{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rattet sidder ikke 100% lige.
  • #1   9. jun 2008 Den trænger nok til en sporing, det hjalp meget på min Supra..

• #2   9. jun 2008 Den skal bare lige spores.

• #4   9. jun 2008 Trut Trut - bare i orden.

Til alle - burde en sporing hjælpe? Det fik den for ca. et ½ år siden?!
    Jeg har fået nye sommerdæk på - MEN MEN MEN rattet var også skævt med vinterdækkene.

Det er virkelig minimalt - men det er stadig til irritation !

• #5   9. jun 2008 Mit rat sidder også en smule skævt, og jeg har fået den sporet 2 gange, og det har ikke løst problemet.

Enten er hovederne hos Nordisk Dæk Import pisse ligeglade med, om rattet sidder helt lige når de sporer, eller også er mit styretøj en smule skævt!

• #6   9. jun 2008 Problemet tror jeg, er at ham der sporede den sidst har været lidt sjusket.. På den måde, at rattet ikke har stået 100% lige da han sporede den. Så bilen skal spores igen, hvis du ikke kan leve med at rattet sidder lidt skævt..

• #7   9. jun 2008 Trut Trut ---> Grunden til at rattet står lidt skævt i din bil, er nok at det baghjul der blev påkørt står en anelse skævt, sådan at bagvognen faktisk trækker lidt til den ene side og derfor er du nødt til at korrigere lidt på rattet for at få bilen til at køre ligeud. Hvis du får foretaget en 4hjulsudmåling kan man hurtigt se om baghjulene står i den rigtige vinkel, eller om der er et eller andet helt galt.

• #8   9. jun 2008 kunne også være i skulle løsne rattet og dreje det et hak til siden?? kunne være det hjalp...

• #10   9. jun 2008 Må man løsne rattet og dreje det et hak til siden?
    Hvad vil det koste at få den på værksted - for denne lille bagatel?

Jeg kan vel godt være 100% sikker på - at fordi rattet sidder lidt forkert - at det ikke slider et andet sted?

• #11   9. jun 2008 selvfølgelig må du dreje det, men det kan også være det bliver mere skævt til den anden side, alt efter hvor skævt det sidder nu... ved ikke om det er en dyr ting at få lavet på værksted, kunne godt forestille mig det måske tog lidt tid hvis der er airbag i rattet smiley

• #12   9. jun 2008 Trut Trut --> Ja det kan man godt sige, nu ved jeg ikke lige hvilken bil der er tale om, men der er jo nok nogle bærearme eller lignende der er bukket som det er nødvendigt at skifte. Med mindre den er justerbar i bagvognen, så kan det godt være man kan justere sig ud af problemet hvis den ikke er alt for skæv. Men nu ved jeg jo heller ikke om den er skæv eller ej, det er bare mit bedste bud når nu du siger den blev påkørt på det ene baghjul. En 4hjulsudmåling er det rigtige sted at starte, så man kan se præcis hvordan vinklerne ser ud på alle 4 hjul.

Mikkel --> Hvis ellers den er sporet efter forskrifterne, så sker der intet ved at rattet sidder lidt skævt.. Man kan godt pille rattet af og rykke det en tand, men den rigtige måde at gøre det på, er at få den sporet.. Desuden er det også sjældent rattet kommer til at sidde 100% lige ved at rykke det en tand.

• #13   9. jun 2008 Hvis du flytter rattet drejer bilen ikke ligemeget til hver side + du ikke må hvis du har airbag.

Til Mikkel F
    Hvis det er noget som er kommet "ligepludselig" eller i forbindelse med hjulskift, kan det være dækkene der er skæve, ik nødvendigvis sporringen af bilen.
    Men om ik andet er det værd at få den sporret, hvis nu det er det, men selvom man laver en 4hjuls udm. på bilen behøver rattet ik være lige bagefter, hvis dækkene der får bilen til at trække.

Til Trut Trut .
    Kommer helt an på hvad bil vi snakker om når du har fået et hug i siden ved hjulet.
    Ikke alle biler kan justeres bagpå, og er det så "slemt" at det ikke kan rattes til på forhjulene, er der desværrer ik andet at gøre en, melde til din forsikring at din bil er blevet slået skæv ved det slag.

• #14   9. jun 2008 Jeg undrer mig bare over det PLUDSELIG er kommet?!

Sidder og tænker på, om det kan være fordi, jeg er kørt op over en kantsten med vinterdækkene?

Men synes bare det er latterligt - hvis man skal give ?! 500-1500 for at få sådan en lille ting rettet.

• #15   9. jun 2008 Hvis man så får den sporet - sørger de så også for at rattet sidder 100% lige ?!

• #16   9. jun 2008 pil rattet af, gerne mens du kører... det er pisse populært herinde smiley

• #17   9. jun 2008 Haha smiley

• #19   9. jun 2008 Mikkel F
    "Hvis man så får den sporet - sørger de så også for at rattet sidder 100% lige ?!"
    Ja, men som sagt overstående, hvis dine dæk er skæve vil det stadig stå skævt da bilen trækker...
    Prøv evt smide baghjulene op foran, og for om bag, eller evt prøve smide vinterhjulene på og de om det så står lige.
    Du må under ingen omstændigheder gøre som sagt overstående med at pille rattet af og ratte det den vej, men nogle af de biler du har i din profil.

Trut Trut .
    Med mindre han har haft den oppe og målt den ud, kan han ikke se det med det blå øje vil han ikke vide der er noget galt, før du siger noget til det værksted der har lavet den for dig.
    En taksator kigger kun, han måler ikke ud eller noget som helst, dog kan han bede værkstedet om det.
    Det behøver ik være meget der er galt før den trækker.

• #21   9. jun 2008 4 hjuls udmåling og ordenlig gennem gang af alle styrtøjs dele.

Hvis rattet pludselig sidder skævt er der noget der har givet sig og bør tjekkes.

Og alle ordenlige værksteder sørger for at dreje rattet i korrekt stilling og justere hjulene på plads i styrarmene. Alt andet er fusk måde at gøre det på.

Kommentér på:
Rattet sidder ikke 100% lige.

Annonce