr Synes bestemt ikke alpine er dyrt,

• #23   4. jun 2008 Om lyden er bedre eller dårligere gider jeg ikke blande mig i !

Jeg var i lære som "elektronikmekaniker" som det hed i gamle dage.

Og nej det er ikke en overdrivelse, men facts.

Og jeg ved uedemærket godt folk tror alpine er kvalitet, men det er hvad de er reklameret op til, lidt ligesom xsound, nogle siger det er bare så godt, men man er tilbøjelig til at sige det man selv har er godt, selv om det er noget lort, (det er basal psykologi viden)

Og det samme sker med xsound nu, der er så mange der har det, og det er også en af kriterierne for god markedsudbredslse af produkterne.

Jeg har selv haft meget xsound (ikke HU) og jeg har ærlig talt ikke været tilfreds med noget af det, og jeg har heller ikke repereret særlig meget af det.....

• #24   4. jun 2008 Allan L det gav jo ingen mening smiley

• #25   4. jun 2008 He he og jeg kan helt klart ikke genkende det du skriver !

• #26   4. jun 2008 Alpha hvor har du haft meget xzound hvis du ikke har været tilfreds? Jeg bruger deres radio og en af deres forstærkere fordi de fungerer fint til mig behov og prisen var rigtig. Selvfølgelig er deres højttalere til 129,- ikke bedre end alt andet til 129,-... Pris/ydelses mæssigt leverer de varen.

• #27   4. jun 2008 Men hvis det vi begge siger er korrekt, så sælger alpine satme meget udstyr smiley

• #28   4. jun 2008 og hvorforf sælger de meget udstyr?

• #29   4. jun 2008 Pris/ydelse, så er det også over i kvalitet vi snakker !

Kvalitet = Forventning til produkt / aktuel produkt

Bemærk jeg skrev "har haft" hvis vi tager prisen og kvaliteten med xsound, idet de også er rimelig relavante samme, så syntes jeg ikke helt det er i orden, jeg havde nogle xsound 6x9 for en del år tilbage (de blå) på 300watt til 599kr mener jeg de kostede dengang, de blev hele tiden skæve, (blev byttet) og til sidst brændte de af, og nej forstærkeren var en 4x100 der ikke var brokoblet!

og der er meget meget mere, jeg har haft! Og jeg gider enlig ikke diskutere det.

Syntes ærlig talt det er spild af peneg af købe xsound, eller uoriginale reservedele (bil) i det hele taget smiley

• #30   4. jun 2008 Han sagde at deres reklamationer havde en lille procent, og jeg sagde at det der kom ind på værkstedet af biludstyr af 80% alpine

så i teorien hvis alpine solgte nok, ville vi begge have ret smiley

• #31   4. jun 2008 Så må du jo sige hvad er godt.

• #32   4. jun 2008 Jeg har altid været tilhængere af pioneers subs, de er noget specielt.

især når vi snakker kvalitet, jeg har selv lige været ude og købe 2 stk TS-W307 og bare at føle på dem og se samlingerne og de materialer der er brugt, det her helt vildt, de kostede viddst ca 1500kr stk da de kom frem fik jeg af vide, jeg gav 600kr stk i en forretning.

Men jeg havde tidligere 2 stk TS-W3001 (den gamle serie) og de var også noget helt specielt....

Og så i mod alle odds, købte jeg et sæt blaupunkt forstærkere, på tilbud til 2700kr (nypris 8000kr) og jeg forventede ikke noget særligt, men da jeg åbnede den og kiggede blev jeg meget forbløffet, der var nogle enkelte komponenter der var af "dårlig" kvalitet, men resten ! til kun 4k pr forstærker, jeg har ikke hørt dem spilde endnu, men alene databladet på dem, får jo ens mundvand til at løbe.

• #33   4. jun 2008 Okaay jeg indrømmer jeg har aldrig rep. et alpine HU

Hvade jeg lige glemt at skrive, men tilgengæld mange sony'er (deres laser) og så en del panasonic, mest dem med avanceret displays.

• #34   4. jun 2008 Nu har jeg selv haft pioneer subs og de leverer et godt tryk i deres spl serie, men ellers synes jeg absolut der er intet specielt. Det er carsounds du har købt de 2 forstærkere ved, de købte restlager fra blaupunkt. Man ka alle ha forskellige meninger om mærker, men tror ik på 80% af hvad der sku laves var alpine. Fordi det virker bare.

• #35   4. jun 2008 Men det skal lige siges at de forstærkere jeg har rep. er ca de 60, uanset mærke fff eller fejl 40 som visse personer kaldet det.

Og det er udgangstransistorerne, og evt driverne der lukker op for røgen, eller springer.

Enten for en høj belastening, (ældre alpine og jbl, har som regel ikke overbelastningsbeskyttelse) man spiller for højt

Eller man belaster forstærkeren for meget, feks 4stk 4ohm enheder, hvor forstærkeren kun kan klare 2ohm ! (men det er jo også en belastening for forstærkeren)

Og så den sidste men mest sjældne fejl, en forstærker der er bollet i skruerne og terminaler, og diverse justeringer er fuldstændig kneppet, og så har ejeren selv skilt den af og prøvet og lave den, og resultat siger næsten sig selv.............................................................

Dem har der faktisk været en del af de 3½år i lære smiley
    og har også¨"scoret" mange forstærkere på den konto

• #36   4. jun 2008 Det må du om, det er 2 år siden jeg var færdig udlært, og har ikke arbejdet som det siden, (kun privat)

Jeg kan kun fortælle hvad jeg har "oplevet"

• #37   4. jun 2008 Tror ikke vi når enighed. Hvis alpine er så populært så må der også komme flere fejl. Flere solgte= flere fejl. Kan ik forstå hvordan 80% kan være alpine . Så må i ikke ha så mange forskellige mærker i tager imod.

• #38   4. jun 2008 Og jo jeg har selv haft en røvdyr alpine sub engang, kostede 2500kr for en 10" med kabinet for 6år siden ca.

Mener det var en 600w, og der var sat en jbl 2x100watt på, og gæt hvad der lugtede brandt efter fuld effekt, når kæresten var ude og køre i bilen ? Syntes det er så usselt, om alpine har ændret meget på deres produkter de seneste år, pga der popularitet ved jeg ikke.........

• #39   4. jun 2008 Men som svar på emnet, NEJ!.. Og ligemeget hvad folk siger stoler jeg mere på pioneer fremfor xsound. Men for at anbefale andre mærker så prøv og hør : DLS, Focal, Morel og hertz.

• #40   4. jun 2008 Hvad lugtede brændt?

• #41   4. jun 2008 kan kun sige 1 ting.. Jeg køre Rent JBL i min bil .. og det svigter aldrig spiller rent og klart og kan holdet til høj vol. uden mislyde.. med en pioneer radio.. ( så næsten rent JBL) smiley men ja xsound kan jeg ikke klare trykket af.. synes ikke lyden er godt måske de første måneder men de går hurtig over og bliver dårliger i lyd kval..

• #42   4. jun 2008 jeg har også haft xsound anlæg og det var sku noget lort!

Forstærkeren brændte af efter et par måneder og man blev nød til at slå ovenover HU'en før den gad spytte cd'en ud.
    aldrig mere om jeg skal ha det igen!

Kommentér på:
xsound vs pioneer

Annonce